dit is de zoveelste keer dat mijn schoonouders mijn kinderen afwijzen. ze kunnen er nooit slapen, want dat is zo druk. met oud en nieuw waren we daar, mijn man voor de gein, we stoppen de kids zo hier boven op bed hoor (2 jongens van 6 en 9) nee zegt mijn schoonma, dat kan niet , ik heb geen logeerbedden boven en ik wil ook rustig slapen (hoezo, ze slapen echt al jaren door hoor) zegt ze dan met een poezelig lachje. precies een week later slapen er twee andere kleinkinderen, dat kan wel? die slapen toch ook niet op de grond zeker. ik moet vanmiddag weer mijn krantenwijk doen, lopens vanwege het weer, dus kan niet met de fiets en ben zo veel langer onderweg. normaal vang mijn man ze gewoon op na school, maar die zit vandaag in rotterdam, ds dat duurt wel even voor hij thuis is. schoonouders gevraagt, kunnen ze om kwart over 3 even een uurtje bij jullie terecht? EEN UURTJE!! nee dat kan niet we zijn er dinsdag niet, schoonpa is vrij, en we gaan een dagje shoppen. ik haal net de kids uit school, loopt nichtje (die dus ook mag logeren) vrolijk naar opa en oma om daar een broodje te eten, ze zijn dus wel gewoon thuis bah ik ben flink pissig, ben er klaar mee. voorlopig kunnen ze van mijn in de str*nt zakken. ik kom er niet meer met de kids, zijn ze me nodig.... jammer dan, dan ga ik shoppen die dag.
nu mag ik dus vanavond na 8 uur nog met de kranten op pad. int donker, dat durf ik niet eens. maar dan is mijn man er pas weer. zou ook niet weten waar de kids anders heen te brengen.
nou lekkere opa en oma. op het moment dat ze verschil gaan maken tussen kleinkinderen zou het bij mij ook snel gedaan zijn denk ik. wat zegt je man hiervan?
en je ziet nichtje naar binnen lopen en wat doe jij, ik zou er zo achter aan gehuppeld zijn van o je bent er wel, hier heb je die van mij ik doe even snel de wijk, tot straks.
Voelt klote he, is heel herkenbaar hier. Heb dus nu ondertussen ook geen contact meer. Heb mijn ouders gezegd dat als ze gaan voortrekken op grote schaal (vakanties/logeren/oppassen/ed.) het over is. Nu vroeg ze laatst kom je snel weer langs euhh nee.
Haha dit vind ik wel een goeie, maar.... dan zitten je kinderen bij iemand die ze liever niet wilt hebben. Mmm daar heb ik dan zo mijn bedenkingen bij. Is er geen klasgenootje waar jouw kinderen even kunnen spelen? Je kunt ook voorstellen om te ruilen, volgende week bij jou? Het is ontzettend triest om te lezen dat schoonouders hun kleinkinderen niet gelijk behandelen. Hoe halen ze het in hun hoofd
Ik zou dan echt pissed zijn.. zeker als je ze tegenkomt en ze gewoon thuis zijn! En een buurvrouw wil ook niet even een uurtje oppassen? Of heb je geen goed contact met je buren? Hier is het precies andersom.. ze hebben op J. na nog een kleinkind.. die is nu bijna een jaar, die hebben ze nu hooguit 4x gezien.. Ouders willen niet dat hij blijft slapen bij opa en oma.. maar wel bij de andere opa en oma.. dat vind ik zo hartverscheurend... J. slaapt elke week wel 1 of 2 nachtjes bij opa en oma, deze week ook weer 2. Bah ik zou gek worden met zulke schoonouders echt waar.. daar zouden bij mij de grootste ruzies van komen want kom op, wat is nou een uurtje?! en al helemaal met je kleinkinderen!! Dat is toch juist super leuk om op te passen dan... Sterkte meis!! *knuf*
tsss wat belachelijk zeg. Ik zou echt eens een goed gesprek aangaan waarom ze het zo doen. Lijkt me voor de kids zelf ook niet echt leuk
ja mijn man zegt er niks van, die wil geen kwaaie ouders. nou als het aan mij ligt, gooi ik ze alles voor de voeten. als ik mijn moeder had gebeld, die had voor me klaargestaan. maarja die kan ik niet meer bellen. en er vrolijk achteraan huppelen, heb ik dan al helemaal geen zin in, dan zitten mijn jongens met opa en oma die sjachrijnig naar hun doen. hun kunnen het ook niet helpen. ben allang blij dat ik mijn ei hier kwijt kan, tegen mijn man hoef ik er al niet over te beginnen, dan heb ik hem ook nog es sjachrijnig. hij weet wel hoe ik erover denk.
misschien wel, maar voor een uurtje krijgen ze daar niets van, soms moet je mensen even een keer laten schrikken met fijten voor ze veranderen, kan ook zijn dat ze zich schuldig voelen omdat je ze dus op heter daat betrapt, en ze wel gewoon liefvoor de kinderen zijn. tja pf gewoon in het donker gaan bezorgen, maar ik zou ze echt even confronteren, puuur om ze te laten merken dat je het doorhebt, verder niets zeggen qua beschuldeigng, gewoon o zie dat (naam nichtje)hier eet, plannen zijn dus gewijzigt, kunnen mijn kids erook wel even bij he, tot straks, met een schijnheilige lach, en de deur uit lopen. je merkt echt snel genoeg hoe ze reageren, en met die reactiie zou ik met manlief om de tafel gaan zitten, en daarna met opa en oma, en op basis van zo`n gesprek zou ik kijken of het gedrag veranderd kan worden, enz enz. aan pissig worden zonder actie te ondernemen heb je alleen jezelf. zo zonde van je energie.
Ik wil straks niet dat schoonouders zich opdringen maar dit is het andere uiterste .. Moeten toch dolblij zijn met het aanbod, lekker een uurtjemet de kids
ja idd, mijn moeder kan niet meer van haar kleinkinderen genieten, nou........ mijn schoonouders verdienen het niet eens. tis dat ik ze niet kan ontslaan van de functie als opa en oma, anders had ik het gedaan
triest, heel triest! Wat merken je kids ervan?willen ze wel eens bij opa en oma logeren/spelen en hoe reageren ze dan als je ze moet vertellen dat het "zogenaamd" wéér niet kan?
Ik zou dus echt eens een flink potje de waarheid gaan zeggen. Niemand komt aan mijn kinderen of doet ze pijn of achterstoten en zeker geen opa en oma. Mijn man kon zeggen wat die wou, maar als mijn kinderen zo werden behandeld was het einde oefening.
Wat is nou het probleem om samen met de kinderen de krant te lopen? Vinden ze waarschijnlijk nog prachtig ook. Ze zijn zes en negen en mogen krantjes gooien! Stoer man! Voor wat betreft je schoonouders: confronteren! Vertel ze wat je weet over de andere kleinkinderen, vertel ze hoe jij daarover denkt en vertel ze dat ze op jou niet meer hoeven te rekenen. Klaar.
Jammer dat je er niet met je man over kan praten. Snap dat hij ook liever een goede verstandhouding wil met zijn ouders, maar in dit geval vind ik dat hij op moet komen voor zijn vrouw en gezin. Raar dat opa en oma ook liegen, kom op volwassen mensen, dus gewoon eerlijk zijn. Is soms moeilijk, maar wel de beste manier.
Het is erg sneu voor je kinderen dat ben ik helemaal met je eens. Alleen even heel erg lullig gezegt maar als zij het niet willen is dat hun keus. Het zijn jullie kinderen, en als jij aan zit met je werk dan is dat niet het probleem van je schoonouders. Begrijp me niet verkeerd hoor ik snap enorm dat je baalt, dat zou ik ook doen. Maar je schoonouders zijn niet verplicht om dit te doen.
mijn kinderen hebben er niet eens zoveel last van, ze weten niet anders. maar ik vind het gewoon sneu, het echte opa en oma gevoel kennen hun gewoon niet, en dat vind ik jammer. jada08, tuurlijk zijn ze niet verplicht. en dat verwacht ik ook niet. tis mijn probleem niet de hunne. maar het doet me gewoon verschrikkelijk zeer, dat ze er voor 2 andere kleinkinderen wel zijn, daarvan zegt de oudste zelfs, dit is mijn tweede huis. knuffeltjes die bij de supermarkt gespaard worden, mijn kinderen zeggen, o oma wat een mooi knuffeltje! oma: afblijven die is voor nichtje. ze maken zoń onderscheid, weet niet of het komt omdat dat de kinderen zijn van hun dochter. de kids van hun zoons kijken ze niet naar om. zal het er echt es serieus met mijn man over hebben maarja die is net als zijn pa soms, stug dan hoor ik ,ja wat met ik er aan doen. is ook wel zo, als hij met zijn ouders gaat praten, en die gaan dan maar uit plichtsbesef meer naar mijn kinderen omkijken, ja dat hoeft van mij helemaal niet.tis graag of helemaal niet. nee maar als er een lampje moet worden opgehangen of stenen gelegt oid, dan kunnen wij komen opdraven mijn vriendin zegt net al, als je nou de kindereren opa en oma es bij de voornaam gaan noemen. kijken wat ze dan zeggen wij zijn opa en oma, zo moet je on ook noemen? dan kan je zeggen, opa en oma? daar merk ik anders weinig van vond het wel een hele goeie trouwens