zwanger na keizersnee

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door guppekop, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer zwanger na keizersnee

1. binnen 6 maanden

2. 6-12 maanden

3. 12-18 maanden

4. na 18 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hoihoi
    ik wil dolgraag voor een 2de kindje gaan maar omdat ik bij de eerste een keizersnee heb gehad vind ik het best moeilijk.

Wie heeft er ervaring mee? had je toen veel last van het litteken? hoelang zat er tussen bevalling en weer zwanger? bij 2de weer ks (evt reden)? reacties uit de omgeving? Er word altijd gezegt minstens een jaar ertussen maar de gyn zei bij de nacontrole dat het ook eerder "mag" gezien mijn leeftijd en gezondheid (was toen nog 19), als enige voorwaarde gaf ze aan dat ikdan moest stoppen met borstvoeding maar daar ben ik nu 2 maanden volledig vanaf dus zou er volgens haar niks meer in de weg staan.

(ps, reden bij mij was te smalle bekken/te groot kind)

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    niemand?

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    of moet ik hem bij een ander onderwerp zetten?

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik mocht pas na 1 jaar weer zwanger worden, dochter is nu 3 en we zijn sinds maart bezig voor een 2e!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dus ong 3jaar gewacht?

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    ja maar dat had meer te maken met operaties die ik begin dit jaar heb gehad. En we vinden het een mooi leeftijdsverschil.

7. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ik moest ook minimaal een jaar wachtten.

8. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Ik moest ook minimaal een jaar wachten, na 14maanden was ik zwanger maar dat is helaas een miskraam geworden. Je hebt kans dat je lidteken scheurt als je te snel zwanger wordt, en daar zit je niet echt op te wachten (slik)

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mij werd ook aangeraden een jaar te wachten, zodat de wond goed hersteld was.
    Ik ben zwanger geworden toen mijn zoon 1 jaar en 8 maanden was.
    Eigenlijk tot week 30 nergens last van gehad, maar sindsdien ben ik het oude litteken wel met vlagen weer gaan voelen.
    Nu sinds een week is het echt niet prettig, maar volgens de gyn. is dat normaal. Het trekt gewoon erg. Littekenweefsel is natuurlijk ook erg stug he.

Dit keer krijg ik een geplande KS (vorige keer was een spoedje). De bevalling brengt toch teveel risico's met zich mee en die willen ze dit keer niet meer aan gaan.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Er blijkt onder gynaecologen verschillende adviezen gegeven te worden over wanneer je het beste weer zwanger kan worden. Toen ik na mijn ks op nacontrole kwam zei de gynaecoloog dat we het beste tot 6 maanden konden wachten. Toen ik een paar weken daarna bij zijn collega-gynaecoloog was om een spiraaltje te laten plaatsen, had hij zoiets van waarom voorzorgsmaatregelen nemen, laat de natuur lekker zijn gang gaan (ik ben nl. al 38). Hij was zelfs erg verbaasd dat zijn eigen collega had gezegd dat we het beste een half jaar moesten wachten. Persoonlijk vind ik minimaal een half jaar ook logischer en gezonder. Er gebeurd toch al zoveel als je een kindje krijgt, dat wij voor ons zelf besloten hebben te wachten tot onze eerste een jaar oud is.

11. anita205

anita205 Bekend lid

9 mei 2010
    514
    0
    0
    gastouder
    hoi hoi,

bij mij zat er 2 jaar tussen alleen omdat we niet eerder wilde....maar ik heb tijdens mijn zwangerschap helemaal geen last/pijn gehad van het litteken....

groetjes van anita

12. Opening

Opening Niet meer actief

bij mij werd ook aangeraden om minimaal een jaar te wachten had een spoedkeizersnede
    mocht ik nu weer zwanger raken mag ik eerst een normale bevalling proberen

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij mij was het "halve spoed" Hoefde niet gelijk maar de kans dat het normaal zou kunnen was erg klein. Daniel wilde niet meer zakken, had gepoept en ontsluiting vorderde niet meer na 4cm. waarschijnlijk te smal bekken gehad. 2.10 braken mn vliezen, 10.45 besluit tot ks en omdat er gelijk plaats was, was daniel er om 11.45 Maar omdat zwangerschap wel goed ging en ik snel hersteld was mocht ik van de gyn eerder dan een jaar weer zwanger worden. Ze zei dat bij mij het verschil in risico tussen half jaar en jaar nihil is

Deel Deze Pagina