Rare dingen zien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deerne85, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Soms, en nu de laatste weken steeds meer, lijkt het net of ik in de rand van mn gezichtveld dingen zie. Dus als ik recht naar voren kijk, zie ik soms links of rechts van me iets... 'Sterretjes' zoals beschreven in een ander topic zijn het niet, deze zijn zwart, net of er iets loopt. Maar als ik dan kijk zie ik het niet meer. Laatst had ik zelfs toen ik het zag, en keek, en weer terugkeek omdat er niks was, dat de hond ook rechtovereind zat met zn haren overeind te kijken naar precies dezelfde plek!!

Gisteren dacht ik dat ik een man zag staan in mn woonkamer... krijg er echt de kriebels van, en merk dat ik me steeds minder op mn gemak voel als ik alleen ben. Dit heb ik ook vaak gehad toen ik klein was, heb jaren bij mn broer op de kamer geslapen omdat anders "de andere kinderen" kwamen... Dit was ik allemaal al vergeten tot ik het er van t weekend met mn moeder over had... Wie heeft dit ook? Kan het zijn dat je tijdens de zwangerschap gevoeliger bent voor "rare dingen"? Brrr.... hoop wel dat het weer wegtrekt hoor, vind het he-le-maal niet fijn!! :(

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    misschien is er iets met je ogen door de zwangerschappen? Moet je misschien even na laten kijken?

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    tijdens je zwangerschap kan je hooggevoeligheid weer de kop opsteken..
    als klein kind heb je het gehad en het voor jezelf afgesloten zo te lezen..kan zijn dat door je zwangerschap het weer open gebroken is omdat je zelf opener bent op bepaalde vlakken..

als je het vreselijk vind en vervelend zou ik eens een paragnost /medium adviseren

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Al je spieren en gewrichten worden slapper/weker tijdens je zwangerschap, dus ook je oogspieren. Je zicht wordt minder of vervormt (ik had me net een nieuwe bril aan laten meten in november, heb er nu een stuk minder aan :-s).
    Dat in ieder geval, de andere verklaring, geen idee...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb er ook last van. Na de zwangerschap nam het ook weer af, al zit er na een half jaar nog wel een restje soms. Vooral 's avonds als ik moe ben, of bij veel licht..

Je ogen staan net effe iets anders tijdens een zwangerschap (oa door de oogspieren, maar ook oogdruk kan anders zijn)..

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hoop dat het inderdaad gewoon een medische verklaring kan hebben, al lijkt het eerder of mn verbeelding een loopje met me neemt. Het zijn niet zomaar vlekken die ik zie, het zijn vormen en soms echt gedaantes die net buiten mn gezichtveld lopen of wegschieten... Heb van t weekend mezelf gedwongen vooruit te blijven kijken en af te wachten wat er gebeurde in mn ooghoek, en het leek op me af te komen dus draaide ik met een ruk mn hoofd om en het was gelijk weg, het draaide zeg maar niet mee met mn ooghoek. Ik ben totaal niet moe van mn zwangerschap, en eten en drinken ook geen probleem. Eigenlijk zou ik lichamelijk niet zeggen dat ik zwanger ben, haha... Heb ik echt wel mee geboft hoor tot nu toe :)

Maarja, dit is dus wel raar... ;)

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hee dat heb ik ook! Zie vanalles lopen.. Ik dacht eigenlijk dat het door mijn bril kwam, door de weerspiegeling ofzo.

8. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik ben hooggevoelig en sinds ik zwanger ben nog meer. Ik zou net zoals hierboven gezegd contact opnemen met een paragnost die je vertrouwd.

Wees vooral niet bang, en stuur het weg als je het niet bevalt..

Liefs..xxx

9. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Fijn dat ik niet de enige ben... ik heb geen bril, en ook nooit problemen gehad met zicht enzo... Ik ben er verder niet bang van, krijg er gewoon de kriebels van!! Heb totaal geen ervaring met paragnosten enzo, dus zou ook niet weten wat zo'n persoon voor mij zou kunnen betekenen... Daarnaast moet mijn vriend daar niks van hebben, ik sta daar meer voor open maar hij vind het allemaal maar onzin ;)

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ooh getsie...kan me voorstellen dat je daar niet goed van word..
    Ik had vroeger ook altijd hele levendige dromen over dat mn familie uitgemoord werd....Ook heel gezellig..:(
    Durfde vroeger ook nooit alleen te zijn en toen we net gingen samen wonen ging ik voor ik naar bed ging altijd in de andere kamers kijken of er niemand zat...bizar ik weet.t.
    Kan me er dus iets bij voorstellen..
    Heb verder geen tips voor je,maar hoop dat je er iets op vind of dat t over gaat.
    Succes

11. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik heb hetzelfde! In november ben ik eventjes zwanger geweest en zag ik ook hele gedaantes in mijn ooghoeken voorbij gaan, ik dacht steeds dingen te zien die er niet waren. Toen ik er in januari weer last van kreeg, wist ik dat ik zwanger was.
    Durfde het eigenlijk aan niemand te vertellen omdat ik er nooit over heb gehoord! :)

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zie ook regelmatig schimmen. Vooral in periodes als ik niet zo lekker in mijn vel zit en zwangerschap.
    Ik probeer het te negeren en niet te schrikken. In het begin voelde ik me er ongemakkelijk bij. Nu niet meer. Ik bedenk maar zo, schaduwen/ schimmen kunnen je geen kwaad doen.

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Zwangere vrouwen hebben ook meer levendige dromen( lees nachtmerries).
    Mss dat die "halucinaties" ook zoiets zijn, je geest wordt een beetje fantasie-achtiger zeg maar

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hand op je navel houden en weg sturen. Zeggen dat je het niet wilt en dat je met rust gelaten wil worden. :) het werkt (bij mij)

15. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    @ Meijtje: mee eens:)

En anders probeer inderdaad met een paragnost te praten. Door de zwangerschap kun je inderdaad gevoeliger zijn. 'Probeer' niet bang te zijn en zeg in je hoofd dat ze weg moeten gaan. Maar wat je zegt is niet raar hoor! En je bent niet de enige! X

16. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties! Fijn dat het toch niet zo raar is als ik dacht, haha ;) Ga de komende dagen eens wat tips uitproberen!

17. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Nee hoor het is helemaal niet raar. Als je hulp nodig hebt pb maar hoor. Knuf!

Deel Deze Pagina