@ Saskia: jaaaa ik weet weer wie jij bent enne ja die ken ik ook.. @ Ytest: Trapleer is rdams, een ladder @ MySe: jij gaat door voor de koelkast ik ken het als ketsheuvels, tenminste dat zegt mijn vent haha
Bedoel je dat je niet weet wat dat is? Dat is zo'n trap die je uitklap en wat dan zo'n driehoekje is. Waar je bijv de ramen op zeemt. Wij noemen het trouwens de trapleer.
Nou ik zal je een grappig verhaal vertellen. Een vriendin (uit Elst) van mij die in R'dam woonde met haar R'damse man ging boodschappen doen. Maar zijn woonden op een bovenetage dus hadden een schuifdeur om op hun verdieping te komen. Had ze een briefje voor haar man op de deur geplakt van : De deur is Los. en hij maar kijken en zoeken bij die scharnier, want die dacht, dalijk komt die deur naar beneden ge....... Hij na 5 min zoeken heeeeeeeeeel voorzichtig de deur open geschoven en er gebeurde natuurlijk niets. Dus toen zij thuis kwam vroeg hij een beetje boos waarom ze nou een briefje erop had geplakt dat de deur los was hahahhahhahha.
Mmm als westerse in Brabant gaan wonen geeft wel eens spraakverwarringen. Aan het aanrijden en afwerken ben ik nu wel iets gewend, maar helemaal wennen zal nooit. De 1 e keer dat ik m'n zoontje naar het Kev bracht vroegen ze waar zijn fiep was. Periodetitel je bent al onzeker als je net mama bent geworden, en ik dacht dus dat ik iets verschrikkelijks was vergeten met de fiep. Blijkt dat dus gewoon een speen te wezen. Enneh als ze vragen wil je iets sneukelen, dan vragen ze of je iets wilt snoepen.
Kopschrubber/ragebol En verschil tussen brug open en dicht.. hier is de brug toch echt dicht als die omhoog staat en je er met de auto dus niet langs komt.. Zelfde met de winkel is open of los hihi..
Ja dat noemen ze hier een huishoudtrap, keurig nederlands Ze kunnen het wel, die Twentenaren, ze doen maar alsof
O wacht ja idd zo heet zo'n ding. Trapleer ligt toch lekkerder in de mond. ( vraag het nu mijn man: nou gewoon trapleer. Nou een ladder dan?)