Ons meisje heeft overdag slaapproblemen. Wil niet slapen, ligt tegen de slaap te vechten, huilen en spartelen, als ze eindelijk slaapt is het zo licht dat ze van elk minigeluidje wakker wordt. Eigenlijk wil ze alleen bij ons slapen, in mn armen of tegen me aan en dat ik dan steeds bij haar blijf. Als niet, dan geeft ze een soort schrikgeluidjes en weer huilen. Ook van,die dingen als wakker schrikken, weer volle luier en niet terug in slaap komen. Ze heeft erg veel krampjes en een milde reflux. S nachts ligt ze wel probleemloos on de wieg. Stom genoeg is dit pas 2w. We hadden weinig ritme. Ze was meestal wakker 8~13 en dan,slapen 13~17. Sinds ik probeer meer ritme regelmaat en dus netjes s ochtends ook slapen, is het helemaal mis. Terug naar hele ochtend wakker wat4 ze blijkbaar leuk vibdt, lijkt me niet goed voor haar. Ik ben zo moe. ik ben eigenlijk de hele dag bezig om haar in slaap te krijgen en voel me zo"n wanhopig slechte moeder. Wat kan er zijn en belangrijker, hoe los ik dit op? Is het een kwestie van volhouden?
Kan goed zijn dat ze inmiddels oververmoeid is en daardoor niet meer lekker in slaap kan komen. Een draagdoek zou je nu kunnen helpen om 'r eerst in een ritme te krijgen en daarna eens te zien of ze dan ook in eigen bedje wil gaan leren slapen. Heeft als voordeel voor jou dat je je handen vrij hebt en dan gewoon wat kunt doen in huis en gewoon meer energie overhoudt Hier veel gehad trouwens ook nog aan het boek "baby in een droomritme" van Stephanie Lampe. Bedje hoog je wel op, neem ik aan, vanwege de reflux?
Je zou ook kunnen inbakeren, hier erg veel aan gehad! Hazeslaapjes, spartelen, e.d waren voor het cb genoeg tekenen om te beginnen. Bij ons raadt het CB de pacco aan.
Inslapen is iets wat baby's ook moeten leren! En dat ze alleen bij jou/jullie inslaapt is heel natuurlijk. De maatschappij "vind" tegenwoordig dat kinderen een eigen kamertje "moeten" en dingen moeten steeds sneller... Maar je baby wordt nog geboren zoals ze al duizenden jaren geboren worden! Een geheel afhankelijk kind, want opgegeten wordt door de wolven als zn moeder m alleen laat! Geen wonder dat ze dicht bij jou wil zijn! Je meisje heeft gewoon een sterke overlevingsdrang! Wat je zou kunnen proberen, als je wilt natuurlijk... Is een draagdoek! Je kindje is dan dicht bij jou, kan slapen wanneer ze wil, en jij hebt je handen vrij! Overigens, ons meisje is ook veel wakker (wel "blij" wakker, dus niet huilen) en ongeveer even oud. Ik dacht ook dat alle beebs de hele dag sliepen, maar na even navragen op t CB blijkt dat dat helemaal niet hoeft. Sommige kindjes hebben gewoon minder slaap nodig. Maar ja, als je nog niks "kunt" behalve huilen, dan is wakker blijven soms ook maar saai natuurlijk! Een sprongetje zou dus ook goed kunnen! Dat je meisje meer wil dan ze al kan. Ik volg het ritme van mijn dochter, scheelt voor ons allebei een hoop gedoe! Voeden doe ik ook op verzoek... Maar goed, ik ga het komende jaar niet werken, dus misschien heb ik makkelijk praten (waar ik overigens wel mee ben gestopt is koffiedrinken 2 uur voor de volgende voeding, want caffeïne komt ook in je melk, weet niet of je BV geeft, maar dat kan misschien ook nog helpen!) Succes!
Dank Inbakeren doen we al. Draagdoek ben ik fysiek niet sterk genoeg voor helaas. Bedje ophogen niet.. We houden haar na de voeding overeind, dat helpt voldoende. Ik geef bv op verzoek. Probeer ook bij de redt haar ritme aan te houden en niet te forceren maar ze zit maar te gapen dus heeft wel slaap nodig denk ik. Het lijkt iets met vertrouwen.. Niet alleen durven zijn.. Veilig bij papa of mama. Maar goed.. Zou ik een probleem creeren door haar bij me te laten slapen overdag? Komt natuurlijk een punt dat dat niet mer kan...
Nee hoor, daar creeer je geen probleem mee. Ik durf te stellen dat kindjes die zich helemaal veilig voelen, gewoon gaan slapen. Gewoon je kindje goed in de gaten houden en dan merk je ook wel wanneer zelf in slaap vallen wel kan, of wanneer je daarnaar toe kunt werken, (ook dan: Stephanie Lampe!) Wat betreft draagdoek: ik weet niet waarom je aangeeft fysiek daarvoor niet sterk genoeg te zijn, maar heel veel mensen denken dat, terwijl goed dragen juist totaal niet belastend is, (en iig: VEEL minder zwaar dan de hele tijd bij jou op de arm!). Misschien anders eens een draagconsult doen om te kijken hoe en wat?
Denk dat dit t precies is.. Ze slaapt s ochtends en s middags wel, maar alleen bij ons. Dan last ik t ff zo en toch kijken voor een draagdoek.
Mijn tweede sliep meteen al weinig overdag en heb snachts ook 2/3 keer per nacht op moeten staan tot ze 8maanden was ofzo. Nu nog slaapt ze overgins heel weinig overdag, minder dan haar zus van 2 die nog vollop middag dutjes doet. Er valt hier bij mijn dochter weinig aan te doen vrees ik. Ze is nou eenmaal niet een kindje die veel slaap nodig heeft overdag.
Meis maak je geen zorgen dat je problemen creëert voor straks! Je meisje is nu nog zo klein! Laat je niet gek maken voor de maatschappij, en luister naar je moeder gevoel! Denk jij dat je meisje nog niet alleen durft te zijn, blijf dan lekker bij haar! Misschien kun je dan zelf ook nog een dutje doen! Dragen is inderdaad véél minder zwaar dan beeb op de arm! Ik heb echt een slechte rug, maar N. dragen in een doek is geen enkel probleem! Zeer ergonomisch!
Herkenbaar! Hier ook eentje die slecht overdag sliep! Hier zorgde de 3 R's voor een groot verschil! Baby in een droomritme, is een super boek! Was er eerst sceptisch over maar kan nu niet anders zeggen dat ik het super boek vindt!
Boek ook meteen maar besteld en ik ga nu lp zoek naar een draagconsult. Mss ookwat de omgeving zegt hoe het zou moeten. Als ik lees 30-45min op en dan weer naar bed brengen, dat haalt mn meisje nooit.. dan is ze fewoon nog niet slaperig. Doe dus nu ong 1- 1,5u en dat gaat veel beter. En dan blijft ze voorlopig maar bij me slapen.. beter bij mij als helemaal niet slapen en hoop dat je gelijk hebt dat het vanzelf komt Rozemarijke
Hier wel hoor En dan twee meiden die de nodige pijn en ongemakken te verstouwen hebben gehad, maar zodra dat eenmaal over was, gewoon gingen slapen. Heel veel mensen riepen hier dat in slaap wiegen en draagdoek niet OK was, dat ik dat nog zou gaan bezuren, dat ik ze wende aan een patroon waar ik alleen nog maar met drama's vanaf zou komen.... Nou, dit waren de drama's: Thirza was 23 maanden toen ze eindelijk tot rust kwam en geen fysieke ongemakken meer had. Kreeg tot die tijd een aantal nachtvoedingen (BV), omdat dat de enige manier was waarop ze redelijk snel weer ging slapen. Mijn man is toen gaan troosten 's nachts. Voor die tijd was het altijd krijsen en brullen als hij kwam. Nacht 1 was ze 1 keer wakker, 5 minuten huilen en toen geslapen tot de volgende ochtend. Nacht 2 en 3 was ze 2 keer wakker, 2-3 minuutjes huilen en weer slapen. Nacht 4 1 keer wakker, aai over de bol en ze ging weer slapen en heeft sindsdien altijd doorgeslapen, (op een enkele keer ziek-zijn na). Caitlyn wisselt nog wat, maar heeft gewoon nog wisselend slechte en goede perioden. Maar als die goed in haar vel zit, gaat ze gewoon zelf slapen, wordt 's nachts hooguit 2 keer wakker en laat zich dan gemakkelijk troosten. Die liet zich niet op de zachte manier omturnen: erbij blijven was juist meer drama. Die hebben we 2 dagen laten huilen, (troosten na 2-5-10 minuten, maar op dag 1 was die 10 minuten steeds niet nodig, op dag 2 de 5 minuten niet eens en dag 3 ging ze lachend haar bedje in). Nou, zoveel drama was er nodig om twee kinderen die gewend waren in slaap gewiegd en gedronken te worden, naar zelf in slaap vallen te krijgen.... Dus nogmaals: kijk naar je kind, probeer bij twijfel even of het lukt in eigen bedje en zoniet: bied je haar nog even de veiligheid die ze nodig heeft
Dank je Rozemarijke! Het kan dus ook meevallen. Ik hoop vooral dat ze voor het einde van mn verlof makkelijker slaapt, anders wordt het wrs lastig met opvang, Is er nog een max tkjdsduur per dag dat een mindje in een draagdoek mag? Quaergonomie / ruggetje bedoel ik. En is het voor de geborgenheid ook te doen met rugdragen? Ik heb nl het idee dat dat me beter af zal gaan als bjikdragen. Vandaag overigens met acceptatie en rust.. vanmorgen een uurtje op mn arm geslapen en vanmiddag helemaal zelf in slaap gevallen,wel tegen meaan.. en ze slaapt door blijkbaar heeft ze dit nog even nodig en zij we er allebei rustiger en blijer door
Nee, geen max aan tijdsduur in de doek Rugdragen kan vanaf het begin volgens mij al wel, maar met een kleintje maakt het qua ergonomie weinig uit nog dan. Ik merk nu met Caitlyn wel duidelijk verschil in buik en rug, alhoewel buik nog steeds heel goed te doen is, (77 cm/9 kilo). En opvang en moeilijk slapen: meestal loopt het wel los en vinden ze daar wel een weg dan. En je zou eens een balletje op kunnen gooien over dragen anders.... Op sommige KDV's wordt het direct weggewuifd vanwege ergonomisch moeten werken en dan zou dragen dus niet kunnen, terwijl anderen er enorm voor open staan en merken hoezeer dat het werk op zo'n babygroep gemakkelijker maakt. Dus ik zou het vooral bespreken en dan zie je vanzelf Wij hebben trouwens een gastouder, en die heeft Thirza heel veel op de arm gehad op de opvangdagen, dat eerste half jaar. Scheelt dan weer dat dat veel kleinschaliger is Maar goed, Thirza had echt flinke problemen en huilde gewoon heel erg veel. Een kindje dat verder goed in z'n velletje zit, gaat rond de 3 maanden meestal wel echt wat ritme krijgen en gemakkelijker worden, hoor ik veel om me heen en hier op het forum
wij gaan ook voor een go ipv kdv Nog even update. Ik heb haar gister meegenomen naar mn acupuncturist. Aangegeven dat ze zoveel kramp icm reflux heeft en wrs daardoor slecht slaapt. Hij heeft het drukpunt op haar beentjes een halve minuut gemasseerd met als resultaat direct een enorme poepluier en de Hele Nacht doorgeslapen. Vanmorgen heb ik hetzelfde gedaan.. Weer maagje en darmen rustig en ze heeft vandaag uit zichzelf 3 slaapjes gedaan! klein pijntje rond 3u weer weggemasseerd en ze slaapt door. Nu nog een goed ritme vinden maar met een pijnloos meisje is dat vast makkelijker!
Hier nog een, begon vanaf week 6-7 ook plots met alleen maar huilen en nog meer huilen, wij doen haar dan bij ons op de buik leggen en dan valt ze in slaap. Ze is nu 6 maanden en zo wordt het nog gedaan. Ook als ze wakker wordt snachts omdat ze eng droomt ofzo moeten we dit doen, dus uit het ledikant en bij ons op de schouder in slaap worden geklopt (zachte klopjes op de rug), zonder slaapt ze dus niet. Totaal niet. We probeerden het eens niet maar ze stopte niet met schreeuwen..
Ons zoontje was en is ook veel wakker. Nu huilt hij niet veel en dat heeft hij ook niet overdreven gedaan, maar ik herken het wel dat hij zichzelf wakker houdt door te trappelen en dan uiteindelijk gaat huilen. Dat komt omdat hij oververmoeid is. In die tijd huilde hij ook veel meer en ik had toen de cb gebeld omdat ik bang was dat er iets aan de hand was. De cb kwam langs en dacht aan inbakeren, maar zelf leek me dat niet zo'n optie, ik wilde het dan liever nog even aanzien. Ook zei de CB dat ik hem boven moest laten slapen, maar wij hebben een enge oude trap met hoge treden en omdat ik destijds nog erg last had van mijn hechtingen zag ik dat ook niet zo zitten. Ik had ook niet het idee dat mijn zoontje last had van het geluid want het was altijd rustig in de kamer aangezien ik alleen thuis was met hem de hele dag. Ik gebruikte eerder geen speen, maar vanaf dat moment wel en dat hielp al wat, maar ik moest hem wel helpen inslaap te komen. Ik streelde dan zachtjes zijn hoofdje en bij zijn neusje, daar viel hij altijd van in slaap. Ik bleef dat nadat hij sliep nog eventjes doen zodat ik zeker wist dat hij goed in slaap was. Na een week of twee ging het alweer beter en sliep meneer weer goed. Voor zijn doen tenminste want hij is niet zo'n grote slaper overdag. Hij ligt liever lekker te spelen of kijkt naar zijn handjes Maar ' s avonds slaapt hij wel heerlijk door. Mama blij, baby blij