Ik geloof dat dromen "signalen" zijn uit je onderbewuste. Ik heb een lange tijd vaak dezelfde droom gehad. Dat ik in een auto zat en richting een muur reed, dat ik probeerde af te remmen maar ik maar niet kon remmen. En elke keer net voordat ik tegen die muur opknalde, stond de auto stil. In die periode zat ik in een dip en had ik het gevoel dat ik geleefd werd door mijn problemen. In die droom was die auto mijn leven die ik niet onder controle had, en die muur mijn problemen waar ik bang voor was. Die niet werkende rem was mijn kracht om tegen die problemen te kunnen vechten. Elke keer lukte het me wel, maar met veel stress. Ik heb die droom al lang niet meer gehad, eigenlijk sinds ik me beter voel al niet meer.
Dat geloof ik ook wel hoor. Ik heb vroeger heel vaak gedroomd dat ik door auto's achterna gezeten werd. Echt een heleboel en overal overheen en onderdoor, zelfs over huizen enzo. Echt dood eng en bedreigend. Ik werd vroeger veel pepest op school, maar ik heb die link nooit gelegd tot een paar jaar geleden dat ik het er met een vriendin over had. Toen pas realiseerde ik me dat ik die droom al niet meer had gehad sinds ik niet meer gepest werd. En de laatste droom die me is bijgebleven... Brrr.. Ik krijg nog een raar eng en bedreigd gevoel als ik eraan denk, maar het sloeg echt nergens op... De wereld werd belaagd door gigantische regenwormen, en die aten alle mensen op. Ik probeerde iets te bedenken waardoor ik het kon stoppen, maar dat lukte niet. Toen ben ik maar in de ruine van een huis helemaal verstopt in een hoekje gaan zitten wachten tot ze mij kwamen opeten.... O ja, wat me het meeste is bijgebleven was een stukje waarin de wormen allemaal op een rij onder een soort van watervalen stonden... In die watervallen zaten mensen, dus dat was lekker makkelijk eten... Ik ben er echt de hele dag van slag van geweest en dat gebeurt me toch niet snel van een droom.... Volgens mij ben ik rijp voor de psychiater...
vannacht gedroomd dat ik werd uitgehuwelijkt aan de broer van mijn vriend, want ik had toch al een trouwjurk (?) en hij had salami (?) gisteren gedroomd dat ik was bevallen, maar het deed helemaal geen pijn en ze huilde helemaal niet, ze zei alleen: kiekeboe! de raarste van alles blijft toch wel dat ik werd achtervolgd door muppets. ze waren echt overal! ik moest kermit zoenen dan zou hij in een prins veranderen. heel de dag nog met de muppetstune in mijn hoofd gezeten en achterom moeten kijken of ze niet ergens verscholen zaten..
Tijdens mijn zwangerschap ook de meeste rare bevallingen meegemaakt in mijn droom. En ik had ook telkens dromen over geesten.. brr.. Nu heb ik al een aantal keer gedroomd dat mijn vriend vreemd was gegaan voor mijn neus. En ben alweer een aantal x bevallen van een 2e..
Haha, geweldig om jullie verhalen te lezen! Tijdens mijn zwangerschap van Lize droomde ik dat ik was bevallen van een meisje met een enorme gemene clownsmond. Echt zo´n gemene grijns...brrr.... vlak na haar geboorte droomde ik ook heel vaak dat ze onder het dekbed lag of nog op mijn buik lag. (dan had ik stuwing en dacht ik dat ze nog aan mijn borst lag ) Het grappige is dat mijn vriend bijna hetzelfde had. Dan pakte hij midden in de nacht heel voorzichtig mijn hoofd tussen zijn handen met de gedachte dat het Lize was Ging allemaal vanzelf over.. Amber
ik weet dat ik als kind steeds dezelfde droom had dat ik ontvoerd werd door de gemene bassie en adriaan en dat de goede mij moesten redden . Ik werd meegenomen op een klein bootje op het water en gelukkig bevreid door die 2 helden. Ik bleef die droom heel lang hebben.
Toen ik klein was (en nu nog heel soms) droomde ik weleens dat ik me niet kon bewegen.En dan probeerde ik te roepen, maar dat ging ook niet.En ik wist ook dat ik droomde, maar kon gewoon niet wakker worden!Supereng gewoon! Toen ik zwanger was had ik meer rare dromen, bijvoorbeeld dat er duiveltjes m'n kindje kwamen halen.(uit m'n buik) Ook heel vaak over nare bevallingen enzo... De laatste keer dat ik eng gedroomd heb droomde ik dat m'n vent gaan werken was (hij werkt 's nachts) en dat ons appartement in de fik stond.We moesten ons in de slaapkamer verschransen en ze moesten ons door het raampje redden... De leuke dromen kan ik me meestal niet zo goed herrineren, maar het komt er meestal op neer dat ik één of andere lekkere vent gezoend heb. Of gewoon over sex,een soort 'natte droom' zeg maar Geloven jullie dat dromen een bepaalde betekenis hebben? Heb het weleens opgezocht, maarja iedere site zegt weer wat anders...
Haha, grappig allemaal. Echt maf wat je kan dromen! Had eergisteren gedroomd dat er hele trossen met grote spinneneieren in ons huis hingen. Wilde ze weghalen met een bezem en dan vielen ze zo op de grond, *pets*. Overal waren ze. En groot, het leken een soort dikke zwarte zeesterren. Ik tegen mijn man verteld, die zat al zo naar me te kijken. Als ik wakker werd en weer ging slapen, droomde ik ook gewoon verder, echt eng :-s Maar toen kregen we op werk een bestelling binnen waar ik de dag ervoor redelijk wat moeite voor had gedaan om op tijd geregeld te krijgen, 50 van die 8-armige zwarte fiets 'spinnen' van die bagagedragerdingen. Mijn man had het als eerste door waar mijn droom vandaag zou kunnen komen Weet niet of het daar van kwam maar toevallig was het wel...
Ik heb ook regelmatig dromen die eng echt lijken... Een tijd terug had ik gedroomd dat mijn vriend vreemd ging. Hij melde mij dat het mijn schuld was en ik niks waard was!Ik was in mijn droom zo overstuur... Toen ik mijn ogen open deed heb mijn vriend een flinke stomp gegeven en huilde ook echt! Daarna natuurlijk flink geknuffeld en sorry gezegd voor de niet verdiende stomp Van de week had ik gedroomd dat er melk uit mijn tepels kwam. Heel kort maar krachtig......voorspellend?
Ja tijdens en na de zwangerschap, nu is dat gelukkig weg. Dat ik een dochter kreeg 2x over gedroomd. En heel vaak droomde ik dat ik Steven naast me in ons bed had laten liggen, dan werd ik wakker en tilde de dekens omhoog, vreselijk die dromen!
Ik heb nu ik zwanger ben een terugkerende droom die nou niet echt geweldig is. In die droom ben ik mijn baby vergeten. En pas een paar dagen later kom ik er dan achter dat de baby in het bedje op het kamertje ligt. Ik probeer het slappe kind dan te voeden met borstvoeding, maar vervolgens produceer ik niks meer en wordt het kind steeds zieker. Brrr dat is echt ontzettend naar wakker worden!
vanochtend ziek naar huis gegaan van het werk, eerst ff een badje en daarna naar bed! meest bizarre droom gehad. hij bewoog door heel mijn buik en zat ineens in mijn rug, dus buik stond ineens aan de andere kant. armpjes hong eruit,,, had dokter gebeld. gewoon terug duwen zeitie! echt heel gek volgens mij istie gewoon effe heeeel druk geweest in mijn slaap waardoor ik erover begon te dromen ofzo