Pappa wel of niet vrij de 1e week na de bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ien, May 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Ik vroeg me af hoe jullie dit gaan doen of hebben gedaan.
    Mn man heeft nl doorgegeven op zn werk dat hij de week nadat ik bevallen ben zn vakantie opneemt (3 weken).
    Hij zal dus "gewoon" gaan werken als de kraamverzorgster er is, wel heb ik al met mn moeder afgesproken dat zij me de 1e week ook komt helpen.
    Maar nu hoor ik van een aantal mensen dat het misschien juist wel handiger als mn man die 1e week ook thuis is. Oa om dingen van de kraamverzorgster te leren en zo.

Hoe gaan jullie dit doen, of hebben jullie dit gedaan?

Groetjes

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zodra we bevallen zijn neemt me vriend 2 weken vakantie op

3. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij doen hetzelfde als jullie. De eerste 7-8 dagen gaat mijn partner gewoon werken. (In het weekend kan hij toch ook meedraaien met de kraamhulp) En dan is hij er 3 weken. Dan heb ik 4 weken hulp. Lekker!

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Mijn man neemt 2 weken vrij zodra ik bevallen ben. Hij kan toch niet gaan werken de eerste week want hij wil zo graag bij ons zijn :)

5. Micha

Micha Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,231
    0
    0
    Woerden
    Mijn man neemt vrij als de kraamhulp weg is !

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mijn vriend heeft net als ik kraamtijd, hij heeft lekker 2 weken opgenomen om net als mij van de kleine te kunnen genieten.

Je hele leven veranderd en vind het belangrijk omdat je dit met 2en begint dan ook met 2en helemaal mee te maken...als het andersom was zou ik niet kunnen gaan werken hoor: zo van die kleine is er en we gaan ''gewoon'' weer verder ;)

maar ieder zijn eigen natuurlijk!

liefs

7. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Wij hebben deze zwangerschap wat dat betreft goed gepland, want als ik op het punt sta van bevallen dan is het bouwvakvakantie en dan is mijn man altijd zes weken vrij !

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Klinkt goed hoor hoe jullie het hebben geregeld. Er zijn altijd wel tijden met de kraamhulp af te spreken dat je man ook de dingen kan leren. En als jij het weet dan kan je het hem ook uitleggen.
    Verder krijgt hij zowiezo een aantal dagen bevallingsverlof en die kan hij dan de eerste dagen pakken. Gaan dus niet van zijn vakantiedagen af.

9. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Wij kijken eerst hoe alles ervoor staat op dat moment (hoe erg hij van slag is !) en op welke dag het valt. Mocht het aansluiten aan het weekend (+2 dagen verlof om beeb aan te geven) dan kan het zijn dat hij juist gaat werken als de kraamhulp er is en daarna lekker vrij neemt. Gelukkig zit hij waarschijnlijk in een rustige tijd in de zomer wbt werk. Dus vrijnemen is niet zo'n probleem.

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

mijn vriend neemt de eerste 3 dagen zoiezo op. daarna gaat hij een paar daagjes werken en zodra de kraamhulp weg is is hij 2 weken vrij. maar die eerste paar dagen doen we indd zodat hij van de kraamhulp ook e.e. ander kan leren.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Mijn vriend is de eerste 2 dagen vrij geweest. Daarna een week gewerkt en toen een week vrij. Ik vind het zelf fijner dat hij na de kraamhulp er was. Maar dat is persoonlijk. Ik vond het juist wel lekker dat ik de eerste week gewoon mn eigen weg kon gaan vinden. Bovendien, hij werkt geen 24 uur per dag dus samen genieten kan ook volop als hij werkt.

Ik denk dat het het allerbelangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt. Er is geen goed of fout. En soms kan het ook gewoon niet anders. Niet iedereen kan zomaar vrij krijgen.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    zodra ik ben bevallen neemt me vriend 3 tot 4 weken vakantie. hij wil me graag helpen in het huishouden en zorgen dat thuis alles klaar is als ik terug kom. ik ga bevallen in een kraamhotel en krijg daar alle zorg 7 dg lang. als ik thuis kom is hij er nog 2 a 3 weken, ik vind dit wel ideaal zo.

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    M'n mannetje heeft eerst zo'n tien dagen vaderschapsverlof... wat in zijn ploegensysteem ongeveer overeenkomt met drie weken... meteen daarna komt z'n gewone vakantie, nog eens drie weken. Al bij al zal hij normaal dus zo'n zes weken thuis zijn bij mij en de baby en dat vind ik super!

14. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Wij hebben een eigen winkel en mijn vriend staat daar 6 dagen in de week in... Omdat we nog maar kort bestaan, hebben we wel hulp in de winkel, maar is hij wel nodig. Voor ons dus geen kraam/ouderschapsverlof! Gelukkig wonen we tegenover de winkel, dus kan hij zo veel mogelijk bij me zijn, om bij drukte snel terug te gaan.

15. Matrix

Matrix Actief lid

Sep 11, 2006
    161
    0
    0
    Ik ben voor het weekend bevallen, dus die dagen was hij vrij plus het weekend zelf. De maandag is hij gaan werken, dinsdagmiddag vrij, de rest van de week heeft hij gewerkt. Die week er na toen kraamzorg weg was was hij vrij, toen heeft hij 2 weken gewerkt van 3 dagen, toen was hij weer 2 weken vrij.

16. daffie

daffie Lid

Jan 8, 2007
    50
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo,

Mijn man werkt voor zichzelf en kan dus ook vanuit huis werken.
    Hij wil de eerste 2 of 3 dagen zeker niet werken en dus lekker mee lopen met de kraamhulp en genieten van onze baby daarna zal hij wel weer gaan werken en lekker optijd weer thuis zijn voor mij als de kraamhulp weg is.
    De tweede week komt mijn moeder mij nog lekker even helpen met vanalles en de derde week dan blijft mijn man thuis.
    Dus aan hulp geen gebrek.
    Lijkt mij allemaal wel goed geregeld zo.

Groetjes

17. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    Mijn man heeft de week na de bevalling gewoon gewerkt, op die 2 dagen bevallingsverlof na dan.

Wij hadden geluk, Ik beviel op een vrijdag, dus hij was sowieso het weekend al vrij en dan die maandag nog. Dus de 1e dagen met de kraamverzorgster was hij ook vrij.
    Hij heeft na die 1e week 2 weken vakantie opgenomen.

Dit keer doen we het weer zo. Hij neemt een weekje vakantie op na de 1e week. In de kraamweek komt mijn moeder me lekker wat uurtjes per dag helpen als de kraamverzorgster weggaat en Merijn beetje vermaken.

We zijn in maart al op ''zomer" vakantie geweest, dus hij neemt dan maar een weekje, om lekker in het najaar nog een week op te nemen. ZO verspreiden we het lekker

18. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Manschat gaat werken want heeft zijn vakantie al vast staan... dus veel keus hebben we niet.

19. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn vriend heeft meteen 2 weken vrij.
    daar ben ik wel blij mee omdat ik niks kan met de kleine dus dan doet hij alles.

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Misschien wel heel erg nieuwsgierig van mij maar waarom kan jij niets met de kleine dan?

Share This Page