Hoi dames, Gewoon even een vraagje... Ik heb 08/03 in de avond een positieve ovulatietest gehad. Toen gisteren (09/03) had ik in de ochtend en in de middag een positieve test. In de avond was hij weer negatief. (Ja, gewoon 3x per dag getest, haha). Echter in de avond had ik zo'n zeurende onderbuik pijn. Echt niet fijn en herkende dit ook niet van eerdere cyclussen (maar heb vaak cyclussen zonder eisprong). We hebben het gisteravond nog even gezellig gemaakt en toen ik vanochtend wakker werd was de buikpijn weg. Kan ik er dan toch wel een beetje vanuit gaan dat vannacht mijn ei gesprongen is? Lijkt mij wel toch? Echter heb ik vandaag nog steeds wel een klein beetje vruchtbaar slijm maar duidelijk veel minder dan afgelopen dagen. Nu zat ik zo te denken van, ze zeggen dat je de dag na de eisprong ook nog vruchtbaar bent. Maar wat is de theorie hier dan achter? Want hoe kun je vruchtbaar zijn terwijl je eitje al gesprongen is? Als ik afgelopen nacht/vanochtend mijn eisprong heb gehad, heeft het dan nu nog zin om seks te hebben?
Je eitje zweeft nu in de eileider. De eicel is na de eisprong nog 24uur te bevruchten en daarna sterft ie af als ie niet bevrucht is.
Vandaag wel. Morgen lijkt me zinloos voor evt zwangerschap als afgelopen nacht je eitje is gesprongen. Dan sterft ie na vannacht af als ie niet bevrucht is.
Ja, nou ja, weet het natuurlijk ook niet zeker of vanacht mijn ei is gesprongen. Maar gisteravond was mijn test alweer negatief, en met die buikpijn erbij, klinkt het best aannemelijk toch?
Vind ik ook. En het past precies in de regel dat binnen 48u na de start vd lh piek de eisprong optreedt.
Inderdaad ja! Daar zeg je wat. Nou, okay. Thanx, we gaan er vanavond nog 1 keertje voor en dan op het wachtbankje.
Ja, nou, denk dat het wel goed is toch? Kijk wel even morgen of we nog zin hebben en of ik nog vruchtbare afscheiding heb. Zodra je dat niet hebt, heeft het weinig zin lijkt mij.
Volgens mijn gynaecoloog kun je een follikel voelen groeien. De eisprong niet. Dat is niet 1 moment, maar een proces. De wand van het follikel wordt dunner tot uiteindelijk de vloeistof eruit spoelt met de eitje. De eisprong is dus nadat de pijn weg is. Ik denk dus vannacht of vanmorgen. Maar kan zelfs vanmiddag zijn geweest. Dus 24 u daarna kan het eitje bevrucht worden en heeft sex nog zin.