Wie denkt mee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AlwaysSmile, 16 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlwaysSmile

    15 jan 2015
    23
    8
    3
    Vrouw
    Medisch Secretaresse
    NULL
    Lieve dames,

    Allereerst wil ik zeggen dat ik ieder persoon op de forum bewonder. Zoveel verschillende verhalen, van succes tot verdriet. Voor iedereen, ik welke situatie dan ook, een dikke virtuele knuffel.

    Wij zijn bezig voor ons tweede kindje. Een tijd geleden heb ik, helaas, een vals positieve test in handen gehad. Ontzettend balen. Het is nu een paar maanden later en ik weet niet wat ik precies van de huidige situatie moet denken.

    22-1 heb ik voor het eerst wat spotting gehad. Niet veel, maar gewoon bij het afwegen. Dit hield een paar dagen aan, tot 26-1. Toen ben ik echt ongesteld geworden. Geen ovulatie testen gebruikt, maar ook geen slijm gehad toen ik de vruchtbare periode had verwacht. Wij hebben het pas 20-2 gezellig gehad, meerdere keren. 27-2 verwachte ik mijn menstruatie, maar die bleef uit. Test gedaan, deze was negatief. Toen dacht ik, stel dat het wel raak was 20-2, misschien kan ik 6-3 weer een test doen. Dit heb ik gedaan, maar ook deze bleef negatief. Wel met middag urine. Daarna heb ik het naast mij gelegd en ben ik niet meer gaan testen. Alleen, ik ben nog steeds niet ongesteld. Volgens de app nu 17 dagen over tijd, ervan uitgaand dat ik 27-2 ongesteld had moeten worden.

    Ik durf eigenlijk niet te testen meer, dus ik was eigenlijk benieuwd of dit gewoon een skipped menstruatie is of, als het wel raak is, ik een laatste test moet doen. Ik heb nu wel “last” van helder slijm.

    Bedankt dames, hopelijk verklaren jullie mij niet voor gek.
     
  2. Avdsx

    Avdsx Actief lid

    26 okt 2020
    316
    507
    93
    Vrouw
    Knap dat je nog niet getest hebt, ik had denk ik 50 testen gedaan en vervolgens bloed laten prikken bij de dokter :roflmao:. Heb eigenlijk niet echt een advies, kan echt van alles zijn, maar moest je het mij vragen? Ik zou zeker nog eens testen.
     
    DZ91 vindt dit leuk.
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Helder slijm kan wijzen op een eisprong, misschien dat je cyclus in de war is? Een ovulatietest doen? Als je dan over 2 weken nog niet menstrueert de huisarts bellen voor advies? Uitgaande van het scenario dat je nu rond je vruchtbare periode zit.

    Zwangerschapstest kan je sowieso ook nog eens proberen, al is het maar om het uit te sluiten. :)
     
    DZ91 vindt dit leuk.
  4. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    alweer 10 dagen na je laatste test en geen menstruatie.

    ik heb maar 1 tip

    Als een wezenloos naar de drogist rennen voor 2 testen. Nu 1 en 1 en morgen ochtend!
     
    DZ91 en Stokstaartje86 vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als je normaal gesproken regelmatig ongesteld bent en je nu, weken na je NOD, alsnog niet ongesteld bent, zou ik toch echt (opnieuw) een zwangerschapstest gaan doen :)
     
  6. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Ben benieuwd hoe het nu met je is? Had je nog getest? :D
     
  7. AlwaysSmile

    15 jan 2015
    23
    8
    3
    Vrouw
    Medisch Secretaresse
    NULL
    Hoi hoi,

    nou, nadat ik de post heb geplaatst, heb ik weer een test gedaan. Deze was wederom negatief. Ik denk dat hij dan toch echt wel positief zou moeten zijn. Het was de Kruidvat test en dan met avondurine. ‍♀️

    Ik heb ook contact gehad met de huisarts. Ook een bloedonderzoek gehad, maar dus niet voor de HCG. Wel voor wat leverwaarden en bloedspiegels. Volgens haar heeft mijn lichaam zich afgesloten en heb ik daarom geen menstruatie.
    Aan de andere kant ben ik ook nog steeds niet ongesteld. 28.1 is de eerste dag van mijn laatste menstruatie geweest, 20.2 geklust en dat was het. Ondertussen heb ik veel buikpijn, honger, gespannen borsten, pijnlijke tepels en vandaag zag ik zelfs een druppel uit mijn borst komen. Dus ik weet het niet.
    Ik gooi er nog een test tegenaan morgen en bel wederom met de huisarts.

    Ik ben benieuwd!
     

Deel Deze Pagina