Heeft iemand ervaring met essure?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Islah, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Aangezien ik er nu wel klaar mee ben (vooral om lichamelijke redenen) dacht ik aan sterilisatie d.m.v de essure-procedure.

Het probleem is alleen dat ik door de 2 operaties die ik heb gehad een buikpijn heb overgehouden die waarschijnlijk (volgens de gyn tenminste) niet meer weggaat.
    Ik heb een beetje gezocht naar ervaringen van anderen met essure en een aantal zeggen dat ze buikpijn van de essure procedure hebben overgehouden. Daar ben ik een beetje bang voor, dat ik bovenop de buikpijn die ik al regelmatig heb nog meer pijn krijg. Al heb ik ook wel weer goede ervaringen gelezen.

Ik hoop dat er hier ook dames zijn die hier (vooral positieve) ervaring mee hebben. Het zou veel gedoe schelen namelijk vergeleken met een normale vorm van sterilisatie.

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Ik heb alleen één middagje menstruatie-achtige buikpijn gehad na plaatsen Essure en verder helemaal niets. Het plaatsen was ook een fluitje van een cent. Het geeft uiteraard geen garanties voor jou, maar bij mij was het echt een eitje.
    Realiseer je goed dat je op internet vooral de verhalen leest van mensen bij wie het niet goed gegaan is. De grote massa die nergens last van heeft gehad zal dat niet snel op internet plempen denk ik.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, dat klopt natuurlijk. Hoewel ik ook positieve verhalen heb gelezen. Bedankt voor je reactie.

Share This Page