Dag dames Ik ben na bijna 7 maand borstvoeding geven uiteindelijk opnieuw begonnen met de pil. Ik had al opnieuw mn menstruatie gehad en was gelijk weer regelmatig enzo... Nu heb ik sinds ik opnieuw de pil slik een hele maand tussentijds bloedverlies gehad. Ik kon geen enkele dag zonder maandverband of tampon. Dit had ik ook toen ik de minipil slikte tijdens mn borstvoedingsperiode. Met de minipil ben ik dan maar gestopt na een maandje en even condooms gebruikt. Condooms zijn nu geen optie meer maar ik vind dat bloedverlies dat altijd blijft ook niet aangenaam. Zijn er nog mensen die dit gehad hebben, gaat dat bloedverlies over na enkele maanden, ... Alvast bedankt!
meestal moet je lichaam 3 maanden wennen aan de pil. maar dat is wel erg vervelend zeg. is een spiraal geen optie?
Herkenbaar. Toen ik mijn huidige man leerde kennen, begon ik met microgynon, dat is een jaartje of zo goed gegaan, maar ik kon nooit doorslikken (ivm vakantie bijvoorbeeld) want ik dan kreeg ik meteen doorbraakbloedingen. Toen kreeg ik ook veel tussentijds bloedverlies binnen een strip, na een paar maanden had ik daar helemaal genoeg van. Huisarts gaf 2 opties, een 3-fase pil proberen of een zwaardere 50-pil (gewone pillen zijn 30). Ik heb gekozen voor de 3-fasen en dat werkte voor mij heel goed. Ik heb later ook een tijdje cerazette geslikt en had toen ook continue bloedverlies, waardoor ik na 10 weken uit ellende maar weer gestopt ben. Ik denk dat die ook te licht was voor mij. Ik zou gewoon huisarts vragen om een andere, zwaardere pil. Spiraaltje kan natuurlijk ook, maar de mirena staat er om bekend dat het eerste 3-6 maanden (veel) onregelmatig bloedverlies kan geven, dus ik weet niet of je daar wel zin in hebt .