Hoe hebben jullie dat gedaan met het fruithapje.. Mijn dochter krijgt momenteel 5 x 210 (ja op advies van cb) forte maar is nog steeds regelmatig hongerig voor het tijd is voor de fles, ook vind ze het mega interessant om ons te zien eten en ook vind ze het lepeltje waarmee we haar wel eens lactulose geven (vooral als we vergeten het door de fles te doen) erg leuk om te gebruiken. Mijns inziens dus tijd voor het proberen van een fruithapje. Kan dit gewoon tussen de voedingen door?? Of schuif je na het fruithapje de flestijd een beetje op??
mmm.. een beetje lastig want wij zijn met groenten begonnen toen we echt overgingen op vaste voeding (5 mnd) en misschien dat jij daar nog mee wilt wachten gezien de leeftijd van je dochtertje. Ik zou het gewoon tussen de voedingen aanbieden en vooral niet gaan schuiven met de flesvoedingen. Je kindje heeft op dit moment nog vooral die flesvoedingen nodig en fruit is dan extra. Als de flessen iets kleiner worden door de hap is dat in jouw geval niet erg maar het moet nog niet ten koste van flessen gaan. Er wordt vaak aangeraden om te beginnen met groenten omdat dit milder zou zijn en je kindje minder zou wennen aan zoete smaak.
dank je wel! ja ik wil eigenlijk ook de flessen weer gaan verlagen naar 180 :S voelt niet prettig om haar zoveel te geven. Hihi en de zoete maak, dat is denk ik al niet meer te redden ze krijt bambix vanille door haar laatst fles (helaas per ongeluk de verkeerde bamix aangeschaft!)
ze is pas 3 maanden oud, ik zou zeker wachten tot ze 4 maanden is ivm de darmpjes die er nu nog niet klaar voor zijn. hier wordt mijn boterham en thee ook uit de mond gekeken maar ik durf het niet te doen voordat ze zeker 4 maand is. onze kindjes zijn trouwens precies even oud, leuk!
hoi, wij zijn hier ook al begonnen met groente en fruit. hele kleine beetjes, het is misschien anderhalve theelepel, de rest wat overblijft eet onze boef van 2 lekkerop. ons schema is ongeveer 0630 210ml +7 1100 210ml +7 1530 210ml +7 2000 210ml +7 ik geef dan rond een uur of 2 wat fruit, en rond het avondeten wat groente. maar het de hoeveelheden zijn echt minimaal, maar meneer vind het wel erg lekker. zijn mondje gaat al open als de lepel eraan komt en over het algemeen slikt hij het goed door, zoniet dan loopt het gewoon lekker zijn mond uit!. wij zijn er vroeg mee begonnen, maar onze oudste at bv al met 5 maanden een hele boterham, we hebben dan ook totaal geen allergieen in de familie. zou dat wel het geval zijn dan zou ik zeker wachten, mocht ook blijken dat onze boef het niet fijn vind of buikpijn ofzo ervan krijgen dan stop ik uiteraard. joyce
Mijn dochtertje is nu 3 1/2 maand en zit ook op 4 flessen van 210+ 7 schepjes. Ik gebruik al zeker een maand rijstebloem door de laatste fles, omdat ze steeds heel hongerig is. Een vijfde fles erbij wil ze niet, ze heeft haar schema zo zelf gemaakt dat ze op de 4 flessen zit. De laatste paar dagen was ze tussen de flessen door ook steeds hongerig, enorm kwijlen. Maar een flesje wilde ze niet, spuugde ze steeds uit. Toen maar een paar hapjes geprobeerd van een fruithapje, en dit vondt ze heerlijk! Ik doe wel voorzichtig hoor omdat ze nog geen 4 maanden is, maar ze was er gewoon aan toe denk ik. Nou is ze overal wel erg snel mee hoor! Ze loopt erg voor volgens het cb.
Allemaal bedankt voor de tips we hebben gisteren toch geprobeerd, ook omdat ik het gewoon geen lekker gevoel vond om haar 5 x 210 te geven. We hebben nu de flessen weer naar 180 gedaan en gister het eerste fruithapje, niet veel hoor, nog niet eens een kwart van het potje. Maar ze vind het heerlijk en heeft geen last van krampjes of iets dergelijk Ze heeft vanacht zelfs langer doorgeslapen en komt vandaag dus automatisch op 4 flessen uit. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan vannacht! @Mymiracle! het was mij al eerder opgevallen erg leuk! hoe laat is jou dochtertje geboren??