Virus op de laptop

Discussie in 'De lounge' gestart door Lexxie, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgem zette ik na lange tijd mijn oude laptop weer eens aan om een dvd met foto's van onze dochters erop te zetten.
    Deze laptop was kapot (USB poorten) dus we hebben een nieuwe gekocht, puur voor de foto's. Het lukte me niet om ze op de nieuwe laptop te zetten dus dacht ik gebruik de oude.
    Echter toen deze aanwas kwam er een groot politie logo tevoorschijn. Er stond een flinke lap tekst van Interpol met de mededeling dat er met deze computer beveiligde sites met ranzige inhoud bezocht zouden zijn :$
    Ook was de camera aan, en zag ik mezelf dus achter de laptop zitten..

Ik meteen vriendlief gebeld, redelijk in de kroten! Dacht dat er 'ingebroken' was via ons IP adres (weet echt niets van computers, maar dat was het enige dat ik kon bedenken)

Meteen de politie gebeld, blijkt dus om een virus te gaan. Oplichters willen dat je geld overmaakt naar een banknummer, maar halen meteen alles leeg!

Inmiddels via de politie een adres gekregen die het virus eraf kan halen, want zelf kan je dit dus niet!

Was gewoon even ontdaan. Geschrokken.. Ik weet het niet.. Kreeg er even een vreemde bijsmaak van..

Het blijkt dat er van de week ook iets op tv is geweest hierover. Heb dut niet gezien. Dus dames, als jullie ook zoiets hebben of krijgen, wees gewaarschuwd!

2. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Wij hebben het ook gehad, maar je kunt het zelf wél oplossen (ik heb toen via mijn computer een stap voor stap tutorial opgezocht). Kortgezegd moet je je laptop in safe mode herstarten, op die manier kun je de instellingen terugzetten naar een eerdere datum (dus van vóór het virus). Het was zo gepiept, en ik heb sindsdien nooit meer problemen gehad...

3. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn vader had dit ook en mijn man heeft het er ook zelf af gekregen. Het was niet makkelijk maar het kan dus wel!

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Haha leuk weet psies wat je moet doen, geef zelf namelijk dat advies

Ga via andere computer naar Waarschuwingsdienst.nl
    Tik rechtsboven in ransomware
    Klik de link m'n computer is gehackt en wordt los geld geëist
    Scrol naar onder, link onder plaatje aanklikken
    Programma fsecure effe op stickie downloaden
    Stickie in besmette laptop
    En verwijderen maar :)

Welke regio had je gebelt?

5. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gemeld bij regio Rotterdam.
    Moest naar computerfraude.nl, inderdaad via een andere computer.

Kon op mijn oude laptop echt helemaal niks meer. Geen enkele knop deed iets, enkel dat scherm bleef!

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb het toen ook via de veilige modus verwijderd, dat doet het dan nog wel.

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    was volgens mij vorige week bij opsporing verzocht ...
    Niet fijn als je dit krijgt,

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn studies geleerd hoe ik het virus moet maken :D !

(en het dus ook stap voor stap zelf op te lossen ;) )

Deel Deze Pagina