Wat is beter? Om de dag klussen of elke dag? Wij willen best elke dag in sommige weken, maar is dat slecht? Ik hoorde iets over de zaadproductie. Hoe zit dit?
Volgens mij mag je gerust iedere dag,alleen wanneer het zaad van je mannetje niet helemaal optimaal is,is het beter om de dag te doen.Wij deden het eerst iedere dag,daar was het een keer raak maar werd vmk.Nu hebben we het maar 2 keer in de vruchtbare week gedaan en zie banner
Je hoort overal weer andere dingen. Wij doen het voor de eisprong wanneer we zin hebben en zodra ik een positieve ovulatietest heb dan doen we het zo´n 3 dagen achter elkaar en daarna weer wanneer we zin hebben. Succes
Wij doen het ook om de dag en met een positieve ovu test 3 dagen achter elkaar... (zie SMEP topic) om de dag is idd om betere kwaliteit van zaadcellen te houden...
Hoi hoi de gyn raadde aan om de dag, de rondes dat we dat deden waren we niet zwanger, afgelopen ronde deden we t expres 4 dagen rond de eisprong iedere dag en RAAK! dus tja.. wat is beter..
om de dag is beter voor t kwaliteid van het zaad! wij hebben het ook om de dag gedaan en was na 2 maanden zwanger
@lisa1983: Het is niet echt bewezen dat om de dag beter is. En wat faye ook zegt, het ligt er helemaal aan of de zaadproductie van je man goed of minder goed is. Je hoort hier ook best vaak vrouwen die toch maar eens een ronde elke dag in de vruchtbare periode gingen klussen en dan was het raak. Kan toeval zijn, maar je weet het niet. Ik ga even opzoeken hoelang gezond zaad erover doet om geproduceert te worden! Anders gaan wij vanavond nog een keer klussen
Bij ons is dit iedere ronde verschillend. Mijn man werkt onregelmatig en soms zie ik hem een week niet. Dus dan is het moeilijk klussen als ik mijn ei-sprong heb. Deze keer hebben we op een zondag, maandag, donderdag en vrijdag geklusd. Ik voel mijn eisprong altijd en de krampen begonnen donderdagavond na het klussen. We klussen dus wanneer we kunnen en wanneer we zin hebben.
@ Lotte: Gezond zaad doet er drie maanden over om geproduceerd te worden. Na de seks overleven ze gemiddeld 2 dagen in de eileider, maar kan makkelijk meer zijn. Tot 7 a 8 dagen zelfs. Hier hebben we elke dag seks, ook buiten de vruchtbare periode ( ) Het was ronde 1 wel raak, maar heel snel een vmk ... Op de site hier schrijven ze dat elke dag seks het beste is trouwens. Op de rest van internet vaak om de anderhalf a 2 dagen.
ja, dat klopt. Bedoelde eigenlijk of er nog genoeg goed zaad kan zijn als je smorgens hebt geklusd en dan bijv ongeveer 12 uur later savonds weer. Je bent neem ik aan niet alles kwijt, anders zou je maar 1 keer in de 3 maanden kans hebben...
Dit vond ik net op inet: Volgens Britse wetenschappers kunnen je het beste zoveel mogelijjk seks hebben als je zwanger wil worden. Een publicatie in het tijdschrift British Medical Journal raadt vruchtbaarheidsklinieken aan om stelletjes eerst maar met lege handen naar huis te sturen. Wel moeten de klinieken advies geven over hoe vaak en wanneer de koppels het beste seks kunnen hebben. Vruchtbaarheidsmedicijnen als Clomid en kunstmatige inseminatie werken namelijk niet zo goed als gedacht. Vaak blijkt dat de stelletjes niet genoeg seks op het juiste moment hebben. De vrouw is het vruchtbaarst in het midden van haar cyclus, tussen twee menstruatieperioden in. Maar de wetenschappers zeggen daarbij dat je nooit té veel seks kan hebben, dus het mag ook buiten deze vruchtbare periode. Mannen die een lage hoeveelheid spermacellen produceren, kunnen dit verbeteren door juist vaker seks te hebben. Dagelijks seks hebben, is dan het beste. Ook kunnen de stelletjes hun leefpatroon wat aanpassen. Genoeg bewegen, gezond eten, stress vermijden en stoppen met roken, kan al veel schelen. Als zelfs dit niet helpt, kan tot IVF worden overgegaan. Dit is in bijna 22 procent van alle gevallen succesvol, aldus nu.nl