Hoi hoi, Ik ben nieuw hier. Ben net gestopt met de pil, heb m'n menstruatie achter de rug nu maar wachten op m'n volgende menstruatie zodat ik weet hoe m'n cyclus loopt. Ik heb al veel opgezocht op internet maar ik weet nog niet genoeg naar mijn idee, misschien dat jullie wat vraagjes kunnen beantwoorden? - Hoe liep dat met jullie menstruatie, waren jullie na het stoppen met de pil gelijk de volgende maand weer ongesteld of duurde het even voor de cyclus/eisprong op gang kwam? - Hadden jullie last van het "ontpillen"? - Weet iemand hoe het voelt als je een eisprong hebt? - Weet iemand of je het voelt in je buik als je zwanger bent geworden? Ik vind het allemaal heeeeeel spannend!!!!! maar daar ben ik ook vast niet de enige in! Groetjes Claudia
hey claudia! ik ben nu een jaar al niet meer aan de pil, niet omdat we voor een kindje wilden gaan maar ik ging door me pil heen was heel erg onregelmatig ongesteld, nadat ik gestopt was had ik een cyclus van 28 dagen geen last gehad van het ontpillen voor zo ver ik me kan herrineren me eiersprong voel ik niet, wij zijn nu in ronde 3 beland en ik gebruik ovulatie testen je kan ook voor de temperatuur methode gaan maar ik draai onregelmatige diensten dus voor mij niet erg handig en idd alles is super spannend ik zou morgen ongesteld moeten worden nu maar hopen!
hay! spannend he! dat ken ik helemaal ik zit soms ook nog vol met vragen terwijl al een paar maanden bezig zijn haha mijn menstruatie in de eerste ronde kwam na 42 dagen. wel wat langer dus en ik heb ook wel behoorlijk last van ontpillen :S ik heb ong. 9 jaar nonstop aan de pil gezeten dus opzich ook niet zo gek maar welke maand heb ik wel weer andere dingen waardoor ik denk dat ik zwanger ben en het dan vervolgens niet ben.. eerste maand heb ik mezelf helemaal gek gemaakt!! was er echt heilig van overtuigt dat ik zwanger was. hing zelfs boven de wc omdat ik zoo misselijk was maar gelukkig niet overgeven. dit bleek dus of een toevallig griepje te zijn of toch het ontpillen.. je lijf kan je goed in de maling nemen ben ik ondertussen wel achter! verder heb ik geen idee hoe je eisprong aanvoelt want niet iedereen voelt die. wij zijn deze maand begonnen met ovulatietesten en nadat ik een echt knaller had ben ik gaan opletten of ik wat voelde maar niet gevoeld.. en helaas nog niet zwanger dus geen idee of je het aan je buik kan voelen maar volgens mij is dat pas als je wat verder bent omdat t in het begin nog heel klein is enzo.. zo nou heel verhaal.. hoop dat je er wat aan hebt! succes met de spanning en het wachten in ieder geval en hoop voor je dat je snel een mooie positieven test in handen hebt!
Hoi hoi! Welkom en spannend!! Ik ben in december gestopt met de pil...in het begin wel wat klachten gehad..was er echt beroerd van helaas. Veel moe, misselijk, pijnlijke borsten, chagrijning, hoofdpijn. Ik leek wel een draak..vreselijk! Dat heeft een week of 4 geduurd en toen was het over en voel me nu beter dat ooit! Voel me superfit, opgewekt, energiek, ik ben veel vrolijker en actiever. Nu zie je pas wat voor een rommel die pil eigenlijk is voor je lichaam. Ik kan mn eisprong idd voelen. Het voelt bij mij een beetje als steekjes links of rechts schuin onder je navel, richting je lies zegmaar. Sommigen voelen hem goed, anderen niet. Dat verschilt een beetje van persoon tot persoon. Ik heb geen idee of je buik anders aanvoelt als je zwanger bent... je hoort wel verhalen van dames die meteen door hebben dat ze zwanger zijn, als er nog geen test aan te pas is gekomen. Ik hoop dat ik je binnenkort ook antwoord mag geven op die vraag haha! Spannend hoor, succes!
Hoi! Spannend he! Ik ken het helemaal! Wij hebben een dochter van bijna 2. Maar ik was namelijk gelijk zwanger van haar, dus ik heb me toen ook niet ingelezen en dergelijke. Dus het is voor mij deze keer ook een beetje zoeken. Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen. - Hoe liep dat met jullie menstruatie, waren jullie na het stoppen met de pil gelijk de volgende maand weer ongesteld of duurde het even voor de cyclus/eisprong op gang kwam? Nadat ik met de pil gestopt was had ik een bloeding zoals in de stopweek. En een week daarna begon mijn echte menstruatie. Vanaf toen ben ik ook gaan tellen ivm eisprong ed. - Hadden jullie last van het "ontpillen"? Vorige keer niet. Nu wel. Hoofdpijn, wabberig, gek lijf, dingen niet thuis kunnen brengen. - Weet iemand hoe het voelt als je een eisprong hebt? Eisprong voel ik niet. Nooit gedaan, maar de innesteling heb ik vorige keer wel gevoeld. Dat is voor nu een voordeel maar ook een nadeel. - Weet iemand of je het voelt in je buik als je zwanger bent geworden? Nee, dat had ik niet. Na 6 weken werd ik gruwelijk misselijk, en dat is zo gebleven, maar toen gelijk, nee ik voelde niets. Ik ben constant ook aan t zoeken op google enzo. En vind het ook echt heel spannend, en dat terwijl we al een kindje hebben, maar dat ging echt zo bizar vorige keer: mn man zei: goh moest je niet ongi worden? Dus ik: goh, ja geloof t wel, toen was ik dus al zwanger, een tijdje. Dus nu veel meer mee bezig. Ik hoop dat je iets meer info hebt nu en dat het allemaal goed gaat!
Hoi, Ik ben sinds eind december gestopt met de pil. De eerste keer gewoon na 28 dage ongi geworden. Wel die maand last van moeheid, eten smaakte niet, pijnlijke borsten. Veel dachten dat ik zwanger zou zijn maar niet. De tweede maand weer pijnlijke borsten, moe, misselijk (maar niet overgeven) en af en toe duizelig. Uiteindelijk niet ongi geworden na 3 dagen maar een test gedaan, was negatief. Op dag 5 toch ongi geworden terwijl ik toch het gevoel had dat ik zwanger zou zijn. Ik heb dus aardig last van het ontpillen, hoop dat dat wel snel over is wordt er een beetje gek van de je lichaam je voor de gek houdt. Hopen op snel iets positief. Gr. Lesley
Ik ben in januari gestopt met de pil en verschrikkelijk veel last gehad van ontpillen. Opgezette buik, veel puistjes, hoofdpijn, misselijk, duizelig, grotere gevoelige borsten met echt dikke blauwe aders, tepels deden echt zeer... vermoeid, en slecht kunnen slapen. . Ik dacht echt dat ik zwanger was maar na 34dagen kwam tot echt de ongesteldheid. Deze maand echt nergens last van. Ik voel mijn eisprong niet, en ik weet ook "nog" niet hoe het voelt om zwanger te zijn
Ohh spannend claudia ik ben nu 6 maanden gestopt met de pil en nadat ik mijn ontrekkingdbloed 4 dagen erna heb gehad kreeg ik een mooie cyclus van 30 dagen. Wel gingen de cd toen bij mij omhoog en kreeg ik cyclussen van 40 dagen. Toch moet je je lichaam een beetje tijd te geven om zich aan te passen. Ik zit nu in ronde 6 en heb nog steeds een cyclus van 40 dagen. Wat bij mij wel heeft geholpen zijn ovulatietesten! Zo krijg je een mooi inzicht in je cyclus en kan je ook gericht klussen! Heel veel succes!
hoi hoi! Welkom! Ik ben ook nieuw hier en net vorige maand gestopt met de pil . Heb al wel mijn ontrekkingsbloeding gehad idd maar ineens na 8 dagen na die week een 'rare' bloeding gehad duurde maar een halve dag. nu niks meer dus ben benieuwd allemaal. Ook ik heb nu vervelende klachten zoals pijnlijke borsten, menstruatieachtige krampjes zo nu en dan en lichte lage rugpijn. Ik wacht nu ook op mijn natuurlijke cyclus dus ben ook erg benieuwd. Geen idee overigens of ik een eisprong heb gehad of gevoeld want ik heb al die tijd al een beetje buikpijn gehad. Zou leuk zijn als we contact houden zo over alles haha. Groetjes migske
*Nee ik had niet een normale cyclus gelijk na het stoppen met de pil. Deed dit in mei en werd pas in juli voor het eerst ongesteld. * Nee ik had geen last van ontpillen *eisprong heb ik 1 keer gevoeld scherpe steken onder in me buik * Mijn buik voelde niet anders toen ik zwanger was ( en dit nog niet wist) wel was ik erg moe, ongi krampen en zo wit als een vaatdoek haha. Ik ben reuze benieuwd wat mijn cyclus nu weer gaat doen a.s. donderdag slik ik mijn laatste pil
Jeetje wat leuk al jullie reacties, bedankt! Heb tot nu toe geen last van het ontpillen, alleen maar positieve "klachten". hoe werkt precies zo'n ovulatietest, wat moet je daar voor doen? Ik heb wel zo'n app op m'n telefoon, daar kun je invullen wanneer je ongesteld bent geworden enzo en dan rekent dat ding een beetje uit wanneer je eisprong zou moeten hebben en wanneer je ongeveer je menstruatie zou moeten hebben, ook wel handig. Maar of het helemaal klopt weet je natuurlijk nooit zeker. Hoe zit dat precies met temperaturen, daar hoor ik mensen ook wel over. Wel fijn als meerdere mensen in hetzelfde schuitje zitten he! Ik kan wel heel goed praten met mijn vriend en hij wil net zo graag een kindje als ik, maar die vrouwelijke hormonen snapt hij toch niet. Dingen als ovulatietest enzo dat zegt m allemaal niks.... Wij wilden eigenlijk wachten. We zitten namelijk met 2 huizen. We hebben beide een koopwoning (ik een appartement, hij een hoekwoning waar ik nu dus bij inwoon). Beide huizen staan te koop maar met de huidige woningmarkt is het zo moeilijk om je huis te verkopen.... maar goed.... de wens is zo groot en juist omdat je niet weet hoe snel het allemaal gaat hebben we maar gewoon de gok gewaagd en zien we wel hoe het loopt en hoe snel het gaat. Ik ben bijna 31 en hij is bijna 30 dus de klok gaat toch ook wel een beetje tikken, helemaal omdat we het liefst 2 kindjes zouden willen. Ik vind het echt onwijs spannend hoe lang het allemaal gaat duren. Sommige vrouwen zijn al jaren bezig en dat is wel een beetje mijn angst..... dus we gaan het zien allemaal!! Leuk om elkaar op de hoogte te houden!
hey hey wat fijn dat je geen hinder van ontpillen hebt! wanneer ben je gestopt als ik vragen mag? Jammer genoeg heb ik het wel haha maar ja alles over voor een beebje! groetjes migske
Hoi Migske, Ik ben pas 2 weken gestopt met de pil, heb m'n menstruatie sinds zaterdag achter de rug dus het is echt nog maar net! Weet niet of de klachten misschien straks nog komen haha. Maar inderdaad... alles voor zo'n klein hummeltje. Wij zijn er best mee bezig laatste tijd. M'n beste vriendin heeft 16 feb. een klein meisje gekregen en sindsdien weten we zeker dat we niet meer willen wachten. Zij moet het helemaal alleen doen omdat ze in de steek is gelaten, als zij het in haar eentje kan dan kunnen wij het ook met 2 huizen. Gewoon even praktisch denken en opletten wat je waar aan uitgeeft. Wij hebben zelfs al (potentiele) namen bedacht, zijn jullie ook zover in gedachten? Ik heb met valentijn van m'n vriend een rompertje gekregen waarop staat: mum + dad = me en dan 2 hartjes en voetjes erop, heel schattig. Dat zegt wel iets over hoe graag mijn vriend het wil he! lieve groet, Claudia
Haha,in gedachten ook al wat verder ja. Namen hebben we al. Daar zit ook wat meer achter dan 'gewoon een leuke naam', dus ik verwacht niet dat dat zal veranderen. Moet zeggen dat als ik eraan denk, er wel alleen een meisje in gedachten zit, dus dat moet er wel uit, haha. Wat lief dat rompertje! Ik ben daar zelf erg terughoudend in. Het moet eerst maar eens lukken.
Onze meisjesnaam vind ik al van jongs af aan een hele mooie naam en toen ik die naam aan m'n vriend vertelde had hij precies dezelfde gedachte en dan hebben we ook nog een tweede naam van m'n oma. Voor een jongen hebben we ook al een naam en als tweede naam de naam van de vader van m'n vriend die is overleden. Ja dat rompertje is ontzettend lief. Verder zijn wij ook heel terughoudend hoor, ik zal niet zo snel iets kopen voor we uberhaupt zwanger zijn, heb altijd zo'n gevoel dat je dan iets op je afroept ofzo. Ken wel mensen die al een babykamer hebben staan maar nog niet eens gestopt zijn met de pil, dat vond ik wel een beetje apart, maar goed... dat is mijn mening
Wat leuk dat jullie jullie kindje(s) gaan vernoemen. Ik wil dat zelf ook wel, in dat geval naar de peettante en peetoom. Wat betreft de app. Ik heb er ook een en bij mij is ie niet helemaal correct. Het kan zijn dat je je eisprong voelt, maar het kan ook zijn van niet. Ik denk dat de beste manier om te weten of je een eisprong hebt (gehad), nog steeds ovulatietesten en temperaturen is. Ik heb vorige maand ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb. En ik heb er een kunnen opsporen. De testjes heb ik gekocht bij sensitest. De simpele dipsticks. Eerst 12 stuks ofzo, maar die waren op na 1 cyclus omdat mijn eisprong pas heel laat was (en ik 2x per dag testte toen ie er eenmaal was). Vond het zo interssant, haha. En nu heb ik een set van 48stuks besteld. Ik vermoed daar wel een half jaar mee vooruit te kunnen. Het temperaturen ben ik vanaf deze maand mee bezig. Ook dat vind ik erg interessant. Gewoon bizar hoeveel invloed je hormonen op de lichaam hebben. Komend weekend heb ik waarschijnlijk weer mijn eisprong, dus ben heel benieuwd of ik ook een mooie dip met stijging in mijn temperatuur krijg. Ik zou persoonlijk eigenlijk niet vertrouwen op een app. Deze gaat namelijk uit van de eisprong op de 14e dag. Of in elk geval een gemiddelde score van alle vrouwen zeg maar. Als je daar een beetje naast zit (zoals ik) en je zou op die app vertrouwen, werkt het niet natuurlijk. Bij de Woman Log app kun je volgens mij wel ook je temperatuur invoeren, dus die kan dan wel wat preciezer zijn?