Hallo dames, ik ben nu 8 weken zwanger en ben gisteren uit eten geweest bij de chinees. Ze hadden een lopend buffet en ik heb me heerlijk tegoed gedaan aan alle lekkere hapjes. Nu hadden ze als toetje vers fruit, aardbeien, ananas, etc. Ik heb daarvan gegeten maar edacht me pas later of dit wel mocht ivm de listeria bacterie. Want ik weet niet hoe lang het fruit daar al stond, en of het goed gewassen is bijvoorbeeld. Als je besmet bent met die bacterie, hoe kun je dat dan merken? En denken jullie dat het wel meevalt of juist niet?
Hmmm pas nog in een restaurant met lopend buffet me tegoed gedaan aan al het verse fruit. Met een zuur gezicht voorbij de carpaccio en sushi gelopen. Ennuh.....ik heb geen seconde gedacht of er listeria in zou zitten of niet (het fruit) Ben jij dan hysterisch of ben ik te laks?
Ligt niet aan jou hoor ik kijk hier te vaak en verbaas me te hard. Heeft niks met mijn hormonen te maken natuurlijk
Ik zat er ook zo laatst bij. In een pannenkoeken restaurant de chef special genomen met aardbeien. De laatste proefde wat zacht dus ik hmmm Even later dronk ik een heerlijke rode vruchten smoothie. Ging ik afrekenen zag ik dat die smoothies in zn koelvitrine stonden. . En toen ging er weer door mn hoofd.. maar hoe lang staan ze daar!! En ja.. incubatietijd en symptomen listeria etc opgezocht. Geen last gekregen gelukkig! Maar ik ben sowieso een hygiëne freak wat betreft eten, nu al helemaal!
Was jij niet degene die wat relaxter wilde worden? Met dat spinazieblaadje Grapje hoor, kun je wel hebben toch?
Vijf maanden geleden bevallen van onze derde dochter maar gewoon alles gegeten, gedronken en gedaan wat ik normaal ook deed. Buiten de keren dat ik in het ziekenhuis lag. Er zijn echt maar een paar regels waar je aan dient te houden als je zwanger bent. Het valt mij gewoon op dat zwangere dames tegenwoordig overal een gevaar inzien en vergeten dat ze zwanger zijn in plaats van ziekte. Relax dames vergeet vooral niet te genieten, 9 maanden zijn echt zo om. Zo en nu zal ik achter de deur gaan staan .
Ik heb de lijst van het voedingscentrum op de koelkast hangen, volg die en voor de rest lekker eten Ze zeggen dit over listeria: "Zwangerschap Vooral zwangere vrouwen kunnen in paniek raken als ze per ongeluk een keer een 'fout' product eten. Die ongerustheid is ook weer niet nodig. Want het kan niet vaak genoeg gezegd worden: de kans op een besmetting met de listeriabacterie is op zichzelf klein!" weet wel wat ik na mijn bevalling ga eten.. ciabatta met gerookte zalm, roomkaas en kappertjes. mmmm!
Ja ik heb ook al een 11 gangen menu klaar voor na de bevalling Ach ze zeggen de kans is klein op besmetting maar ik loop liever geen enkel risico. De kans op extreem vroeggeboorte is ook klein en dat heb ik helaas meegemaakt bij de eerste. Vandaar dat ik nu extreem voorzichtig ben nu met succes inmiddels
Vlinderbloem, dat was ik inderdaad met het spinazieblaadje Maar tussen relaxed worden en relaxed zijn, zit ook nog weer een verschil Maar de paniektopics moeten ook onderhouden worden, en daar ben ik dan weer meer geschikt voor