Rare cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnebloem92, 3 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben niet bewust bezig met zwanger worden, maar er is wel iets wat mij zorgen baart en dat is namelijk een vreemde cyclus.
    Voordat ik kinderen kreeg had ik een cyclus van 28/29 dagen, had ik buikpijn voordat ik ongesteld werd en werd ik het altijd keurig op tijd. Nu is mijn dochter 20 maanden, heb ik na de geboorte even de pil gebruikt maar ben ik nu al zeker een maand of 10 niet meer aan de pil en dit bevalt zeer goed, alleen die cyclus... daar valt geen pijl op te trekken.
    Meestal heb ik een cyclus van rond de 19/20/21 dagen, dit klopt ook niet altijd want vorige maand was dit ineens 28 dagen (maar meestal ligt dit rond dag 20).
    Nu werd ik afgelopen nacht plots ongesteld (hier gaat vrijwel nooit buikpijn aan vooraf) en inmiddels bloed ik niet meer, zo gaat dit heel vaak, het ene moment bloed ik en vervolgens blijft dit uren of soms wel een dag uit.
    Om die reden ben ik wel eens bang dat er iets mis is, of dat er geen eisprong plaats vind.
    Ik ben nooit met ovulatietesten of temperaturen in de weer geweest, maar 'herken' mijn eisprong altijd aan de zin (die ik verder in de maand nauwelijks heb) in seks, maar hoe betrouwbaar is dat?
    Zijn er mensen die mijn verhaal herkennen?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou bij zulke verandering in de cyclus even een bezoekje aan de HA er tegenaan gooien!

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik zou zeggen, probeer een cyclus ovulatie testen en ga daarna naar je huisarts. Zulke extreme veranderingen kunnen op een paar dingen wijzen.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.948
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou juist geen ovu teste gaan doen (want die geven geen garantie dat je ei ook springt erna), maar ik zou gaan tempen.
    Dat is vele malen betrouwbaarder dan het doen van ovu testen ;)

Deel Deze Pagina