Clomid-vraagjes...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Naduah, Feb 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Naduah

Naduah Bekend lid

Hoi allemaal,

Omdat ik zo'n lange cyclus heb (langer dan 40 dagen is geen uitzondering, vorige keer zowaar 37, andere keren 52), zit ik erover te denken de huisarts eventueel om Clomid te vragen. Nu heb ik begrepen dat ik daarvoor naar het ziekenhuis zal moeten (onder controle gyneacoloog). Nu komen mijn vraagjes:
    1. Gaan er onderzoeken aan vooraf?
    2. Klopt het dat je meer kans hebt op een tweeling?
    3. Hoeveel controles heb je tijdens het gebruik van Clomid?
    4. Moet/mag je onder controle blijven bij de gyn als je eenmaal zwanger bent?
    5. Zijn er dingen die ik echt moet weten?

Oeps, dat zijn toch best wel wat vraagjes, ik hoop dat iemand me wil helpen. Alvast bedankt!

Liefs, Naduah

2. hummer

hummer Lid

Nov 1, 2007
    29
    0
    0
    hoi,

een aantal vragen kan ik beantwoorden.
    een cyclus langer dan 5 a 6 weken kan problemen veroorzaken met het vrijkomen van een eisprong.
    hiervoor kan idd comid voorgeschreven worden, maar wel op advies van de gyn.
    je krijgt waarschijnlijk een inwendig onderzoek om te kijken wat de oorzaak is van de lange cyclus.
    clomid krijg je van dag 3 tot 7 in de cyclus.
    dan moet je op dan 12,13 of 14 terug komen voor een inwendig onderzoek.
    ze kijken dan of de eitjes groeien.
    verder weet ik het ook nog niet want op dit punt ben ik beland.
    hoop dat je er iets mee kan

groetjes hummer

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    1. Gaan er onderzoeken aan vooraf?
    Ja, ze prikken bloed op hormonen, inwendig onderzoek en vaak moet je gedurende een cyclus een paar keer komen voor echo's. Of ze meer doen weet ik niet. Ik weet niet of je man/vriend ook meteen getest wordt (was bij ons wel) Ze zullen willen weten waarom je zelf geen eisprong of in ieder geval een late eisprong hebt.

2. Klopt het dat je meer kans hebt op een tweeling?
    Ja, je hebt meer kans op merlingen. Niet alleen op tweelingen dus, ook op drielingen en zelf nog meerlingen.De clomid zorgt voor de aanmaak van eicellen. Dat kunnen er dus meer in 1 cyclus zijn.

3. Hoeveel controles heb je tijdens het gebruik van Clomid?
    Hangt van je gyn af. Sommige mensen krijgen het voor 3 maanden mee en hoeven niet terug te komen en anders ga je ergens tussen dag 10 en 14 terug voor een inwendige echo. Of je dan vaker terug moet komen, hangt af van hoe je lichaam reageert op de Clomid.

4. Moet/mag je onder controle blijven bij de gyn als je eenmaal zwanger bent?
    Nee, als er verder geen reden is om bij een gyn te blijven, ga je na de eerste echo over naar een verloskundige.

Onder het kopje "vruchtbaarheidsbehandelingen" staat volgens mij een heel topic over Clomid.

4. Niet meer actief

Zo aan deze antwoorden heb ik ook heel veel!
    Ben ik in ieder geval een beetje wijzer geworden dus bedankt!

5. wolly

wolly Niet meer actief

Het klopt idd wat de bovenbuurvrouw schrijft maar clomid krijg je niet zo maar voorgeschreven ik zou als ik jou was even met je huisarts er over hebben die kan je verder vertellen wat er allemaal moet gebeuren en of er nog andere medicijnen voorgeschreven kunnen worden om je cyclus te regelen want er zijn meerdere meiden die van zich zelf een langere cyclus hebben dan bv 30 dagen en die krijgen ook geen clomid.

Heel veel succes verder.

Liefs wolly :)

6. Niet meer actief

Sta al onder behandeling bij de gyn moet eerst afwachten tot ik ongi word en dan kijken ze verder maar ze had het wel over medicijnen maarja welke dat is weet ik natuurlijk niet.
    Maar in ieder geval bedankt!
    En jij natuurlijk ook heel veel succes

Liefs

7. wolly

wolly Niet meer actief

@Lovelylove: Ok sorry dat wist ik niet dat je al bij de gyn liep.

Het kan ook zijn als je ongi niet wilt komen dat je dan opwekkers krijgt, dat is bij mij al een aantal keren gebeurd, miss dat ze eerst dat gaan geven.

Share This Page