Hi allemaal, De vorige maand was mijn eerste ronde. Ik was 3 dagen over tijd en werd toch ongesteld. Nu de 2e ronde. Ik heb een cyclus van 27 dagen. Zaterdag 19 oktober denk ik mijn eisprong te hebben gehad. Had buikkrampen die aanvoelden als menstruatiepijn. De dag van de eisprong geen gemeenschap gehad. Wel 3 dagen ervoor en de dag voor mn eisprong en ook de dag na mijn eisprong (al denk ik niet dat dat zin heeft in dat stadium). Mijn NOD is 3 november. Ik heb nu nogal last van maagzuur. Maar dat wil nu nog niks zeggen. Ik wil net zoals jullie heel graag een kindje. Ik heb nu nog geen kinderen. Ik wens jullie allemaal veel succes!!
Dat is idd het meest vreselijke. Nog erger dan de teleurstelling wanneer je niet zwanger blijkt te zijn... Daar kan ik me gelukkig snel overheen zetten, begin ook net.
Hallo allemaal! Ook wij bevinden ons in ronde 2! Zo spannend allemaal... En wachten duurt zo lang! de 29e is mn NOD.. Ronde 1 vond ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat ik ongesteld werd, maar nu... ik hoop zo dat ik zwanger ben! Gek he, die omschakeling van jaren proberen om vooral niet zwanger te worden naar in eens hopen dat je zwanger bent!
Zeker spannend. Ik vond het de eerste ronde wel erg. Optimistisch (en naief) dat ik was..ging er vanuit dat ik meteen zwanger zou worden haha. Heb nooit de pil gebruikt, dus ontpillen was niet nodig. Ik was 3 dagen overtijd en had zoveel symptonen. Dus toen ik ongesteld werd moest ik wel ff huilen. Maar na 5 minuten wist ik me eroverheen te zetten. Ik ben hier veel te ongeduldig voor.
hier precies hetzelfde, mits me ovulatie test klopt want had volgens mij vandaag weer een postieve test, heb al in het ovulatie forum gevraagd wat andere meiden ervan denken. en anders is ook mijn NOD 3 november en zit ook in ronde 2 zo spannend!
Haha dat is idd grappig! Heb je al wat vage 'klachtjes' die zouden kunnen duiden op een zwangerschap? Hier vanaf vandaag af en toe wat vage buikpijntjes en een paar steekjes gehad aan de binnenkant van mijn borsten... Zeg vast weer niks haha.
Wat super!! Heel erg spannend dit. Blij dat we dit kwijt kunnen en kunnen delen. Mn man is een schatje maar soms zo nuchter (typisch mannen).
Tijdens de eerste ronde had ik gevoelige borsten en tepels. Darmen van slag, emotioneel, krampen, veel meer trek dan normaal en 3 dagen overtijd. Terwijl ik altijd netjes een cyclus heb van 27 dagen. Nu 2e ronde is het nog vroeg. Mn nod is pas 3 november. Maar mn borsten zijn super gevoelig. Dat was vorige maand ook, dus denk standaard na mn ei. En sinds vandaag last van brandend maagzuur en een gekke soort buikpijn. Niet zozeer in mn onderbuik en straalt naar middenrug. Misschien ben ik er ook teveel mee bezig.
Pfff ik ben een en al kwaaltjes! Zit mezelf helemaal gek te maken. Heb rommelende darmen, menstruatiekrampen, steekjes in mijn lies, zere tepels en met vlagen misselijk. Als klap op de vuurpijl krijg ik mijn broeken bijna niet meer dicht, zo opgezet is mijn buik. Loop al een paar dagen met mijn knoop los zodra het kan haha
Jeetje was spannend dit. Zou zo maar kunnen betekenen dat je zwanger bent. Dit soort kwaaltjes heb je normaal gesproken niet neem ik aan toch. Wat is dat wachten toch vermoeiend. Jij kunt al bijna een test doen. Mijn NOD is 3-11 pas..... Ik had trouwens nog wel een vraagje. Misschien weet jij dat of andere dames. Ik heb normaal een cyclus van 27 dagen. Maar de vorige maand was ik 2 of 3 dagen overtijd waardoor ik een cyclus had van 29 dagen. Vanaf welke dag moet ik dan weer beginnen te tellen voor mn eisprong en NOD? Ik ben begonnen te tellen vanaf het moment dat ik ongesteld werd, als ik op tijd ongesteld zou worden dan zou dit (dag 1 dus) al dag 3 van mijn cyclus zijn...
Vanaf half juli zijn we echt bezig! Begin juli laatste pil genomen en ongesteld geworden. Als ik 5/11 nog niet ongesteld ben ga ik testen *duurd lang hahah* Je begint te tellen vanaf de dag dat je ongesteld bent geworden.
Ik denk dat het ontpillen is hoor bij mij.... Je moet inderdaad pas beginnen met tellen vanaf het moment dat je daadwerkelijk ongesteld bent. Wordt je het pas een week later, dan is de eerste dag van je menstruatie gewoon dag 1, niet dag 7. Je cyclus kan verschillen. Mijn vorige cyclus was 27 dagen, deze maand is dat 34 dagen. Ik weet dat doordat ik mijn eisprong gevoeld heb. Vanaf de eisprong tel je er ongeveer 14 dagen bij op en dat is je NOD. Ben je net gestopt met de pil? En je weet niet wanneer je eisprong was deze maand? Dan zou ik me niet teveel vastpinnen op je NOD van 3 november. Je cyclus is (zeker na het stoppen met de pil) niet altijd hetzelfde. Nog meer afwachten dus
Oke dank je, dat is duidelijk. Ik voel mijn eisprong ook altijd heel duidelijk. Weet daarom dus wanneer mijn NOD ongeveer is. Ik ben nooit aan de pil geweest trouwens.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik had trouwens nog een ander vraagje. Mn menstruatie van de vorige maand begon op zaterdag met een veegje bloed (sorry!!) en de zondag weer paar druppels max. En maandag kwam het echt op gang. Ik heb vanavond maandag geteld waardoor ik er vanuit ben gegaan dat ik die maand overtijd was een cyclus had van 29 dagen ipv de standaard gebruikelijke 27 dagen. Maar is dat wel juist?
Uh ja naar mijn weten wel. Moet je pas beginnen met tellen vanaf de dag dat de menstruatie echt doorzet. Voor zover ik weet hoor