Ik gebruik tampons en maandverband om doorlekken te voorkomen. Alleen hebben die stomme fabrikanten van always en libresse besloten om een bepaalde parfum te inpregneren in de maandverband. Iedere maand heb ik dus veel last mijn schaamlippen het irriteerd enorm en doet zoals vandaag veel pijn.Nu denken jullie waarom gebruik je geen ander merk? Nou omdat ik dit merk altijd wel fijn vond ivm de dunheid van het verband zelf. Weten jullie misschien een ander merk die de verbandjes niet inpregneerd? En die ook vrij dun is zeg maar.
Naturella (bij Kruidvat en Trekpleister verkrijgbaar) is wel licht geparfumeerd, maar vind ik zelf veel fijner dan Always en Libresse... Het materiaal schuurt gewoon minder. En ze zijn ook superdun.
Hoi, Wat vervelend! Weet je heel zeker dat die irritatie/pijn komt van de parfum? Dat zou namelijk helemaal niet mogen en daarvoor kun je een klacht indienen bij het merk. Want het product is juist gemaakt voor de intieme delen en dan mag er zeker niets inzitten dat ook maar bij een klein deel van de testgroep klachten oplevert. Ik heb zelf ook een zeer gevoelig "gestel" en gebruik desondanks al jaren Always zonder jeuk. Ik zeg niet dat het niet klopt wat je zegt, hoor, maar het zou écht niet mogen! Ik zou zo geen alternatief weten..sorry. Groetjs Patricia
Ik ging van Always naar Libresse, maar ze zijn allemaal hetzelfde omdat er plastic in zit. Ik gebruik nu Kotex, niet echt dun maar heb nooit meer last van irritatie.
Bedankt allemaal voor jullie reactie ik ga in ieder die naturella probreren. Dphoek: ik heb altijd wel last van irritatie gehad bij maandverband maar sinds ze het ge-inpregneerd hebben heb ik er voor mijn gevoel meer last van.
Om die reden (irritatie van maandverband) ben ik jaren geleden overgestapt op tampons, heb nooit maandverband meer gebruikt voor het doorlekken, gewoon wat vaker naar de wc gaan dan heb je dat probleem niet, Wat ik nu wel gebruik is inleg kruisjes maar die gebruik ik alleen als ik overrtijd ben zodat ik niet onnodig tampons in hoef te doen
Tjee, dat is naar zeg! Ik mag geen tampons gebruiken omdat ik aanleg heb voor baarmoederhals infectie, dus ik heb eigenlijk geen keuze. Ik hoop dat Naturella beter is voor je!
Tampons gebruik ik ook wel, maar liever niet, het punt bij mij met tampons is dat ik als ik naar de toilet moet te plassen dat mijn tampon zich volzuigt met urine, gevolg is dan ook dat ik om de 1 a 2 uur mijn tampon moet vervangen wat op zich ook geen pretje is ook niet met de dagen als mijn ongi wat minder is. Ook met zwemmen kan ik eigenlijk geen tampon dragen want die zuigt zich vol met het zwemwater. Ik gebruik alleen de tampon met de zwaardere dagen in combinatie met maandverband, en de mindere dagen alleen maandverband.
Ik heb met de "gewone" Allways ook vaak last van jeuk en irritatie. Ik ben enkele maanden geleden overgestapt op de "Silk Collection" van Always en deze zijn niet geparfumeerd en voelen nog aangenamer dan de normale.