Zekerheid termijn

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Julias, May 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Julias

Julias Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    2,546
    1,868
    113
    16 april eerste dag van laatste menstruatie, mogelijk 6 mei eisprong en 23 mei positieve zwangerschapstest in handen! De verloskundige net maar eens gevraagd waar ik dan van uit moet gaan met hoe lang ik nu zwanger ben. Zij houden geen rekening met de ovulatiedatum, maar met de cyclus tijd. Ik ben steeds rond de 28 dagen geweest met 1 uitspringer van 40 dagen. Op 18 juni mijn eerste afspraak en dan 29 juni de intake en termijn echo. Ik ben zo benieuwd wat de lengte van mijn zwangerschap nu is en aangezien er toch wel een week verschil in zit en ik aan het denken ben hoe en wanneer ik het mensen dan kan vertellen vind ik dat best cruciaal ;) Wat houden jullie aan en klopte dat en wanneer vertelden jullie het ouders? Na de eerste afspraak denk ik?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ovulatie is leidend en verloskundigen snapper er door de bank genomen geen *piep* van.

Dus: telken vanaf de ovulatie + de twee weken die je 'cadeau' krijgt.

3. meintje83

meintje83 Actief lid

Apr 15, 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat Hilly zegt, ik had m'n eisprong ook veel later dan je zou verwachten aan de hand van laatste menstruatie. En ik maar zeggen, ja, m'n menstruatie was eind augustus, maar ik weet zeker dat m'n ovulatie rond 20 september was. Uiteindelijk heb ik m'n eigen ovulatie aangehouden en bleek ik er zelfs nog een paar dagen bij op te moeten tellen volgens de echo.
    Ik zou uitgaan van 6 mei min 2 weken is 22 april, dus dan ben je nu 4 weken 6 dagen, morgen 5 weken.

Ik heb m'n familie al iets eerder ingelicht, want we hadden een echo met 6 weken met kloppend hartje. Andere mensen pas na termijnecho.

4. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Pardon?! Tuurlijk wel, ze zijn er voor opgeleid! Veel vrouwen denken hun ovulatie te weten maar zowel menstruatie als ovulatie zijn niet per se betrouwbaar.

Maar wat leidend is: de termijnecho en niet meer dan dat. Je zult dus daarop moeten wachten om te weten hoe ver je precies zwanger bent.

Mijn ouders hebben we het verteld toen ik een week of 7-8 zwanger was, de wijde wereld bij 11-12 weken of zo.

5. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Het lijkt mij dat verloskundigen er wel verstand van hebben. Ik denk dat zij het echter niet zo heel belangrijk vinden om daar ingewikkelde metingen op los te laten. Zij gaan gewoon uit van de eerste dag van de laatste menstruatie, wel zo makkelijk, bij de termijnecho zien ze dan precies hoe ver je bent. Voor een zwangere vrouw is dit natuurlijk anders, want iedereen wil zo snel mogelijk precies weten hoe ver ze is. Ik denk dat je eigen berekening best wel eens nauwkeuriger zou kunnen zijn, maar je zal de echo af moeten wachten om dit zeker te weten. Als je het idee hebt dat het niet goed zit, dan kun je wel altijd vragen of ze eerder willen kijken.
    Succes!

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik zou de termijnecho afwachten. :) Zelf zou ik ook eerder uitgaan van de ovulatie dan van de cyclusduur (anders was ik al acht maanden zwanger geweest :D).

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Dit dus...

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Heyy gefeliciteerd!

Ook mijn laatste ongi was 16/4
    Mn ei was op 5/5
    En 20/5 wist ik wel dat ik zw was/ben maar 22/5 positief getest!

Ik ben vandaag precies 5 weken dus denk dat we gelijk lopen.

11juni krijg ik mn eerste echo.

Volgens mij reken je normaal 2 weken voor je ei.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik wist precies wanneer mijn ovulatie was geweest bij de tweede en we hadden ook maar 1 keer onveilig gevreeen die maand. En toch was hij bij elke echo een paar dagen groter. Nu is mijn man best knap, maar zelfs hij kan niet toveren en terug in de tijd schieten :D Dus zelfs met een termijnecho is het soms niet helemaal duidelijk en correct. En qua cyclusdagen, de een heeft een vroege ovulatie en een lange luteale fase en de ander weer andersom. Dus ik zou uitgaan van de ovulatie, mits je er heel zeker van bent wanneer je geovuleerd hebt.

10. Julias

Julias Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    2,546
    1,868
    113
    Bedankt voor de berichten. En wat leuk dat we gelijk lopen met laatste menstruatie esklessebes! Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt de 11e dan! Ik weet echt niet waar ik van uit moet gaan. Op 16 mei had ik mijn eerste test gedaan en op de strip zelf zat een tuurstreep en op 23 mei echt een knaller van een test. Het zou best kunnen dat mij ei eerder is geweest, maar daarna heb ik ook wel wat temp dalingen gehad. Ik hou de 16e april maar aan als reken datum en dan zien we wel. Kan ik anders nog wat langer genieten van de zwangerschap :p

Share This Page