Jouw bevallings/zwangerschapsverhaal.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MoedervanSafia, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Lieve dames,

Toen ik nog zwanger was wilde ik altijd de bevallings verhalen van andere weten. Gewoon omdat het zo spannend was en omdat ik erg nieuwsgierig was. Laten we hier allemaal onze bevallingsverhalen verzamelen, zodat we kunnen zien hoe iedereen de bevalling heeft ervaren. ;)

Mijn eigen verhaal:

Ik ben getrouwd met mijn partner toen ik 19 jaar was. Ik leerde mijn man kennen toen ik 18 was en we waren meteen dol op elkaar. Hij wist meteen dat hij zijn leven samen met mij wilde delen, en we genieten van alle kleine momenten samen. Op mijn 20ste rond april raakte ik in verwachting van ons eerste kindje. Ik kon het werkelijk niet geloven dat ik zwanger was!
    Ik wilde altijd al een moeder zijn en die wens kon eindelijk in vervulling gaan. De eerste drie maanden waren een ware hel. (Overgeven/duizeligheid/flauwvallen/afgevallen noem maar op). Daarna ging het weer wat beter en voelde haar bewegen. Ik genoot hiervan en vroeg me af wat het zou worden (We hebben het als een verrassing gelaten tot de bevalling). Mijn man wist dat wij een klein meisje zouden krijgen, iets wat hij altijd al wilde. De zwangerschap verliep verder erg goed en de laatste paar weken kon ik niet meer. Die dikke buik,vermoeidheid,telkens na de wc, niet kunnen slapen, dat harde getrap in mijn buik.

Op 11 januari om 06:00 uur begonnen de weeën. Mijn man had ochtenddienst en ik belde hem snel op! Ze waren begonnen en hij wilde direct al naar huis komen. Ik kalmeerde hem en vertelde dat dit nog maar het begin was. De uren tikte verder en de weeën begonnen sterker te worden. Rond 20:00 uur waren ze erg pijnlijk, maar probeerde ze goed op te vangen. Om 22:00 uur vertelde ik mijn man dat hij straks moest bellen omdat ze steeds sterker begonnen te worden. Ik nam even een warme douche en genoot van het warme water over mij heen. Toen dit ook weer voorbij was begonnen de weeën nog heftiger te worden. Ik moest ervan overgeven en mijn man belde de VK. En plons! Daar liep de vruchtwater uit mijn broek. Ik vertelde dat ik op bed ging liggen en binnen een half uur was de VK er al. Ze begon vragen te stellen maar de weeën begonnen snel op mij af te komen waardoor ze gauw een inwendig onderzoek deed. 7 cm! :$ Ik vertelde dat ze even haar spullen ging halen en toen kwam de weeënstorm. Mijn man vertelde dat ik op mijn ademhaling moest letten en ik vocht tegen de pijn. VK belde de kraamzorg maar het ging allemaal zo snel dat zij en mijn man alles al moesten klaarleggen. Ik begon al gauw persweeën te krijgen en begon automatisch te persen. De VK gaf aan welke richting ik moest persen en na ong. 5 a 10 min persen kwam mijn kleine meid op de wereld. Een kleine huiltje kwam tevoorschijn en al gauw werd ze op mijn buik in mijn armen gelegd. Ze was gezond, klein, schattig en volmaakt. Niet werd er een nieuwe wereldburger geboren maar ook twee nieuwe trotse ouders :)

2. Mooi verhaal :)
    Mijn verhalen zijn nogal lang... de eerste keer een uitgebreid verslag van de bevalling, de tweede keer zelfs nog een stukje van de kraamweek erbij. Dus samen wel een pagina of 5 denk ik? Misschien wat de lang om hier te posten. (Kan er nu ook niet bij, staat thuis op de pc).

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mooi!

Maarre met mijn bevalling van 2uur heb ik toch 5 kantjes vol geschreven dus gaat me hier nie lukken haha

4. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Haha, ik heb het in het algemeen helemaal ingekort anders had ik ook heel wat bladzijdes nodig :p

5. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Dankje :)

Ja ik heb alles een beetje ingekort, misschien dat jij dat ook kan doen (als je wilt natuurlijk :))

Deel Deze Pagina