Hai Mirjam / Japke, Ik wilde graag iets voorleggen, en jullie ideeen hierover horen. Sinds mijn miskraam (15 febr '06) heb ik echt elke maand gehad dat ik vlak voor mijn eisprong wat bloed verlies. De ene keer is het oud bloed (meestal nog best veel in mijn beleving), de andere keer vers bloed (tot nu toe altijd weinig). Voordat ik een miskraam kreeg heb ik dit nooit gehad. Moet ik dit zien als toeval, of kan een miskraam ook iets veranderd hebben in mijn cyclus of baarmoeder of iets dergelijk? Of ligt het mogelijk aan nog iets anders? Alvast bedankt voor het meedenken! Groetjes, Anouk.
hoi Anouk, ja, na een miskraam of zwangerschap kan er veel veranderen. Veel vrouwen die nooit iets van de eisprong merkten voelen hem nu ineens of zien wat bloedverlies. Op zich geen reden tot ongerustheid. Ben je wel ongerust dan zou ik dat met je huisarts even bespreken. Maar volgens mij is het geen teken dat er iets bijzonders aan de hand is, omdat het bij veel vrouwen voorkomt na zwangerschap of miskraam. Mirjam