mijn vriend werkt van 17.00 tot minimaal 02.00 in een magazijn hij werkte vanacht over dus was rond 03.00 a 04.00 onderweg naar huis. word hij aangehouden we denken dat jouw scooter te hard rijd waarop mijn vriend heeft gezegt rijd er maar een rondje op te hard rijden doet niet. hij is daarna nog eventjes mee naar het bureau gemoeten om op de rollebank te staan en heeft 20 minuten naar het bureau moeten rijd wantja scooters rijden niet zo hard. daar kwamen ze tot de coclusie dat hij netjes rijd en dat alle papieren in orde waren. en kon die 45 minuten terug naar huis rijden normaal is ie 10 minuten vanuit zen werk naar huis kwijt. mijn vraag: mogen ze dat zomaar doen dat je als scooterrijder zijnde eventjes naar het bureau toe te moeten om op de rollerbank te staan? ik baal er wel van want dit was de enigste dag in de week dat hij dus ook vroeg op moest en doordat hij dus eventjes mee moest kan hij dus welgeteld 4 uur slapen. hebben ze niets beters te doen echte boeven vangen ofzo groetjes toetie
Ja natuurlijk mag de politie dat "zomaar"doen. Is toch ook logisch, dat als ze het niet vertrouwen een scooter op de rollenbank gaat. En hoezo een scooter gaat niet zo hard? Mijn scooter die ik jaar of 6 geleden had was niet opgevoerd, maar kon wel makkelijk 70 km pu redden, zo kwam die standaard van de fabriek. (ook al zou dit niet mogen)
Ja..dat mag. Er zijn er maar weinig zo stom om met opgevoerde scooter op topsnelheid langs de politie te rijden lijkt me. Dus moet de politie op vermoedens handelen.
Ja dat mag. En wat betreft niks beters te doen hebben: ik denk dat wij beiden ons een rotje schrikken als we de cijfers gaan zien van hoeveel ongelukken er veroorzaakt worden door te hard rijdende scooters.... Dus dit lijkt me heel nuttig werk. Beetje jammer voor je man, omdat hij wel netjes rijdt, maar toch echt de enige manier om de overtreders er tussen uit te halen.
ik vind het zeker verveld voor hem aangezien met ons eigewijs poppetje slapen we al niet geweldig en hij moet zo op het paard agja. die stomme scooter komt nogeneens aan de fabriekssnelheid dusja. en ik vind het goed ja dat ze controleren maar ga dan niet naar een politiebureau die 15 kilometer vererop zit om 4 uur snachts zorg gewoon dat je je controles goed doet en ga dan niet andermans tijd verdoen.
Omdat niet alle politiebureaus open zijn 's nachts en de politie juist de controles goed wilde doen blijkbaar, moest jouw man die 15 km rijden. Natuurlijk heel vervelend voor je man, maar zo werkt dat nou eenmaal.
Ten eerste is je mannetje staande gehouden, aanhouden en staande houden zijn twee verschillende dingen. Staande houden is vragen naar iemands identiteitsgegevens en idd eventueel een onderzoek te doen, naar bv de loopsnelheid van een scooter, blaastest en uitschrijven proces verbaal. Aanhouden is dat je vast gehouden moet worden voor bv verhoor en zal hij ook voorgeleid worden aan een (hulp) officier van justitie. Politie mag ten alle tijden als blijkt uit feiten en of omstandigheden een vermoeden is dat de scooter niet voldoet aan de wet meenemen voor verder onderzoek. Het is misschien vervelend voor je mannetje en voor jou, maar een opmerking van ga boeven vangen vind ik niet correct. Politie is niet alleen voor de boeven maar ook voor de veiligheid. Misschien dat er niets mis was met zijn scooter maar er zijn er genoeg waarbij dat wel is, en dat kan gevaar opleveren voor zowel de bestuurder als de andere weggebruikers dus tsja.
Het is ook vervelend, maar nu eenmaal wel de manier waarop we als maatschappij met elkaar de dingen geregeld hebben. Misschien een volgende keer even voorleggen dat hij maar kort kan slapen en of het OK is als hij overdag een keer mag komen laten checken op die rollerband? Als je vriendelijk bent, krijg je vaak een hoop gedaan...
Ik denk niet dat ze hier in mee gaan hoor kun je ondertussen je scooter nog even in orde maken (stel hij zou echt veel te hard rijden)
Het moet niet gekker worden LOL Doen ze een keer hun werk is het ook niet goed. Kan me voorstellen dat het vervelend was maar je gaat er niet dood van he. En een nachtje slapen is heel vervelend maar je overleefd ook dat wel!
Op een later tijdstip testen zullen ze nooit mee akkoord gaan, want dan zou je dingen kunnen veranderen in de tussentijd. Het is jammer van zijn slaap, maar in dit geval is het niet anders. En dat hij nu maar een paar uurtjes kon slapen ligt niet alleen aan de politie, want dan had hij niet zo vroeg in de ochtend zijn volgende afspraak moeten plannen. Er kan altijd iets tussen komen en als hij nu maar 4 uurtjes kon slapen had hij anders ook maar iets van 6 uren kunnen slapen en dat is mijn inziens ook niet voldoende.
Nu is t niet goed, maar als jou kind wordt aangereden door een scooter met 60 km/u dan had de politie beter moeten controleren. Mooi is dat haha
Heel vervelend maar als ze rekening moeten gaan houden met elke smoes of waarheid ( in jullie geval dan )dan kunnen ze beter thuis gaan zitten.
Ach het is nooit goed. Vind het alleen maar goed dat dit soort controlles uitgevoerd worden, beter 1 teveel dan 1 te weinig. Balen dat hij maar 4uur slaap heeft gehad, maar daar word een mens zo af en toe niet minder van hoor.
tis vervelend dat het snachts gebeurd, maar helaas het mag, en ja ik vind het goed, en kom op zeg een nachtje wat minder slaap joh dat hebben we hier zo vaak, kom je wel overheen hoor. (ik slaap al maanden hooguit een uur of 4 per nacht) en wandel ook nog steeds rond.
Tis heel lullig, maar het hoort er allemaal bij! Sluit me bij Dobbel aan, wij zitten met een heeel hongerig ventje snachts en mag in mn handjes klappen als ik 3 à 4 uurtjes mag slapen snachts!