Hallo, Ik zit met een pijnlijk probleempje, waar ik eigenlijk niet zo makkelijk over kan praten, dus doe het maar zo via dit.forum. Heb eigenlijk sinds ik bevallen ben in 2012 van me zoontje , last van aambeien, nu ben ik 16 weken zwanger.. en over het algemeen had ik er niet zoooveel last van, maar sinds ik zwanger ben wel weer. Ze zijn al een jaar.of langer.zelfs uitwendig.. en als ik naar de.wc.ga voor ontlasting zwelt het.heel erg op, waardoor het aardig.wat pijn doet, terwijl ik echt.vezelrijk eet. Deze week washet zelfs opengegaan en gaan bloeden. Mijjn vraag ( eigenlyk 2) wat moet ik nou doen. Het liefst wil ik ervan af.natuurlijk. en ten.tweede, stel dat ik er bij me bevalling nog.steeds last van heb en het heel erg.gaat opzwellen, gaat dat dan voor.problemen ofso zorgen?
Hoi Sabjetrys, het is inderdaad een vervelende kwaal en jammer dat en er zich zo voor schaamt, want heel veel vrouwen die bevallen zijn hebben hier last van. Je beschrijft typische klachten hoor, niets dat we niet kennen. Het is gewoon een vervelende aangelegenheid en pijnlijk soms. Je zou via de verloskundig eens kunnen vragen naar Curanol. Dat is een crème die je ook in de zwangerschap al kunt gebruiken. Je kunt verder niet meer doen dan inderdaad vezelrijk eten en als ze soepel zijn een beetje naar binnen duwen met je vinger. Tijdens de bevalling gaan ze hoogstwaarschijnlijk zichtbaar worden en wat opzwellen. De uitdrijving duurt vaak wat minder lang bij een tweede, dus dat kan schelen in de grootte. Het zit een bevalling echt zelden in de weg hoor, maar het zal daarna weer moeten slinken en je kunt er best last van hebben. Smeren smeren smeren dan en eventueel een klein zwembandje klaarleggen om de eerste dagen na de bevalling op te zitten mocht het echt erg zijn. Je kunt je er later ook aan laten helpen. Ze kunnen ze wegbranden. En wie weet valt het ook wel mee! Groetjes Brigitte