Willen jullie meedenken? (oudjaarsavond)

Discussion in 'De lounge' started by MamaSon, Nov 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo allemaal,

ik weet het ... het duurt nog even en eerst moet Sint en Kerst nog komen, maar....

Met oudjaar zullen wij met 4 stellen zijn.
    Als we wat verschuiven kunnen we met 8 volwassenen aan tafel en aan tafel eten. Maar wat zou dan een lekkere maaltijd zijn waarbij het merendeel overdag te bereiden is? Fondue, bakplaat en dat soort dingen valt af, want daarvoor zijn we met teveel mensen (en te weinig apparaten).

Of is het leuker/gezelliger om niet aan tafel te gaan, maar hapjes op de salontafel te zetten? Dan zou iedereen wat kunnen maken. Welk thema zou dan lekker zijn?

Dus, wat zouden jullie doen in mijn geval?
    (de kinderen, 6 stuks, eten eerder is mijn plan, die hebben vaak eerder honger).

Bedankt voor het meedenken :)

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    wij gaan altijd bbqén met oud en nieuw. Hartstikke leuk, vuurkorf aan, allemaal lekker in je dikke jas en wanten. Kindjes krijgen vaak patatjes ofzo

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb laatst voor een verjaardag een soort van uitgebreide rijsttafel gemaakt. ( kerrie eieren, komkommerzuur, hete boontjes, pittige gehaktballetjes pindasoep etc)
    Heb eigenlijk alles de dag/avond ervoor gemaakt en de dag zelf opgewarmd en op warmhoudschalen gezet.
    De rijst zelf heb ik wel op de dag zelf gekookt, maar daar had ik een rijstkoker voor tevoorschijn getoverd...blijft er ook lekker warm in.

Ow... en de sate heb ik dezelfde dag gemaakt.. ( lang leve de zakjes sate van de lidl :D)

t stond allemaal wel feestelijk zo gekleurd en er hebben denk ik zo 8 tot 10 volwassenen van gegeten.

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    O ja, met sint doen we een buffet.
    En iedereen moet dan 1 gerecht meenemen voor het buffet.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Hier is het met oud en nieuw zelfgemaakte koudeschotel, opgemaakt met lekkere dingen: paling, tonijn, garnaaltjes, gevulde eieren, tomaat, komkommer, ham/asperge rolletjes. En stokbrood met salades en kazen.

Hoef je 's avonds niks meer aan te doen :)

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Brrrr BBQ-en met oudjaar lijkt mij echt te koud haha ;)
    Maar zo te lezen kiezen jullie dus voor buffet e.d. en niet voor tafelen. Dat is misschien wel het handigste.
    Ik laat dan ook graag anderen wat maken zodat wij niet alles zelf hoeven te doen. Maar het is wel lekker als de gerechten een beetje bij elkaar passen. Dus welk thema te kiezen?
    Indisch/chinees ben ik zelf geen fan van.
    Thema vis lijkt mij wel wat, licht en gezond en toch lekker. Nou, bedankt voor het meedenken, ik ga eens wat recepten op het web opsnorren!

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Je kan bij een buffet mensen er ook gewoon vrij in laten, dan heb je van alles wat en zit er dus voor iedereen ook wel wat bij. De een zal bijvoorbeeld mini-quiches maken en de ander gevulde eieren, weer een ander kleine gehaktballetjes. Kan prima toch?

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ja dat is ook wel weer waar, zeker met vis is het niet zeker dat iedereen het lekker vindt.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    En spaans/tapas?

gehaktballetjes in tomatensaus, fritatta, stokbrood met sausjes, gevulde champignons, gevulde eieren, gevulde courgette etc? Is ook allemaal voor te bereiden en dan alleen nog op te warmen of zo..

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Wij hebben vorig jaar met vrienden allemaal kleine hapjes (tapas-idee) gedaan.
    Wij gingen naar hen toe en namen gevulde tomaatjes, knoflookbrood met tomaat, salade mee. Zelf hadden ze nog voor andere kleine hapjes/broodjes (filet americain met een eitje, tapenade, broodjes uit de oven) gezorgd. Dat was erg gezellig, je zit gewoon heel lang kleine dingetjes te eten en de kinderen hebben gewoon een beetje meegegeten voor zover mogelijk. (die van ons kreeg gewoon nog een potje groente...)

11. luusje06

luusje06 Actief lid

Dec 9, 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    wij doen dat altijd met de kerst en ik heb twee super vriendinnen die dan de hele dag in de keuken staan om voor ons een heerlijk 5 gangen dinee te maken voor 10 man Dat hoef jij natuurlijk niet te doen maar dit is mijn idee

dan zou ik ervoor kiezen om bijvoorbeeld een makkelijk voor gerecht garnalencoctail, soep( kan je de dag van te voren al maken) of ham met meloen maken. En dan kan je natuurlijk ook nog afbakstokbrood met kruidenboter en tapanade serveren. en dan als hoofdgerecht aardappeltjes uit de oven ( zodat je daar niet zo veel aandacht aan hoeft te besteden ) met groente en vlees of vis. en als toetje een appelkruimel taart met ijs die je de dag van te voren al hebt gemaakt, of bownies die zijn helemaal zo gemaakt. zo heb je toch een leuk menu maar niet veel werk( voor als je het leuker vind om aan tafel te eten )
    en dan inderdaad de kinderen eerder laten eten en patatjes ofzo ( of als je ze ook even bezig wilt houden pitta broodjes als pizza zelf laten maken )

liefs luusje

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik zou ook voor de tapas gaan. Lekker iedereen wat laten maken, bij jou thuis de warme dingen of eventueel opwarmen als dat kan...
    Tapas eten vind ik zo gezellig!

13. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Zou hier ook voor gaan, zelf ben ik niet zo'n keukenwonder maar dit is lekker en zou moeten lukken!
    Ga m ook onthouden!

14. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,520
    8,447
    113
    Pfffff ... eten met oudjaarsavond ... ik zou er niet aan moeten denken! (na de kerstdagen, ook al zoveel eten ;) ) Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Wij doen altijd wat lekkers bij de koffie en verder wat lekkers bij de borrel!

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier maak ik een warm en koud buffet.

rundvlees salade zalmsalade beide worden helemaal opgemaakt
    gehaktballetjes in sate saus en in tomatensaus
    wraps met zalm en kip
    een beenhammetje
    ik heb 2 halve zalmen 1 mediteraan 1 frans
    aardappeltje (ik denk balletjes)
    gyros

zatziki en andere sausjes

en dan nog wat extra kleine hapjesgevulde eieren etc

mischien dat ik nog wat meer doe maar dat weet ik nog niet

wij zijn eindelijk een keertje thuis! hahaha we zijn sowieso met 8 man en waarschijnlijk komen er nog 4 bij

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

en dan heb ik nog wat van die amuse schaaltjes die vul ik met garnalencoctail/paté

en nog meer van die amuse hapjes

en niet te vergeten maak ik oliebollen en appelflappen

Share This Page