Rare antiquiteiten en verouderde adviezen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door podiki25, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

#41 tuc, 17 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2013
    Maar omgekeerd moeten onze moeders toch respect hebben voor hoe wij het nu doen. Ik bepaal tot een bepaalde leeftijd echt wat er gegeten wordt...dat zijn dus minimaal tot 1,5 jaar, maar liefst nog langer) geen toegrvoegde suikers (dus geen suikertoetjes, geen babykoekjes, geen lange vingers enz)...en oma dient zich eraan te houden. Doen ze ook hoor...zij vinden gezonde voeding gelukkig net zo belangrijk als ik.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier weinig vreemde adviezen van vroeger gekregen, behalve dan dat schoonmoeder bij de oudste, (3 weken en hele dagen krijsen) riep dat ze ze vroeger gewoon lieten huilen dan. Was trouwens een tijdje later ook het advies van het CB ;)
    Ja, succes ermee, maar zo'n jonge baby die op standje luchtalarm alles bij elkaar krijst: daar is wat mee.
    Toen achteraf bleek dat dat ook zo was, (kiss-syndroom+reflux, KMA+eczeem, chronische oorklachten waarvoor neusamandel eruit en buisjes erin), krabbelde iedereen terug en toen bij de jongste we al die ellende nog een keer kregen, hoorde ik niemand meer over laten huilen.

Ik ben zelf wel redelijk nuchter, dus ik trek mijn wenkbrauwen ook wel eens op bij dingen van nu, dat ik idd denk: we slaan gewoon door. Dat vind ik breder in de maatschappij hoor: de illusie dat je alles veilig kunt maken en alles in de hand kunt hebben.
    Ik probeer vooral naar m'n kinderen te kijken en wat zij nodig hebben. Dat betekent hier 'pas' met 5,5 maand bijvoeding, niet laten huilen, (krijsen dan, even jengelen of even afwachten als ze 's nachts wakker worden en huilen doen we wel), oudste met 1,5 onder een dekbedje, jongste nu al een aantal weken. Oudste met 9 maanden in de opvolgstoel in de auto, (trapte de gordel los). Jongste NIET in een opvolgstoel die achteruit staat.
    Qua voeding moet ik hier al enorm opletten vanwege de KMA van beide meiden, dus met 'foute' dingen die ze wel verdragen ben ik wat gemakkelijker, (prop ze niet vol met suiker, maar ze mogen best wat snoepen).
    Ik ga dus niet op alle slakken zout leggen, want jemig: ik wil gewoon moeder kunnen zijn en geen politieagent die hier de hele dag alle regels in de gaten houdt.

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het voornamelijk bij jezelf ligt of je erin doorslaat. Ik ben blij dat er op veel gebieden veel meer kennis is.

Zelf weinig verouderde adviezen gehad maar wel meerdere malen gehoord (van de wat oudere generaties) dat een pasgeborene maar moet leren wachten ;), en dan heb ik het niet over een paar minuutjes. Nee, daar ben ik het niet mee eens.

Onze dochter en haar nichtje zitten nu wel in de houten kinderstoel waar mijn broertje, zusje en ik ook in gezeten hebben vroeger en dus meer dan 30 jaar oud is. Dat vind ik wel heel leuk.

Mijn moeder verdiept zich wel in de huidige kennis en geeft niet snel adviezen zonder zich in te lezen. Wel verteld ze haar ervaringen van vroeger en ik heb mijn groeiboekje hier liggen, wij hebben nu dezelfde CB arts als die ik vroeger had maar de adviezen mbt voeding die erin staan en gegeven worden zijn heel anders dan nu.

4. mamaAnna84

31 aug 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Ben er wel mee eens dat er tegenwoordig veel gezeurd werd, maar dat is denk ik ook te wijten aan het feit dat iedereen er veel meer over kan praten. Vroeger had je geen internet met forums en discussiepunten, geen google... :)
    Ook de wetenschap en kunde is natuurlijk veel beter geworden... Vergeet niet dat er vroeger best heel veel kindjes overleden door gebrek aan deze kennis...
    Dus dat het er vroeger makkelijker aan toe ging is wel waar, maar dat was niet altijd goed en gezond voor de kinderen!

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hier heb ik vooral tijdens mijn zwangerschap (pen) mezelf rot gelachen.

-Een tante van mij, die door ziekte zelf eventjes niet vooruit kon in haar huishouden, zei, toen ik nog maar een week of 6 zwanger was: 'Meid! Natuurlijk hoef je niet bij mij te komen poetsen. Je bent zwanger! Rustig aan doen!'
    Haha, heel lief, maar ik zag al helemaal voor me dat ik 9 maanden lang niets in het huishouden bij mezelf zou doen. (Let wel! Ik was gezond)

-Van mijn schoonmoeder 'mocht' ik geen hoge hakken meer aan.

-Van een collega 'mocht' ik niet meer fietsen vanaf 2 maanden zwangerschap.

En van mijn moeder moest ik maar een lekker glaasje wijn drinken, want dat was gezond, en ik zou beter doorslapen. (God hebbe haar ziel, wat heb ik haar gemist tijdens mijn zwangerschap van Harley:( )

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het wel opmerkelijk dat iemand die wel de adviezen volgt qua veiligheid en gezondheid meteen gezien wordt als iemand die doorslaat of als politieagent de hele dag te werk gaat.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wie zegt dat dan?

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Die komt hier ook regelmatig voorbij. Honger? Vieze luier? Gewoon laten wachten! Ik vraag me echt af waarom ik dat zou doen... ze kan het niet zelf, luiers zijn binnenhandbereik en dit is nl, er is genoeg eten. Wachten doen we hier dus ook niet :)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hihi, ik moet altijd lachen om dit soort topics. Ik krijg eigenlijk nooit tips of adviezen (en al helemaal geen achterlijke of sterk verouderde).. of misschien hoor ik ze niet.

Wel lekker rustig.

Enne... leren wachten? Mwoah dat komt vanzelf als je er meer dan één hebt! :D:D

Deel Deze Pagina