goeie middag lieve mensen! ik ben nu bijna 8wk zwanger, ik was afgelopen woensdag in het ziekenhuis om een echo te laten maken. dit was niet zo als ik me had voor gesteld en hoop ook dat iemand me misschien een antwoord of iets kan geven want weet zelf niet wat ik er mee moet. de echoscopiste zei eerst telkens oh dit is niet goed, ik zie een dooierzak maar geen hartje kloppen...maar later zag ze wel een hartje en later nog 1 dus twee. nu zei ze dat me dooier zak wel wat aan de grote kant was en dat dat misschien niet goed zou zijn. ze zei je krijgt of een tweeling of het gaat mis. wat een informatie allemaal wist niet en nog steeds niet wat ik er mee moet. heb er best veel stress van. ze zei wel dat de vruchtjes overeen kwamen met 7weken en drie dagen nou dat had ik ongeveer zelf ook uitgerekend. wat moet ik hier nou mee? liefs nathalie
hoi hoi waar slaaaaaaaat dit nou weer op leuke echoscopiste weer ongelooflijk, nou meid ik zou zeggen lekker genieten je heb 2 kloppende hartjes gezien en daar moet je je op concentreren sommige echoscopiste zijn zoo onmenselijk af en toe dus kop op lekker genieten je krijgt een tweeling ontzettend spannend dus als het niet goed was geweest had je ook geen 2 kloppende hartjes gezien groetjes nathalie
En dan zou het aantal weken ook niet kloppen. Bel anders even met de vk en overleg even. Misschien mag je nog een keer ter geruststelling.
ach meid! int ziekenhuis maken ze mensen alleen maar zieker! je kunt misschien even beter je verloskundige bellen een afspraak maken en dan kan zei jou wel meer vertellen!. hoop dat je hier iets meer an heb gr
gut wat kunnen die mensen toch af en toe vreemd uit de hoek komen... Bed side manners? NOOOIT van gehoord. Maar je hebt iig 2 kloppende hartjes gezien toch? Dat is toch positief! Daar je op concentreren. En als je je druk blijft maken bel je die mutsen daar gewoon nog eens op en vraag je om nog n echo. Snap zowiezo niet dat als zij zich zo negatief uit laat dat ze dan niet zelf zegt van maak maar n afspraak voor over 2 weken. Echt hoor, gewoon nog eens bellen en duidelijk laten merken dat je je zorgen maakt. Moeten ze maar niet zo vaag uit de hoek komen!
Wanneer krijg je dan weer een nieuwe echo? Neem aan dat ze daar ook wel willen weten of je nou een tweeling krijgt of niet?
Bedankt voor jullie reacties. ik krijg 6febr een nieuwe echo! wachten duurt echt super lang, en ben nog een ziek geworden ook en niet zo'n beetje ook pfff voel me snotterig, misselijk, moe en ja dat alles bij elkaar maakt het er niet makkelijker op. ik heb het aan de verloskundige meteen gevraagd, zij zit ook in het ziekenhuis en ze zei ja het is nog veel te vroeg we kunnen nog niets zeggen. maar ga maar niet met het idee hier weg dat je een tweeling krijgt ik vond het zo raar allemaal, zij zei ja ik zie twee mooie dooier zakjes waarop ik meteen zei van hoe kan dat nou : tegen mij is gezegd dat ze twee hartjes zagen kloppen en een te grote dooier zak. Ze zeiden meteen (die echoscopisten) dit is niet goed dit is niet goed. pfff...weet het allmaal niet meer. voel me zo naar, en ik was zo blij dat ik zwanger was, ben....ik weet het niet ben bang voor een miskraam of dat het niet goed is liefs nathalie
Soms willen ze nog wel eens niet goed kijken of nog niet goed iets kunnen zien. Ik zou gewoon uitgaan van het beste. Positief denken helpt misschien een klein beetje en iig tegen de stress (ook al is het heel moeilijk; wat een irritante echo-mensen zeg!).
Vind het ook een beetje rare opmerking van je VK hoor Die stel je ook niet echt gerust, en je ben al 8 weken zwanger zeg je...dan moeten ze toch wel meer zien. Als je niet goed voel bij je VK of ziekenhuis zou ik echt even kijken naar andere opties, want je moet je hele zwangerschap bij hun lopen en straks je bevalling. Als ik zulke reacties zou krijgen zou ik niet meer durven iets te vragen..
Jeetje, weer zo'n vervelende echo muts! Ik heb helaas ook een nare ervaring met zo'n tante en overweeg bij een eventuele volgende zwangerschap naar een ander ziekenhuis te gaan zodat ik haar niet meer krijg! Sterkte met wachten, hoop dat je volgende keer 2 gezonde hartjes ziet!
Wij hadden dat inderdaad ook bij de VK. Die had het er alleen maar over van "niet goed". Tja wat niet goed? Met een inwendige echo hebben we wel kunnen zien dat er een vrucht was en deze was ook in beweging. Maar echt duidelijkheid hebben we niet gekregen. Ook wij moeten 6 febr. voor een 2e echo en ik hoop dan wel dat ik duidelijk en goed nieuws krijg. Je maakt je zorgen om (hopelijk) niets. We waren eigenlijk zo overdonderd de 1e echo en achteraf hebben we er helemaal geen plezier en duidelijkheid over gekregen. Vooral met een 1e kindje vind ik dat ze weldegelijk de tijd mogen nemen om alles uit te leggen. Daar worden ze immers voor betaald, toch?! Succes volgende week met je echo!
Veel sterkte met afwachten... Kan je geen andere vk bellen, want zo'n vage antwoorden vind ik persoonlijk niet kunnen.
ja, je heb helemaal gelijk (prutz) vind ik ook maar jij bent dus ook voor je eerste kindje? en ook woensdag je tweede echo? hoeveel weken ben je nu? ik ben nu 9weken en 1dag heb wel telkens rare gevoelens in me buik een soort van steken of krampen, maar heb nog helemaal niks van bloedverlies gehad. Mijn grootste gevoel zegt dat het goed zit...hoop daar ook op dan. Wij waren ook met de eerste echo vreselijk overdonderd, en achteraf wil je dan allemaal nog dingen vragen die je op dat moment niet te binnen schiet. hoop ook voor jullie een goede echo. laat het weten liefs nathalie
hoi hoi dit wilde ik ook nog even kwijt, wat ik jammer vind van sommige echoscopiste is dat ze de echo's maken gewoon als werk gaan zien dus echt de zakelijke kant, terwijl wij vrouwen en geloof me ook al is het je 1e of 5e kindje gaan om de bevestiging en het mooie beeld het idee van ons kindje dat gaat groeien, zijn hun bezig met hun "werk" daardoor kunnen ze best eens bot uit de hoek komen ik zou zeggen als jullie de echo hebben geef ook aan die echoscopiste aan dat de vorige echo jullie beangstigd heeft en dat jullie dus niet met een goed gevoel weggingen of zij/hij er rekening mee wilt houden, meestal doen ze het dan gelukkig wel succes meiden groetjes nathalie
He Natalie, weet je al iets? Als ze 2 hartjes heeft gezien en een grote dooierzak, is het dan geen een-eiigetweeling? Of is dat nou een heel domme opmerking> Succes in elk geval. x