Rare baas...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lildushi2000, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Ik moet mijn verhaal even aan jullie kwijt hoor...ben benieuwd wat jullie er van vinden...want ik ben onzettend kwaad :x

Het is zo dat ik sinds vorig jaar als oproepkracht werk. Nu loopt mijn contract af precies op dezelfde dag dat ik met zwangerschapsverlof zou gaan. Mijn baas heeft mij toen laten weten dat ze mijn contract niet gaan verlengen maar ik kan na de bevalling wel weer terug komen. Dat vond ik al heel raar.

Nu is het zo dat ik nog 8 weken moet werken voordat ik daar weg ga. Maar ik heb bepaalde zwangerschapsklachten en ik zit nog met het probleem van mijn vriend (zijn verblijfsvergunning word niet verlengd). Dus ik ben best wel gestrest en daarom ben ik ziek thuis om het lekker rustig aan te doen en dat weet mijn baas ook....

Waar ik nu onzettend kwaad over ben is dat......als oproepkracht moet mijn baas elke week mijn gewerkte uren weten en dan door mailen naar de afdeling waar ze mijn salaris uitbetalen.
    Nu heb ik begin deze week contact opgenomen met mijn baas om te vragen of ze wel mijn uren heeft doorgegeven ook al ben ik ziek.(want ik word natuurlijk wel gewoon doorbetaald 100% via mijn werk). Toen vertelde ze me dat ik eerst nog langs moest komen om te bespreken hoeveel dagen ik precies ziek ben geweest (ze weet namelijk dat ik met mijn vriend zit en dat we soms afspraken hebben met bepaalde instanties) Dus ze wilde dan weten hoeveel dagen ik daarmee bezig was zodat ik die dagen dan niet uitbetaald krijg. Ik heb haar toen direct gezegd dat ik wel een overzichtelijke mail naar haar stuur met alle dagen erop en dat zij het dan kon nakijken en direct door kon sturen naar de afdeling zodat ik deze maand in ieder geval mijn geld krijg. Ze zei wel dat ze al één week had doorgegeven.

Ik heb haar dus die mail gestuurd. Maar ik hoorde helemaal niks meer van haar. Nu heb ik gisteren persoonlijk een mail gestuurd naar de afdeling om te vragen wat er precies uitbetaald gaat worden aan mij voor de maand juli. Ik kreeg direct netjes een mail terug met daarin dat er helemaal geen uren zijn doorgegeven en dat alles al gedraaid is dus dat ik ook geen uren meer kan doorgeven voor deze maand.

Dat betekent dus dat ik GEEN SALARIS krijg deze maand omdat madame mijn uren niet heeft doorgegeven. Gisteren heb ik haar direct opgebeld maar toen kreeg ik een andere collega aan de lijn en die zei dat ze op het punt staat om naar huis te gaan maar ze belt je later vanmiddag nog. Nou ze heeft me dus helemaal niet meer gebeld. Mijn baas moet weten dat ik niet voor de lol thuis zit maar dat ik stres moet vermijden. Maar hoe kan ik niet stressen als ik mijn rekeningen moet betalen maar ik heb geen geld. Vandaar dat ik nu zoiets heb van ik blijf die 8 weken nu ook gewoon thuis ookal kon ik wel gaan werken.

Eind van deze middag ga ik haar zelf maar weer bellen en dan ben ik echt benieuwd wat ze zal zeggen...

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ze mogen je salaris niet zomaar achter houden. Als het vanmiddag nog niet duidelijk is, zou ik naar de rechtswinkel bellen (of naar je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt). Sterkte!

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik zou ze zoveel gaan bellen dat ze er he-le-maal gestoord van zouden worden! HIERRRRR MET DAT GELD!!!En idd ook even contact opnemen met de rechtswinkel, vooral vanwege je verlof. Even checken wat de rechten en plichten van je werkgever en jou zijn.

4. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Ik heb net dus eventjes gebeld naar mijn baas en raad eens...Ze heeft zich vanmorgen ziek gemeld...echt ongelofelijk!!!
    Maandag zal ze er weer zijn...Dan hoop ik haar te spreken en dan kan ze direct regelen dat ik die week nog betaald word...Zo niet dan ga ik bij de rechtswinkel langs want ik moet gewoon mijn geld hebben!!!
    Bedankt voor jullie tip!!!

5. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    je kan altijd vragen om een voorschot op je salaris...en dat wordt dan uiteindelijk verrekend....
    je heb tenslotte recht op je geld...
    suc6

Deel Deze Pagina