Is het normaal om te weten wat de vk schat wat het geboorte gewicht is van je baby? Bij mij zeggen ze dat het goed is verder weet ik niets. ik hoor vaak dames praten over zo hoog in de curve enz..is dat per vk verschillend of moet ik het nog een keer vragen ?
Die details zijn mij tot op heden ook niet verteld. Gemiddelde baby. Alles gemiddeld. Grafiekje met kruisjes. That's it. Tot de volgende controle.
Zie dat je bijna 38 weken bent. Bij mij hebben ze dit voor het eerst gedaan toen ik bijna 39 weken en bijna 40 weken was. Ene zei 3700 gram (als ze tot 40 weken zou blijven) week erop schatte de verloskundige minimaal 8 pond en een lang kindje. Tijdens de bevalling schatte de verpleegkundige 3500 gram en echt niet meer... resultaat 4200 gram en 52 cm. Heb de verloskundige bij 40 weken in de kraamweek ook gefeliciteerd
Hier 3700 geschat. Zoon was uiteindelijk 3200. Halve kilo er naast dus. Als alles prima is, zou ik me dus niet blindstaren op het gewicht. Ik hoor vaker dat ze ernaast zitten dan dat ze het goed hebben.
Hier heeft ze ook pas in de laatste week een schatting gemaakt: 3500 gram. Hij is geboren met 3420. Dus dat was aardig in de buurt.
Als hier meiden zijn die met termen van P5, P70 of P95 komen, of groot in de curve, dat krijg je bij groeiecho's. Dan kunnen ze aan de hand van bepaalde metingen op de echo's enigszins berekenen of je kindje kleiner dan gemiddeld <p50 of groter dan gemiddeld >p50 is. uiteindelijk is dit ook een schatting. Als je geen groei echo's hebt, dan kan de verloskundige het zelf schatten, misschien kun je er bij de volgende controle gewoon naar vragen, of ze een schatting wil doen!
Hier is op 39+3 een schatting gedaan door mijn VK, met de hand van buiten af, en die riep toen 4200 gram, ik wilde het niet geloven, want eerst werd er gezegd zo rond de 3800 gram (week eerder), ze zat er 80 gram naast. Liefs,
Bij de eerste zeiden ze het wordt een kleintje, en dat klopte ook. Ze was dysmatuur 2560 gram Tweede zou een gemiddeld kindje worden en was 3000 gram Derde kindje zou echt gemiddeld worden dus geen maatje 50 gekocht. Diverse groeiechos gehad en mn meisje was 2690 en 46 cm. Een maatje 44 bij de geboorte. Ze schatten aan de hand van het dijbeen en buikomtrek. Ze kunnen er ongeveer 700 gram vanaf wijken.
Hier groei echo's idd doormiddel van het gragiekje p50 p70 en p90, maar goed dat moet ivm medicatie en hellp de vorige keer. Uk loopt al tijden precies in het midden haha. benieuwd of het op het einde gaat kloppen
Bij mij had ik 1 van de laatste afspraken 2 vk's die voor de grap het gewicht gingen schatten. Ze zaten er niet ver naast. Verder hielden ze bij mij altijd alleen in de gaten of het "normaal" voelde, dus niet al te klein of te groot.
Hier werd zoon dmv een groei echo met 32 weken geschat op een geboortegewicht van 5 pond en vk zei dmv voelen boven gemiddeld. Hij was ruim 4100 gram. Dit keer zeiden diverse groei echo's dat ze redelijk groot zou zijn. Met 37,1 geboren en 2940 gram en 47 cm. Ik zou daar dus sowieso niet echt op vastpinnen.
Ik heb een liggingsecho gehad vandaag ben 35w+5d en groeit prima. Ook met grafiekje gezien enz...Ze schatten 3300 gram... Eerder heb ik ook geen schatting gehad...