Haha yes! Ik ken van jouw woorden alleen kikkers en sloot. Mengsen.. nooit van gehoord Ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen. Jij wellicht van de Bevelanden of Walcheren als ik het zo lees?
Hahaha grappig om te lezen.... Ik heb geen dialect of wat dan ook Kom uit gooi dus bekakt alsof je een aardappel in je strot heb nee zonder gekkigheid ik kan heel bekakt praten maar ook echt heel erg plat echt Amsterdams. Op school etc altijd bekakt mijn vader was gewoon de enige schilder voor de rest alleen maar rijke piefen (basisschool). Tot ik naar de middelbare ging toen ging ik zo plat praten. Nu probeer ik er op te letten vind het toch geen gehoor. Ik kom van het woonwagen kamp en krijg gelijk zown slechte naam oh zie je haha dus zit er tussen in
Wat trouwens ook wel grapsig is In het achterhoeks/twents zeg je dus "boks" tegen een broek... zou je dat dus tegen een Fries zeggen... dan denken ze dat je het over de broeksPIJP hebt Het verschil tussen buikpijn en maagpijn.... En tussen Billen en Billen Wij hebben het dan dus over je bovenbenen wanneer we als friezen billen zeggen. NOg een spraakverwarring: in Groningen zeggen ze tegen een mooi meissie... "Nuver wichie".... moet je dat tegen een Friezin zeggen... want dan bedoel je zoveel als "je spoort niet helemaal"
Ik zei tegen mijn A'damse partner dat ik afgewerkt was, als in klaar met werken maar hij had daar een ander beeld bij Ik kom oorspronkelijk uit Limburg
hey! Ik zie aan de namen van je kids dat wij samen in een topic hebben gezeten op een ander forum! En jij woont nog geen 15 km van mij vandaan,dus dat zou best kunnen haha!