Gezellig hopelijk komen er allemaal goede resultaten uit bij iedereen! Poppetje veel succes morgen hoop dat alles je mee gaat vallen en zal duimen xx
Bedankt iedereen! Ik ging naar de gyn omdat mijn cyclus me te lang duurde.. Maar ben afgelopen zaterdag 'gelukkig' ongesteld geworden na 86 dagen.. Ik maakte me dus een beetje druk, omdat ik het min of meer voorschut vond om daarheen te gaan terwijl ik ongesteld was.. Maar ze heeft gewoon gekeken en het zag er mooi uit zei ze! Op de inwendige echo was mijn menstruatie te zien in m'n baarmoeder (vocht met een slijmvliesrandje erom).. Eierstokken zag er ook goed uit, maar ze zag wel veel eitjes zitten. Ze zei dat dit niet per se PCOS hoeft te betekenen (HA dacht dat dat misschien de reden was van mijn lange cyclus) maar dat ze er op dit moment verder ook niks mee kon. Ze zei dat t een kwestie van tijd is: ik moet eerst afwachten of mijn cycli nu wat regelmatiger gaan worden. Mocht dit binnen een halfjaar niet gaan veranderen, mag ik terugkomen (of als we binnen een jaar niet zwanger zijn). Op dit moment kan er dus geen PCOS worden vastgesteld, zo zag het er nu nog niet naar uit.
Fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt. Of had je liever gehad dat ze meteen wat aan de lange cyclussen had gedaan? hopelijk is de volgende cyclus korter!
Ze kunnen nog heel weinig doen, omdat ik pas in juli ben gestopt met de pil maar volgens mij zie ik het op dit moment heel zwart/wit.. VL was ook mee en die vond t allemaal heel positief Onderzoek zelf stelde trouwens niks voor hoor! Niks om van wakker te liggen
Fijn dat je weer in de nieuwe cyclus zit! Nu maar afwachten hoe deze zal gaan.. Ik heb een cyclus gehad van 81 dagen, de volgende was 27, dus ik dacht jippie, nu ben ik regelmatig! en nu zit ik alweer op dag 49.. Hier al 6 maanden geleden gestopt met de pil..
Aaah gatsie, ook te vroeg gejuicht dus? De eerste keer ongesteld was voor mij netjes na een maand. Ik weet niet precies hoeveel dagen, ik denk ongeveer 30, maar heb het niet bijgehouden toen. Vandaar dat ik hem als 28 heb aangehouden Maar toen dacht ik ook echt van joepie, mijn lichaam werkt gewoon vanzelf! Ja, niet dus.. Ik ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren! En bij jou ook, natuurlijk.. De gyn zei tegen mij dat mijn cyclus binnen een halfjaar regelmatig moet zijn. Is dit niet het geval, mag ik terugkomen. En aangezien jij een halfjaar van de pil af bent, denk ik niet dat ze raar staan te kijken als je een afspraak maakt hoor! Dan weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent
Toch is t gek. Ik ben februari met de pil gestopt, maart zwanger, zonder natuurlijke menstruatie. In augustus bevallen van m'n zoontje* na 24 weken. Na de bevalling na 5 weken 1e menstruatie al met 12 dagen daarvoor een eisprong. Dat wist ik omdat de gynaecoloog bij nacontrole een echo had gemaakt en een eitje op springen zag. Ovulatietest was ook positief. Nu heb ik geen cyclus meer terwijl ik niks liever wil dan weer zwanger worden na t grote verlies, maar ja, zo gaat dat niet. Gelukkig begrijpt de gynaecoloog dat en nu 2x bloedprikken en dan volgende week woensdag de uitslag en een plan. Hij zei iets over medicijnen??? Weet iemand wat ik kan verwachten?
Dat zijn medicijnen om je eisprong op te wekken, daar hebben ze het bij mij ook over gehad (wil hiermee even aangeven dat ik begrijp wat je bedoelt).. Maar verder weet ik ook niet wat dat precies inhoudt!
Hoi! Oh dat klinkt best positief toch poppetje!! Ben blij om te horen dat het allemaal best meegevallen is joh! Wat bedoel je met dat jij het best zwart wit ziet allemaal? Was de gyn aardig en legde ze veel uit verder? Ben echt benieuwd ook hoor.. Die Spanjaarden zijn soms een beetje typisch dus hopelijk heb ik ook een aardig iemand. Dus nu even aankijken voorlopig! Afwachten wat deze cyclus je gaat brengen.. Hopelijk wordt ie korter.. Ga je al kijken met ovu testen of tempen of laat je het allemaal nog ff de beloop.. @simmy: zeker Gek dat je eigenlijk zo snel zwanger was he.. En nu zo lang en onregelmatig.. Eens kijken of het met de vroeg geboorte te maken heeft misschien.. Ik had de eerste twee menstruaties vrijwel geen bloed verlies en t was ook maar kort dus weet nu eigenlijk niet of het wel menstruaties waren..! De laatste twee zat wel iets van bloed bij maar ook niet echt veel. Soms heb ik t gevoe dat t gewoon nog helemaal moet doorbreken ofzo! Maar soms ben ik ook bang voor pcos
Clomid bedoel je? Ja dat krijg je idd vaak voorgeschreven wanneer je geen eisprong zelf hebt..en dan houden ze t volgens mij in de gaten via echo's bij de gyn
Zwart/wit: hetzelfde als positief/negatief.. Dus zodra ik het woord PCOS hoorde vond ik het gelijk een negatief gesprek, maar VL vond het juist helemaal niet negatief die kon het goed relativeren haha.
Ok op die manier! Wel fijn dat hij het iig goed relativeren kon hihi, dan kan ie jou wat rustig houden. Beter dat, dan andersom.. Met de meestal mindere kennis die mannen er van hebben en als ze zich dan ook nog druk maken...haha..
Wel fijn om met meiden te kunnen kletsen die in het zelfde schuitje zitten. Met je man/vriend is het toch anders.
Zeker.. Die van mij heeft het er liever niet constant over, integendeel en bij jullie? Nou ben net terug van bloed prikken. Volgende week woensdag afspraak HA en dan verteld ze me de uitslag.
Viel het mee? Ik ben echt als de dood voor naalden hihi. Spannend, weer een week wachten.. Mijn vriend begint soms al te zuchten als het woord baby valt, haha.. Die wordt geloof ik knettergek van mij! maar zoals gisteren was ie weer heel meelevend en hij zei ook dat ie wil dat alles gewoon goed met me gaat en dat ie zich een beetje zorgen maakt enzo. Dus dat is wel weer heel erg lief Vind het ook heel fijn om te weten dat ik er niet alleen voor sta (dat jullie idd een beetje in dezelfde situatie zitten) en dat we hier ons hart kunnen luchten!
Hihihi herkenbaar! Mijn vriend is sowieso al niet echt een prater (mannen ding?) en over babys komt er ook niet echt veel zinnig uit. Hij wil uiteraard wel naar me luisteren en toont begrip voor het feit dat ik baal van mijn lichaam, maar heeft zoiets van het komt wel goed. Terwijl hij degene is die al jaren staat te springen om aan kinderen te beginnen! Zijn input vind ik nog wat minimaal, maar hopelijk komt daar verandering in
Haha! Ja het bloed prikken ging goed hoor. Vind t ook nooit zo fijn maar het is meer het idee, want je voelt er eigenlijk niets van. Ik kijk nooit mee dus die man zo: je wordt niet duizelig toch?? Ik zo nee hoor.. En later vroeg ie nogmaals: gaat het? Wel aardig haha. Ging wel weer allemaal op z'n Spaans vanmorgen hoor. Je moest schijnbaar een nummertje trekken (net als bij de slager), wist ik veel.. Dan eerst je papier inleveren in een kamertje en daar kreeg je de glazen buisjes mee en een of andere stickers met een streepjescode en nog wat medische termen. En daarna moest je in een ander kamertje geprikt worden. Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de HA want dan heeft ze de resultaten schijnbaar. Ben benieuwd! Ja mijn vriend is ook niet zo onwijs meelevend hoor . Hij is wel een prater maar niet echt over dit soort onderwerpen, Pff dan geeft ie nauwelijks antwoord haha! Toen ik dus vertelde dat ik niet ongesteld werd n daarom ook naar de HA ging enzo luisterde hij wel aandachtig maar hij had verder ook geen idee hoe of wat haha. Hij wil wel heel graag kindjes en hij is er gek op. Maar ik denk dat hij niet echt goed begrijpt dat het niet bij iedereen allemaal vanzelf gaat dus ik ben benieuwd hoe het bij ons allemaal zal gaan..! Denk dat als er wat is ofzo dat hij dan wel lief doet maar echt erover praten en ermee bezig zijn dat zie ik m niet echt doen..! Daarom doen we dat gezellig hier hihi. Hoe oud zijn jullie catmommy, simmy en meisje? Ik ben 28.