Rare eetgewoontes tijdens zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Reintje85, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hoi,

Je hoort vaak dat vrouwen tijdens de zwangerschap de gekste dingen eten of juist niet meer lusten. Hoe was dit bij jullie?
    Bij mij tot nu toe:
    -Ik walg echt ineens van Pringles chips... weet niet hoe het komt maar als ik die bussen in de supermarkt zie staan loop ik er met een grote boog omheen!
    - Ben ineens helemaal gek op soep! Alle soorten soep, maakt niet uit!
    - ijsjes!!! Vooral callippo..mmmmmm.....

Ben benieuwd!
    xxx Reintje

2. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wat grappig! Ik ben ook opeens dol op snoep en calippo's! Ik heb ze nu ook in de vriezer liggen. Het is alleen een probleem dat ik het altijd heel erg koud heb. En zo'n ijsje helpt daar niet echt bij... Oplossing: eerst 3 truien aantrekken, dan calippo eten :D

Verder:
    - heel weinig trek, ook als ik echt honger heb.
    - lust graag eieren
    - enorme trek in vlees, wat niet zo handig is want ik ben vegetarier...

3. fenneke80

PS. Solero's zijn ook echt een aanrader, soort tussen waterijs en roomijs in, en toch niet zoveel calorieen, 100 ofzo.

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    hihi, ik bedoel echt soep en geen snoep... alhoewel ik nu ook meer snoep idd! heb trouwens van wel meer zwangeren gehoord dat ze graag koude dingen aten!

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    huh! lees nu pas dat je trek in vlees hebt en vegetarisch ben! ik ook! Had al 12 jaar geen vlees meer gegeten en ook totaal geen behoefte aan. 2 weken terug had ik stamppotje gemaakt met rookworst voor man en meestal neem ik dan een eitje. Je had zijn gezicht moeten zien toen ik ineens een stuk worst nam! en een paar dagen erna heb ik van zijn kipnuggets mee gegeten en een paar dagen geleden moest ik gewoon een kroket hebben! hihi gek he!

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Als het maar zoet is
    helemaal gek op crackers met jam, koekjes, snoepjes :D
    normaal ben ik helemaal geen snaaier maar nu :D

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    ik heb ineens trek in waterijsjes lol, allerlei soorten waterijsjes haha maakt niet uit welke smaak.
    Ook heel veel trek in optimel of milk & fruit.
    Kga zo maar lekker opruimen zodat ik word afgeleid hahahaha

8. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    haha ik heb ook mijn drop weken gehad en die kaas met augurk komt me ook bekend voor! deed toen augurkjes in plakjes kaas rollen en opeten...man zei: ja je moet er maar trek in hebben...hihi grappig dat er toch een beetje overeenkomsten in zitten!

9. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ijsjes! Het is wel opvallend dat echt heel veel zwangere vrouwen meer trek in ijs krijgen. Dat heb ik dus ook. Heerrrrlijk! Maakt me niet uit wat voor: waterijsjes, cornetto's, ben & jerry's schepijs etc.
    Normaal ben ik niet echt een ijseter (alleen in de zomer lust ik er wel een paar) maar nu! Jammie.
    Gelukkig ben ik geen snoeper en ook nu niet. Ben ook nog niets aangekomen.

Ik heb wel een paar rare lusten gehad: bijv een boterham met ham en mayo erop... ieuw!!! Ik lust helemaal geen ham. Heb dat een week gehad en ineens was het weer over.
    Veel dingen die jullie noemen eet ik normaal al, dus vind die nog niet zo gek.
    Door m'n misselijkheid eet ik wel heel bewust.

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik moest alles met pindasaus hebben. hohhhh heerlijk haha!

11. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik lust geen koffie meer (dronk altijd zo'n 10 tot 15 koppen per dag) en ga over mijn nek van alle kipproducten (at juist altijd regelmatig kip).

Ik ben plots dol op Hema rookworsten, maar geef er niet aan toe (oke ik heb de afgelopen maand er 2 gegeten) en vorige week stond ik tot mijn eigen verbazing een haring te eten op de markt (en ik lustte echt nooit haring).

12. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    zooooo herkenbaar!
    heb dat met chocolade en hou er normaal echt niet van maar nu..
    moet echt elke dag wel een stuk hebben hoor.
    en kroketten jammie jammie.:D

13. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Nou, ik ga ook maar eens ijsjes in huis halen, als ik het zo lees krijg ik er spontaan trek in! Ik ben nu helemaal gek van Nutella op brood, terwijl ik nooit zoetigheid op brood deed. Enne...broodje met gekookt ei,kaas en ketchup! hmmmmmm!!
    En zoiezo, hele dag trek, dus eten en dan weer misselijk, half uur later misselijkheid weg, weer eten en weer misselijk, en zo gaat het de hele dag door ongeveer!

14. fenneke80

Grappig! ik had het gewoon verkeerd gelezen, waarschijnlijk omdat ik zo'n zin in sNoep heb :).

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    - Ik at eerder dagelijks chocola, was helemaal verslaafd, maar nu moet ik er niet meer zoveel wat weten.
    - Drink veeel meer melk, lekkerrr
    - Heb hele dag zin in vers fruit, verse sapjes etc..alleen ik ben allergisch voor fruit, dus kan het niet eten of drinken! :(:(:(

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Nu ik jullie verhalen over waterijsjes lees, heb ik daar ook ineens zin in. ga het maar es in huis halen. haha. Heb gewoon zin in frisse dingen, heel vreemd!

17. kimmss

kimmss Actief lid

22 okt 2009
    161
    0
    16
    ijs ijs ijs en nog een ijs: en dan vooral : RAKETJES :D
    ook mag ik veel fruit eten,
    enuh mijn vriend zijn amandelen zijn net eruit gehaald dussjj wat haal je dan in huis?...

RAKETJES!! bergen RAKETJES!!

18. fenneke80

We hebben natuurlijk wel meer ijzer nodig, ik denk dat het daaraan ligt dat de vega's opeens vlees willen.
    Maar voelde je je dan niet schuldig? Ik heb er nog niet aan toegegeven, m'n vorige zw ook niet. Ben namelijk bang dat ik dan altijd vlees ga eten en dat wil ik niet...

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb niet echt dingen waar ik nu meer trek in heb maar ik snoep wel meer en kan de hele dag door brood eten.
    verder lust ik nu weinig drinken (dubbelfris, sapjes ed), het enige wat ik te drinken vind is ijsthee en diksap.
    wat eten betreft lust ik nu geen rode kool als ik het geroken heb, diepvries gaat soms goed als ik tijdens het koken de deksel goed op de pan houd.

liefs doris

20. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    nee voel me hier niet schuldig om maar dat komt omdat ik waarschijnlijk andere redenen had om geen vlees te eten dan de meeste vegetariers. Ik ben toen ik een jaar of 12/13 was gestopt met vlees eten omdat ik het een vies idee begon te vinden om vlees te eten. iets wat geleefd heeft. En tot een paar weken geleden heb ik dit altijd gevonden. Ik zag dit trouwens ook meer als een belastend iets dan iets waar ik zelf voor koos en achter stond. altijd maar dat opletten of er geen vlees inzat e.d. Weinig mensen begrijpen het hoor en ik probeerde het dan altijd uit te leggen met: stel je voor dat je mensenvlees eet..dat viezige gevoel wat je krijgt. dat heb ik met vlees! Ik heb ook altijd gezegd, zodra ik er trek in krijg, eet ik het graag weer! maar ik blijf het vies vinden, met uitzondering van een paar momenten in de afgelopen weken! Overigens vind ik het heel knap als je uit principes geen vlees eet terwijl je het wel lust/lekker vind! Ik heb er nooit moeite voor hoeven doen zeg maar.

xxx

Deel Deze Pagina