Hoi Hoi, Ik tel mijn duur van de zwangerschap vanaf het begin van de dag van mijn laatste menstruatie. De verloskundige rekent vanaf de groei van de 10 weken echo. Welke termijn houden jullie aan?
Ik hou de termijn van de vk aan en dus de echo. Dat is toch de termijn wat steeds medisch wordt aan gehouden. aan de andere kant het zal misschien een paar dagen schelen en daar komt het dan ook niet op aan
menstruatie want de echo's gave vroege datums aan dan die vd menstruatie toen was ik inprincipe nog niet zwanger...
Jaaa dat scheelt maar een paar dagen inderdaad maar ik reken liever ook vanaf de laatste menstruatie. Maarja ziekenhuis neemt toch het termijn van de verloskundige over.
Hier de echo.. Mijn laatste menstruatie is sowieso niet betrouwbaar omdat mijn cyclus nogal wisselt. De eerste keer ben ik een paar dagen naar achteren gezet, deze keer naar voren. Dat is ook de termijn die ze aanhouden voor een ziekenhuisbevalling voor de 37 weken of inleiden na de 41/42 weken. Dus dan hou ik liever die echo zelf ook aan..
bij mij ook altijd de echo, mijn cyclus is niet betrouwbaar. Mijn laatste menstruatie is van 14 april, dan zou ik dus al 6,5 week zwanger moeten zijn, terwijl ik vorige week nog een negatieve test had
De echo scheelde bij mij maar 1 dag (menstruatie 13 november, echo 14 november uitgerekend), maar de vk heeft de datum op 13 november gezet, want zij zei dat er bij 24 weken een grens is dat men wel / niet gaat vechten voor je kindje als er iets mis zou gaan, en dat dat soms echt vast zit op 1 dag! Dus liever de uitgerekende datum 1 dag naar voren
Echo is vrij nauwkeurig dus daar zou ik van uitgaan. Zeker als je een onregelmatige cyclus hebt. Daarbij scheelt het in de meeste gevallen slechts enkele dagen.