Zit net de echo van gister met 10.5 te vergelijken met vorige keer met 8.6 en ons kindje ligt ineens in spiegelbeeld mbt toen. Ze zei nog dat het zeldzaam is dat een kindje aan die kant ligt met het hoofdje. Kan een kindje zo naar ineens aan de andere kant liggen met het hoofd? Er zijn toch niet stiekem twee kindjes hè? Haha.
wij hadden dit bij de 20 weken echo, toen lag hij ineens andersom op de echo. omdat ze toen nadrukkelijk zei dat hij in stuit lag ging ik er vanuit dat hij daarom ineens andersom lag. De eerste keer met hoofdje beneden en toen met hoofd naar boven, hier zeker geen 2 in ieder geval dat hadden ze bij 20 weken wel moeten zien denk ik
Op die termijn kunnen ze toch nig alle kanten op? Hier tijdens echo's op die termijn een kind dat al kijkend op z'n kop, rondjes draaiend en koppeltje duikend aan het zwemmen was.
Ja ik wist dat ze koppeltje duikelen maar echt om zijn as draaien, eerst plat op de rug met hoofd links en 2 weken later plat op de rug met hoofd rechts??
Oo ok gelukkig!! Omdat ze zo expliciet zei dat het apart was dat het in die richting ligt en ik op de vorige echo een kindje heb staan wat precies in spiegelbeeld ligt ging ik al denken aan een stiekem tweede kindje ergens haha.
Vind het eerder een bijzondere verloskundige dan. Het kindje is pas een paar cm groot en heeft nog meer dan zat ruimte om alle kanten op te draaien. Ik heb foto's van de nekplooimeting (13 weken dus) waarbij ze eerst met het hoofdje rechts lag en even later lag ze in hoofdligging. Zelfs tegen het einde van de zwangerschap kunnen ze nog van hoofdligging naar stuit draaien.
Ja ik vond het ook maar apart. Ze bracht het zo dat als ze plat op de rug liggen ze telkens met het hoofd aan dezelfde kant gaan liggen en dat dat meestal links is. En op de eerste echo lag het ook zo. Nu dus precies in spiegelbeeld. Maar ja het zal wel haha.
Meestal links ja?? Nou dan is mijn knul dwars want die ligt elke echo met zijn hoofdje rechts ze hebben nog zoveel ruimte. Laat ze lekker dartelen
Wij zagen met de echo ook een kindje dat de andere kant op lag. Mijn man riep: hé het ligt andersom! Onze verloskundige gaf aan dat dat gewoon de manier was waarop ze het apparaatje over m'n buik liet gaan. Ze draaide het apparaatje om en de baby lag de andere kant op...
Dank je wel voor al jullie uitleg! ik voelde me al zo dom maar ze heeft het blijkbaar gewoon een beetje gek gebracht.
Ik heb inmiddels 5 echo's gehad. Bij de eerste 2 keer en de 4e keer draaide de baby tijdens het maken van de echo... dus het kan zeker haha!
Bij mij was het ook zo 😊 rond de 13 weken links en rond de 15 weken lag ze rechts met der hoofdje
Met 12 weken lag uk nog normaal gisteren bij de vk lag ie op zijn kop. Ze kunnen gewoon alle kanten op hoor...
Ik heb met 19 weken een GUO gehad van 1,5u en onze baby was zo actief, dat ze soms moeite hadden om alles te kunnen zien. Hij draaide werkelijk alle kanten op Ik denk inderdaad ook dat je verloskundige het een beetje vreemd gebracht heeft. Wat jij beschrijft is namelijk absoluut niet raar. Sterker nog: als de baby's niet ingedaald zijn kunnen ze zelfs tijdens de bevalling nog van houding veranderen en dat weet je verloskundige ook
Zo'n kleintje gaat inderdaad alle kanten op. Voor een bepaalde echo lag hij toen ongunstig. De oplossing: ik moest een paar keer van zij wisselen, in de hoop dat hij zou veranderen van houding. Toen dat niet succesvol was, vroeg ze of ik even van de tafel af wilde komen en wilde springen. Overigens was hij daarna inderdaad bewogen, maar nog steeds niet handig voor de echo Maar je zag daarna wel heel goed dat hij veel bewoog.