Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einige wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatste ltteer in een wrood saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheel. nioet zo moeilijk he!
Als je een goede lezer bent klopt dit wel (zoals gelukkig de meeste mensen), maar bij een leesmoeilijkheid of als het niet in je moedertaal is houdt het toch snel op lijkt me!
hihi ja het is gewoon als je sel doorleest dat je het gewoon makkelijk kan lezen, als je echt langzaam leest en gaat denken, kom je er niet uit, grappig!
Hi, dit hebben mijn mannetje en ik net even getest.... Mijn mannetje is van Turkse afkomst (daar geboren) en sinds 13 jaar in Nederland. Nederlands is dus niet zijn moedertaal, MAAR het ging hem goed af. Hij las hij het (hardop) bijna net zo snel als ik.... Goed toch?! XXAnna
haha die kende ik wel. Er was toen een kennis bij die dyslectisch is en die had dus niet door dat de letters door elkaar stonden...
ik moet zeggen ik had ook niet gelijk door dat er letters door elkaar stonden hoor ! Maar wel grappig
zo kunnen mensen ook een woord lezen zonder klinkers zegt men bij mij klopt het maar ik ben dan ook een boekenwurm groetjes talia