hoeveel flessen baby 1 jaar oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alicia1, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alicia1

alicia1 Actief lid

30 dec 2015
    174
    36
    28
    Mijn zoontje is 1 jaar oud. Ben overgestapt op dreumes melk van nutrilon.
    Hij kreeg voorheen 3x PD 180 cc flesvoeding.
    Wat is nu de bedoeling hoeveel ik nu moet geven? Halfvolle melk heb ik hem ook al een paar keer gegeven maar echt lekker vind hij het niet, ja af en toe een paar slokjes....
    Ik dacht zelf smorgens met pap 150 cc, sMiddags 120 en voor het slapen 150..

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.186
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Met een jaar is de richtlijn 300 cc aan melkproducten. Dit is dus inclusief toetje, kaas en dat soort dingen. Mijn dochter lust geen gewone melk, die drinkt sojamelk met een smaakje. (veeeel minder suiker dan yoghi enzo)
    150 ml bij de boterham ochtend, zelfde middag. En heel af en toe wil ze nog een flesje voor het slapen, dan geef ik nog 120+4. Verder dus geen flessen meer.

3. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Je kunt ook nog volle melk proberen eventueel, of karnemelk, dat smaakt toch weer wat anders. Weet ook niet of je warm/lauw/koud hebt geprobeerd?
    De middagfles zou je kunnen vervangen door (Griekse) yoghurt. Maar jouw plan klinkt ook goed hoor. De middagfles zal als eerste vervallen, gok ik.

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel dreumes moeten wennen aan de smaak van koemelk. Er zitten geen suikers in zoals in dreumes melk. Daarom zeggen ze ook dat je moet opbouwen. Mijn zoontje kreeg bv en voor hem was het ook even wennen aan de smaak. Eerste paar keer spuugde hij het ook uit, nu kan hij wel een bekertje opdrinken.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter krijgt 'smorgens 180cc opvolgmelk met Bambix
    Verder krijgt ze pyjamapapje (is ze gek op)
    En 's avonds krijgt ze na het avondeten nog yoghurt.

Fles krijgt ze al vanaf 9 maanden niet meer.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier kreeg ze toen in de ochtend pap met volle melk dus dat was 200cc en dan of melk bij de boterham of yoghurt bij t avondeten

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn zoontje (ook net 1) krijgt nog 3 flessen en al het eten gaat ook op. Smorgens en savonds pap, en overdag nog een melkfles. Verder eet hij veel fruit, 2 boterhammen en avondeten mét toetje.hoe krijg ik hem dan van die flessen af zonder dat hij honger krijgt?

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.186
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Misschien meer brood, ook ochtend? Al eet ie er 3, maakt toch niet uit? Tussendoor meer fruit, meer groente, bv paprika, komkommer enzo. Ik noem maar wat. :)
    En wie weet heeft ie er vanzelf minder behoefte aan, dat kan natuurlijk ook.

9. vd21

vd21 Niet meer actief

Hier nog 2 flessen van 175+3 dreumesmelk
    Ze is 16 maanden. Met 1 jaar nog iets meer

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    De oudste kreeg melk en ,'s morgens pap uit een bordje.
    De jongste kreeg toen nog bv en voor de rest ook melk bij het brood.

Geen flessen dus meer.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn dochter krijgt overdag helemaal geen flessen. Alleen savonds wordt ze nog weleens wakker. Dan slaapt ze eerst en dan na een uur wordt ze gillend wakker. Als niks helpt geef ik een flesje dan slaapt ze verder.
    Bij mijn zoon zijn we ook na 1 jaar gestopt. Maar hij wou zelf niet meer want hij vind melk van baby af aan al niet lekker.
    Dus ipv gewone melk heb ik melk met smaak. Misschien niet het gezondste maar je moet toch wat geven.
    Verder gewoon brood, fruit soms soep of een plakje ontbijtkoek, Smiddags krijgen ze een biscuitje en avondeten.

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Met 1 jaar kreeg dochter nog 2 tot 3 flessen. Nu in principe 1, alleen nog in de avond. Soms wordt ze wel eens wakker en dan krijgt ze een tweede flesje.

Ik start de dag dus niet meer met een flesje, maar gewoon water uit rietjesbeker en een boterham erbij. Uur of 10 fruit en dan rond 12 nog Brood. Daarna gaat ze slapen en als ze wakker wordt krijgt ze een schaaltje yoghurt en eventueel een koekje/rijstwafeltje. Daarna tijd voor avondeten, ze krijgt een potje en daarnaast alles wat ze van ons nog hebben wil om te proeven.
    Voor het slapen gaan dus nog een flesje.

Water krijgt ze de hele dag door.

Ik zou beginnen met stoppen van de middagfles en daarna rustig de ochtendfles afbouwen.

13. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Volgens mij kreeg mijn zoontje met 1 jaar alleen nog een papfles voordat hij ging slapen..

14. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Toen mijn zoontje 1 jaar was kreeg hij 3 bekertjes melk, hoeveel erin een beker kan weet ik niet.
    Hij lustte ook geen gewone melk. Eerst dreumes melk gegeven. Toen ben ik gaan mixen. Steeds minder dreumes melk steeds meer gewone melk, binnen een week dronk hij halfvolle melk.

15. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier bijna een jaar. Ochtend en avond 180 cc in de ochtend pap. Tussen de middag 150 die drinkt ze niet altijd leeg. Owh en yoghurt na het avondeten.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Met 1 jaar??
    0 flessen. Bij ontbijt en lunch een bekertje volle melk. En een bakje volle yoghurt/griekse yoghurt als toetje.

17. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Met 1 jaar eigenlijk niks meer. Alleen nog een klein flesje voor het slapen met pyjamapap erin. Ondertussen krijgt ze die nog steeds, maar dan met gewone melk. Dat zie ik gewoon als nog even wat drinken voor het slapen gaan.

Gewone melk heeft ook heel even geduurd voordat ze dat dronk, maar nu is ze er echt gek op. Ze wordt helemaal wild als ze alleen het pak al ziet. Vaak moeten ze ook gewoon even wennen aan de nieuwe smaak.

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier sochtends en savonds gewone melk

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier kreeg hij met 1 jaar nog 1 fles van 150cc in de vroege ochtend en sliep erna nog verder en 1 fles in de avond voor het slapen gaan, daar zijn we met 13 maanden mee gestopt.
    Vanaf toen kreeg hij ook melk bij de lunch en toen met 16 maanden de ochtendfles ook verviel werd de melk bij de lunch iets meer.
    Maar ons zoontje is er ook niet zo dol op, hij drinkt z'n melk warm en meestal geef ik het voor de tv, dan drinkt hij zo een rietjesbeker van 200cc leeg en dan 's avonds nog een toetje. Een toetje heeft hij altijd gehad, dus dat kwam eerst bovenop de flessen.
    In het begin dus iets meer dan 300cc en nu red hij het maar amper. Maar hij eet veel kaas.

20. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Gezien de richtlijn van 300 cc zuivel per dag, zit je daarmee veel te hoog. De 3x180 was al hoger dan de richtlijn. Echt flink aanpassen dus. Die melk gaat hij vanzelf wel drinken, de smaak moet even wennen. Geef hem daar gewoon even de tijd voor :)

Deel Deze Pagina