Pesa/icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 22baco, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 22baco

22baco Lid

6 apr 2015
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Onze kinderwens starte al vroeg namelijk op ons 20ste. Mijn vriend is geboren met een baarmoederholte en deze is weggegaald met 7 maanden in het WKZ, ze hebben altijd gezegd dat hij niet tot verminderd vruchtbaar zal zijn.

Afgelopen mei zijn we naar het MCK gegaan in Leidendorp om alles goed te laten onderzoeken en om te kijken welke opties overbeleven voor ons. Leiderdorp heeft mij onderzocht en was gewoon 100% vruchtbaar, mijn vriend heeft een zaadonderzoek gehad tot twee keer toe geen zaad te vinden dus doorverwezen naar de Uroloog in Rijnland Ziekenhuis!

Daar heeft mijn vriend een MRI gehad en een echo van mijn zaakje en dat was prima, ze hebben ook zijn gegevens opgevraagd in het WKZ.

Afgelopen dinsdag voor de uitslag geweest en dat was het volgende:

Ze hebben in het WKZ twee woorden door elkaar gehaald in het latijns. Vleesboom en baarmoederholte, schijnt één letter verschil te zijn, tijdens de operatie hebben ze zijn zaadleider per ongeluk doorgeknipt en al die jaren achter gehouden, hij is als baby dus gesteriliseerd... Dit was een enorme schok voor ons, want mijn vriend was onwijs onzeker over zijn verleden en er blijkt niets van waar te zijn!

Nu doorverwezen voor PESA in het Erasmus in Rotterdam en heel hard hopen dat er toch zaad word gevonden en we kunnen starten met ICSI.

Heel graag zou ik verhalen horen van mensen die ervaringen hebben met PESA en of dat goed heeft uitgepakt want ik word gek van onzekerheid!

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat heftig! Ik heb alleen ervaring met vrouwelijke fertiliteits problemen maar wil jullie heel veel succes wensen met de komende behandelingen

3. 22baco

22baco Lid

6 apr 2015
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt Klaasje82! We gaan er het beste van hopen!

4. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Hier wel een pesa operatie gehad voor ons is het alleen niet postief geweest. Maar er zijn hier zat meiden waar het wel positief heeft uitgepakt. Ik kan alleen maar namens mijn man zeggen dat die operatie hartstikke mee valt en goed te doen is. Ik wens jullie verder heel veel succes

5. 22baco

22baco Lid

6 apr 2015
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jammer dat het bij jullie niet gelukt is, is er ook een oorzaak gevonden waarom het niet gelukt is?

6. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Nee, alles was goed geen spataders of zaadleiders die niet goed waren. De chromosomen test was ook helemaal goed maar toch geen zaad. Helaas maar waar wij zijn door gegaan met een donor en het is allsnog goed gekomen. Maar de arts in nijmegen zei ook al dat ondanks ze al zoveel kunnen ze gewoon weg geen verklaring hiervoor hebben als alles goed is. Het is helaas niet anders geweest voor ons

7. CaRu

CaRu Actief lid

5 mrt 2015
    128
    0
    0
    Officemanager
    Groningen
    Wat heftig allemaal meid ! Helaas heb ik geen ervaring met een pesa, maar we zullen binnenkort ook voor de pesa gaan.

Ik wilde je eigenlijk heel veel succes toewensen !

8. 22baco

22baco Lid

6 apr 2015
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik vind zo lastig, niemand in onze omgeving heeft ervaring met zulke behandelingen dus kan er met niemand over praten grr..

Spannend CaRu, is er een oorzaak gevonden waarom er geen zaad word gevonden bij je partner?

Deel Deze Pagina