Ik heb mijn bericht even opnieuw geplaatst want ik had een foutje gemaakt met de foto’s dus hier mijn bericht opnieuw inclusief goede echo foto’s. Goedenavond! Ik heb vandaag een echo gehad, waarvoor ik morgen door ga naar de gynaecoloog. Dit omdat zowel de echoscopist als de verloskundige niet wisten wat ze met mijn echo moesten Ik heb een vroege echo gehad met 5+6 en toen zagen ze een eenling en de termijn klopte met wat ze zagen. Nu vandaag 9wkn zien ze een extra dooierzak. Zowel de extra dooierzak als het vruchtje zagen er beide voor 5 a 6 weken erg goed uit. Alleen weten wij dat het er als 9wkn uit had moeten zien. Dus dat niet kan kloppen. Het zag er niet uit als een aankomende miskraam omdat het er allemaal nog duidelijk en vitaal uit ziet. Iemand die een vergelijkbare echo heeft gehad of echoscopist/gynaecoloog is en hier misschien meer over kan zeggen? We gaan nu een beetje van het slechtste uit een missed abotion van een tweeling, maar morgen dus sowieso naar de gynaecoloog dus dan zullen we meer weten maar ik blijf malen dus ik dacht gooi er hier even een onderwerpje tegen aan. Ps ons dochtertje werd wel ook 2wkn jongergeschat bij de echo’s wat eigenlijk niet kon en ik bleek na de bevalling van haar bij de controlle van de placenta toen twee bijplacenta’s te hebben. Ik heb ook wel eens gehoord van een tijdelijke ontwikkelingsstop in een vroegstadium, iemand er mee bekend of dit echt bestaat of dat dit een fabeltje is? En ik ben benieuwd of het mogelijk is dat je een missed abortion hebt en onder tussen opnieuw zwanger kan raken dus terwijl het oude vruchtje er nog zit een nieuw vruchtje krijgen door een nieuwe zwangerschap? Sorry voor alle vragen zoals ik zei het maalt erg in mijn hoofd
Ik ben het met je eens! En denk dat het een missed abortion is. Maar de echoscopist vond het er daarvoor eigenlijk te sterk uitzien, dit omdat het dan al zo’n 3-4wkn geleden gestopt zou zijn als ze naar de groei kijkt en omdat ik toen ook een echo gehad heb en we dus zeker weten dat er toen een beginnende zwangerschap zat van 5-6 wkn dus niet later gestart kan zijn. Daarnaast zagen ze toen maar een vruchtzak en zijn het er nu twee wat ook een beetje raar is :-S zeer zeer zeldzaam maar wel mogelijk is dat ik ondertussen nog een keer zwanger ben geraakt en de dooierzak van 5wkn zich nog verder zal proberen te ontwikkelen. Maar dat is allemaal giswerk en erg onwaarschijnlijk. Wat ik zeg ik denk dat het gewoon helemaal mis is maar het blijft wel raar dat een ervaren echoscopist en mijn vk zo’n echo nog niet eerder hebben gezien en er gaan helaas toch een hoop zwangerschappen mis
Apart joh! Ik heb werkelijk geen flauw idee, maar ik ben wel benieuwd naar wat de gyn te zeggen heeft hierover.
@meisjemeisje85 ik had gisteren gereageerd op t topic met je naam nog erbij. Ik ben erg benieuwd hoe je afspraak geweest is en of je al keer duidelijkheid hebt
Zagen ze een hartje? Ik heb met 5.6 ook een echo gehad en geen hartje gezien, met 6.2 terug en toen wel hartje. Ook met 8/9 weken echo gehad dus heb wel vergelijkingsmateriaal maar ziet er toch heel anders uit.. Heb een foto van de 6.2 echo erbij gedaan om te vergelijken. En de foto van 9.6 van gister..
Kan dit niet gewoon een vanishing twin zijn? 1 goede baby en 1 die gestopt is met groeien op 4 a 5 weken. Hoor je namelijk vaker. Vooralsnog ziet de ene baby er qua weken goed uit toch... Probeer te vertrouwen op dat babytje... 2 x zwanger worden (dus 3 weken na de eerste zwangerschap is echt onmogelijk) Ik ga uit van een vanishing twin
Bedankt voor alle reacties! Helaas toch echt slecht nieuws, de gynaecoloog dacht dat zeg maar het frummeltje binnen de binnenste vliezen lag(wat leek op een dooierzak maar het niet is) en de dooierzak ernaast dat is dus de dooierzak die er gewoon bij hoort. Dus het was volgens haar wel een eenling zwangerschap maar helaas al een week of 4 geleden net na mijn eerste echo gestopt met ontwikkelen, dit houdt in dat ik een missed abortion heb. Het ziet er niet naar uit dat mijn lijf (snel) zijn werk gaat doen dus nu mag ik van het weekend met pillen weeen gaan opwekken in de hoop dat mijn lijf het vruchtje/dooierzak probeert uit mijn lijf te krijgen het is verdrietig, maar we kunnen nu alleen maar hopen dat alles goed gaat en dus op een niet te langen na sleep en dat wij dan maar snel weer verder mogen om weer zwanger te raken. Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Het schijnt heeeeel zeldzaam te zijn bij mensen(over de hele wereld maar een handje vol mensen waar het geloof ik bekend van is) maar het schijnt wel is gebeurt te zijn mijn vk vertelde het en het hete geloof ik superfoetatie / superfecundatie iets in die trant maar weet het niet zeker of het zo heet. In ieder geval bedankt voor je berichtje!