vitamine D pilletjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janan, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Ik ben bijna 6 weken zwanger en nogal onzeker merk ik. Nu slik ik al tijden foliumzuur van de Tuinen, maar lees ook overal dat je extra vitamine D moet hebben. Is dit echt nodig of moet ik dan gewoon meer melk drinken? Wat weten jullie daarvan?

2. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Ik slik een speciale mama-multivitamine, waar ook foliumzuur en vit D in zit. Er zit minder vit A in, want dat is beter voor je baby.

Davitamon compleet mama plus met visolie. Dat raadde de vk mij aan. Voel me prima bij en hoef niet steeds allerlei verschillende druppels en pillen te nemen. Zijn wel een beetje prijzig, maar ja...

3. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik slik de zwangerschapsvitamines van VSM Puur mama met nog 2 tabletjes vitamine D. In die Puur mama zit iets van 5 ug en je moet 10 ug dus vandaar die aanvulling van 2 tabletjes.
    Je kunt het ook met melk opvullen alleen ik vergeet dat nog weleens. Dus vandaar. De tabletten kunnen verder geen kwaad.

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik slik centrum materna, zit alles in dus ook de foliumzuur.
    Voor de rest drink ik of optimel erbij of milk & fruit dan kom ik ook aan de goede hoeveelheden.

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb het vorig jaar aan mijn vlos gevraagd, omdat ik dat ook overal las behalve in de 'officiele' folders...
    Zij zei dat dat niet nodig is, alleen als je bijna nooit buiten komt, gesluierd bent of een donkere huidskleur hebt. Als je gewoon regelmatig buiten komt en normaal gezond leeft heb je geen extra vitamines naast foliumzuur nodig.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    als je voor het eerst naar de vk gaat wordt er bloedgeprikt en dan controleren ze je vitamine d gehalte.
    als dat te laag is krijg je via de vk vitamine d voorgeschreven.
    bij mij was het te laag en heb dus extra gekregen, nu waren ze bijna op en was er weer geprikt maar doordat je met dit weer veel buiten bent hoefde ik niet voor de zekerheid door te slikken als ze op waren.
    van april t/m oktober neemt je lichaam heel veel vitamine d op door de zon.

ik zou zeggen, gewoon lekker veel naar buiten en even afwachten wat de vk zegt.

liefs doris

7. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    oke dank jewel. Heb nog niet zo lang een nieuwe pot foliumzuur dus als ik een potje met complete vitamine zou moeten dan kan ik de foliumzuur wel weg doen. Misschien dat ik nog apart vitamine D ga halen. Maar ik kan ook de 1e echo afwachten lijkt me.

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    volgens mijn verloskundige hoef je geen extra vitamine D te nemen als het niet nodig is.
    ik moest het wel halen op recept vanwege een tekort ( eet geen boter op brood, dat was de grote boosdoener volgens me vk )

Deel Deze Pagina