Hoi, Ik wilde ook graag mijn verhaal hier doen, Ik heb al vanaf mijn 13e de prikpil. Ik ben nu anderhalf jaar gestopt met de prikpil.... Nou weet ik dat het lang,heel lang kan duren dat je weer een gewone menstruatie hebt. Ik heb echter nog maar een keer weer een menstruatie gehad, & net als velen hier hebben wij een enorme kinderwens. Alles ook goed voor elkaar,Nou ben ik alleen zo bang dat mijn lijf me in de steek heeft gelaten..helemaal omdat ik een maatje meer heb! Nu wil ik van de week de dokter bellen voor een afspraak, omdat ik en mijn vriend er wel een beetje aan onder door gaan omdat het niet wil. Maar mischien heeft iemand hier ideeen? En nu snap ik dat wat afvallen wel handig zal zijn,maar is dit een must? ik sukkel al jaren met mijn gewicht..en zal het heel moeilijk vinden af te vallen hebben namelijk al van alles geprobeerd.
ik weet niet in hoeverre je overgewicht hebt, maar dat kan zeker een rol spelen. verder zou ik je echt aanraden om met een arts hierover te praten, zeker ook omdat je toch al een tijd bezig bent en overgewicht ook bepaalde risico's met zich meedraagt zoals bijv zwangerschapsdiabetis e.d. succes in elk geval
Ik weeg veel, 120 kilo, altijd al geweest..nooit dikker geworden maar ook zeker niet slanker! Alles geprobeerd,niet hielp. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd,maar frees gezien mijn wens ik wel af zou moeten vallen...
In combinatie met de prikpil en je gewicht zit de kans op pco erin. Ik heb jaren de prikpil gehad en uiteindelijk bleek ik ook pco te hebben. Of het met elkaar te maken heeft weet ik niet. Maar ik kan je wel vertellen dat ik met mijn oudste dochter na het stoppen van de prikpil geen 1 menstruatie heb gehad. Ik teste gewoon elke maand en zo ineens was ie positief. Het heeft wel een jaar geduurd hoor daar niet van. Een afspraak bij de dokter zou ik wel even maken Evt kun je een kuurtje krijgen om de menstruatie op te wekken en met een beetje geluk neemt je lichaam het daarna zelf weer over.
Hoi, Ik heb mezelf inderdaad al een beetje ingelezen over PCO. En ben ook erg bang dit te hebben... overgewicht/overbeharing. Zeg wel is voor de grap tegen mijn vriend,lijk kwa beharing meer een kerel...maar nooit gedacht aan PCO. Tot nu, nu we de kinderwens zo sterk hebben al zolang. Dus het is inderdaad verstandig dit te laten testen. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar wel erg bang ervoor.... Zijn hier topics over & eventuele ervaringen?
Denk dat je veel info kan vinden bij het stuk kinderwens op deze site. Hoop dat de arts wat kan betekenen voor jullie en snel zwanger mag raken!
Kijk eens onder het kopje 'vruchtbaarheidsbehandelingen'. Daar zitten heel veel meiden met PCO. 1 waarschuwing: laat je niet gelijk afschrikken door de verhalen over IVF en dergelijke. Dit hoeft helemaal niet bij jou van toepassing te zijn! Mijn zusje had/heeft ook PCO en met een paar rondes Clomid (medicatie) was ze zwanger. Maar ik zeg eerlijk dat er ook genoeg zijn waarbij het langer duurt. Idd je gewicht kan ook een hele belangrijke rol spelen in het niet op orde krijgen van je cyclus. Veel artsen zijn terughouden om mensen met extreem overgewicht te helpen op gebied van vruchtbaarheid. Deze vrouwen worden naar huis gestuurd met de opdracht 'Eerst maar eens af te vallen'. Hou daar dus rekening mee. Misschien kun je zelf al stappen ondernemen om daar al een beginnetje mee te maken. Sterkte met alles!
Oei, dat word nog lastig! Kan nu niet echt zeggen dat ik veel ongezond eet, en heb gewoon een normaal eet patroon.. ben vanaf kinds afaan al zo gezet/overgewicht. Dankjewel,voor het succes wensen. Ik ga morgen direct weer bellen,want word hier toch wel beetje bang van.
Hoi ik heb zelf ook overgewicht en weet nog dat ik daar ook erg bang voor was. Een goede vriendin heeft pco en was al een aantal jaar bezog met zwanger worden. Toen ik stopte was ik erg zenuwachtig, alleen werd ik in tegenstelling tot jou meteen ongesteld. Wel een iets langere cyclus maar kon de klok erop gelijk zetten. Ik was dan ook na 4 maanden zwanger. Mijn vriendin was al een aantal jaar bezig. Ze liep in het ziekenhuis en daar zeiden ze dat ze eerst maar eens 30 kilo moest afvallen. Alsof je dat gewoon even doet. Nu na bijna 4 jaar proberen is ze zwanger !!! en verwacht haar eerste kindje in januarie. Het kan dus zeker wel ookal duurt het misschien even, probeer de moed niet te verliezen hoor meid.Hopelijk lukt het jullie snel. Succes bij de dokter !!
Ja, met zoveel overgewicht is afvallen een must. Je vergroot hiermee je kansen om (natuurlijk) zwanger te worden aanzienlijk.