Snelle zaadlozing niet psychisch maar erfelijk Uitgegeven: 7 oktober 2008 11:33 Laatst gewijzigd: 7 oktober 2008 11:41 UTRECHT - De snelheid waarmee mannen een zaadlozing krijgen, is erfelijk bepaald. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Utrecht. Neuropsychiater Marcel Waldinger en farmacologisch onderzoeker Paddy Janssen publiceren de resultaten van hun onderzoek deze week in het wetenschappelijke tijdschrift Journal of Sexual Medicine Bij mannen met vroegtijdige zaadlozing blijkt de stof serotonine minder actief te zijn in het deel van de hersenen dat de zaadlozing regelt. Daardoor verloopt de signaaloverdracht bij mannen met de belangrijkste vorm van vroegtijdige zaadlozing niet goed. Aan het onderzoek van Waldinger en Janssen werkten mannen mee die van jongs af aan last hebben gehad van vroegtijdige zaadlozing. "Dit onderzoek geldt voor mannen die al vanaf het eerste seksuele contact steeds te vroeg klaarkomen en niet voor mannen die daar later last van krijgen", benadrukt Waldinger. Psychische aandoening Een al eerder ontdekt gen, 5-HTTLPR, blijkt verantwoordelijk voor de hoeveelheid en activiteit van serotonine en regelt daarmee de snelheid van de zaadlozing. "Deze theorie staat haaks op de al jaren gangbare gedachte dat een vroegtijdige zaadlozing een psychische aandoening is", aldus Waldinger. Bron: www.nu.nl Dan weet je nou ook waar je schoonvader last van heeft
wij vrouwen zijn erg ik dacht ook gelijk dat is nou net iets wat ik niet van me schoonvader wou weten. Weet dus nu iets wat zijn eigen dochter nooit zal weten hahaha.
Hmmm, heb mn stiefschoonmoeder nooit horen klagen.... Misschien komt mn schoonmoeder zelf wel snel haha. Brrrr, teveel info... Ik ga ervanuit dat als je zo'n respectabele leeftijd hebt bereikt, dat je geen sex meer mag hebben, hihi.
heb je niet die oudjes gezien bij paul de leeuw laatst ? die kwamen in hun ondergoed allemaal standjes voordoen......
Ik blijk ooit eens tegen mijn ouders gezegd te hebben dat je vanaf je 35e geen sex meer mag hebben, tenminste niet als je al kinderen hebt. Hier word ik tegenwoordig nog mee gepest door de hele familie! En naarmate ik ouder word begint die mening toch wel te veranderen.
Ik zeg het nog steeds hoor.... Ik denk ook nog steeds dat mijn ouders maar 5 keer sex hebben gehad. Mijn broer, ik, mn 2 broertjes en mn zusje... Al ben ik er nog steeds van overtuigd de verloren dochter te zijn van bill gates. (ware het niet ik verdomd veel op mijn 'verzorgende' vader lijk)