duimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoi,

    wanneer begon jullie kleine te duimen? Ons meisje wil de speen niet meer ze is met 5 weken begonnen met duimen.


    Ook ligt ze nu steeds op een kant van haar hoofd en moeten we haar steeds draaien maar word wel eens wakker...

    is dit normaal?
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Alle baby's hebben een voorkeurskant. Je zou een babysleep kunnen proberen?
    Ons mannetje begint nu een beetje te duimen... als er maar iets in zijn mondje zit.
     
  3. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wat is een babysleep? :oops:
     
  4. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    dylan doet ook wel eens af en toe duimen hij krijgt nu de speen...
     
  5. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik wil ook wel weten wat een babysleep is!
    En als een kind de duim gebruikt; is het dan niet logisch dat hij/zij een voorkeurskant heeft?
     
  6. Niet meer actief

    Mijn dochter duimt niet...

    Ze probeert het wel, maar ik hou dit tegen...
     
  7. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Hier ook een duimerd,ook al vanaf een week of 5/6.Ze duimt alleen met links,maar ze ligt als ze slaapt ook vaak genoeg met dr gezicht naar rechts.
     
  8. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Isa duimt nu de laatste week veel, ze wil steeds mindeer vaak de speen. Mij maakt het overigens niet uit wat ze doet, als ze maar lekekr tevreden is ;)

    Voor de voorkeurshouding moet je gewoon goed op je kindje letten. Gregeld de andere kant op draaien (kan goed als ze al diep slapen). Evt bedje omdraaien, andersom op het aankleedkussen en andersom met de fles. Bij BV stimuleer je automatisch beide kanten. Wel goed in de gaten houden hoor want anders krijgt je kindje een scheef hoofdje.
    En een babysleep zijn een soort kussentjes waar je kindje dan tussen ligt (volgens mij op z'n zij) en dan dus niet op de buik terecht kan komen. maar ik zou die niet zomaar gaan gebruiken. Hoorde laatst van een vriendin die er naar gevraagd had in een winkel dat die ook neit meer verkocht mochten worden.
     
  9. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo zuigt sinds een weekje of 3 op zijn vingertjes... sooo cute!
    Of hij zuigt op zijn pols. Speentje wil hij alleen nog maar vlak na de fles of als hij in de MC zit.
     
  10. Beesje

    Beesje Lid

    5 jul 2006
    33
    0
    0
    ons dochtertje heeft niet geduimd of een speen gehad tot 13 weken. Ineens had ze haar duimpje te pakken en nu gebruikt ze hem heel vaak. Ik hou het niet tegen, ze heeft er blijkbaar behoefte aan en is er erg rustig door.
     
  11. diana hoogeveen

    diana hoogeveen Actief lid

    7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    luca duimt ook wil absoluut geen speen maar hij steekt hem er gewoon zo in geen moeite voor hem als die huilerig word hoppa die duim erin en stil

    hij duimt gelukkig bijde handen maar linker handeje gaat wel het makkelijkst liefs
     

Deel Deze Pagina