Ik ben 14 weken en hoop zo dat ik aan mijn lijf snel meer van de zwangerschap merk... Denk af en toe al dat ik mijn kleintje voel, als een soort superzacht veegje aan de binnenkant van je buik. Maar dat kan net zo goed niks zijn. Nou probeer ik dus mijn baarmoeder te voelen, ik heb gehoord dat dat moet kunnen nu, vlak boven het schaambeen. Ik voel echter niks. Ik denk wel steeds dat ik mijn baarmoeder voel als ik gewoon zit of loop, alsof ik een volle blaas heb zonder het gevoel dat je naar de wc moet. Gewoon iets meer druk... Ik ben benieuwd wat jullie voelen???
Ik voel hem ook nog niet boven mijn schaambot, ben ook wel wat forser, maar denk ook dat ik naar binnen draag, want je ziet ook nog niets. Voel ook sinds een week of twee een soort veegjes/"dingetjes". Van de week wat groeikrampen ofzo gehad en nu voel ik wat minder, net of er meer ruimte is ofzo. Wel het hartje gewoon gehoord met de AS, dus ze is er nog wel gelukkig!
Ik voel ook niks qua zwanger zijn.. wel voel ik sinds week 11 mn baarmoeder boven mn schaambot. Ik voel gewoon een bobbel er boven zitten. Beetje vreemd gevoel. Maar die veegjes kunnen heel goed je kindje zijn ! Geniet er maar van of t nu je kind is of niet haha.
Voelde m al met 9 weken op je rug liggen en van je navel naar je schaambot gaan en weer terug met je vingertop(pen) kom je een klein randje heen soort drempel in de weg haha moet zeggen dat ik wel slank was en me bm snel groeide waardoor ik snel een buikje hsd Laat ff weten of t lukt!
ik voelde ook echt niets, tot de vk bij een controle zei dat hij al halverwege mijn navel was gegroeid bij 14 weken! ik voelde niet voorzichtig genoeg als het ineens gevoelig is, grote kans dat dat je baarmoeder is!
Ik kon het heel duidelijk voelen vanaf dat hij boven mijn schaambot uitkwam, maar nu inmiddels niet meer hoor haha!
Haha, ik moet echt lachen om dat gevoel! 't doet me een beetje denken aan zo'n plastic zakje dat je in de dierenwinkel krijgt als je een vis koopt. Ik stel me zo voor dat dit ongeveer voelt als een plastic zakjes met 20 guppies erin in mijn buik... Het voelt wel vol en gespannen en het borrelt en veegt maar! Alsof al die visjes steeds tegen het plastic zakje zwemmen! Haha! Maar misschien heb ik wel een te levendige fantasie...
Bij mij komt de bm al een klein stukje boven het schaambeen. Eerder dan mijn eerste zwangerschap, volgens mij is dat normaal. Het is een randje dat ik kan zien als ik buk en kan voelen als ik platlig. Ik heb deze week een heeeeel miniscuul plopje/fladdertje gevoeld heel diep, het zou kunnen, maar het lijkt me vroeg. Ik voelde mijn dochter met 15/16 weken. Maar nu weet ik natuurlijk wel wat ik moet voelen
ik voelde het bij men meisje het eerst rond 14 weken heeeel vroeg dus voor een eerste maar toch is het weer wat anders hoor , ik voel de streling , plop, flader ook dieper . en als ik neerlig voel ik het harder , stel me de vraag of het dit dan echt is ?
ik voelde mn baarmoeder al best snel..maar tis mn 2e...dus weet ookw at ik moet voelen.. baby heb ik gevoeld met 13 wkn...tenminste ik verdacht de baby en nu blijkt...ik voel em steeds vaker! en weet nu dat dat het dus was... maar ik voel dus heel duidelijk, as je plat ontspannen ligt...en vanaf je navel steeds meer naar beneden gaat....dan ineens voel je iets hards! je moet ook nie bang te zijn dat je te hard drukt...je moet ff btj zoeken mss!
Ik ben nu 5+1 weken zwanger en voelde vandaag ook al precies zo'n veeg aan m'n buik. Of is dat te vroeg?
Dat lijkt me wel heel bijzonder, volgens mij beweegt het kindje dan nog niet, het hartje klopt dan nog niet eens. Grote kans dat het je darmen zijn. Toen ik bevallen was heb ik nog heel lang gedacht dat mijn dochter in mijn buik bewoog, waren gewoon mijn darmen.
ik ga vanaf mijn schaambot naar mijn navel toe. op een gegeven moment 'zak' je naar beneden, daar eindigt de baarmoeder. het beste kun je 'm natuurlijk voelen als je net een hoogtepunt hebt gehad. dan is het een harde bal, heel apart.
Ach mssn komt het gewoon omdat ik niet echt bepaald een strak buikje heb dat ik m niet voel.... dacht alleen: met 14 weken en de placenta aan de achterkant zou t toch moeten kunnen!! Nou ja, ik blijf gewoon doorzoeken!
Ik dacht ook dat ik hem niet voelde totdat ik bij de vk was en ze zei dattie al boven mn botje uitkwam.. dus ik thuis weer voelen en verdomd ik voelde ook wat. Maar het was niet die harde bobbel die ik verwacht had. Gewoon een soort 'weerstand'.. een harde rand was het iig niet! Op je rug liggen en zachtjes duwen van je navel naar beneden.. succes