Rare eetgewoontes tijdens zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Reintje85, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    grappig zit met mn mini-magnum te topic te lezen en lees dat bijna iedereen ijsjes nu xtra lusten :D ik ook!!!

voor de rest niet veel veranerd alleen ik hoef echt geen gekookte ei te zien sinds een week ofzo kan een gebakken eitje nog wel

2. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    jus dorange, het eerste wat ik sochtends moet hebben is jus, en het liefst verse!
    verder veel trek in eten en dan vooral hartig, moet om het uur eten tegen de misselijkheid.

wat ik niet meer lust: Koffie, kon ik eerst niet zonder, zoete theesmaakjes, ieieieieie
    rauw vlees, vooral gehakt is een drama
    en sigaretten, ik rookte maar ben natuurlijk meteen gestop na pos zw test, maar vond het in het begin nog heerlijk ruiken, nu walg ik ervan, maar das alleen maar een voordeel!

xxx

3. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    He grappig onderwerp! Ik lus geen ei meer (behalve dan gisteren, ik heb genoten van een heeeerlijke omelet met champignons), vis hoef ik niet meer, milkshakes zou ik het liefst de hele dag door drinken (maar beperk dit tot max 2x per week). Ijsjes zijn hier ook favoriet: festini peer en aardbei, solero en split (jaaaaren niet gegeten en nu zo lekker!).

In het begin heb ik een enorme hang naar smulrollen gehad maar dat is nu gelukkig over (ik heb er totaal denk ik nu iets van 6 op). En chocola, dat was vroeger een superverleiding, maar pas van de week voor het eerst weer iets van chocola op (pure kitkat, die moest ik toch echt even proeven!).

Eigenlijk is mn eetpatroon nu normaler dan ooit (ben ook nauwelijks aangekomen) en ik hoop dat dat straks zo blijft! Pff nog maar 7,5 week, de tijd vliegt!

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    echt grappig om te lezen allemaal! Wat ik ook heb gehad is dat ik aan het begin wel honger had maar echt nergens trek in had. Nu is dat gelkkig weg en heb ik weer (bijna)overal trek in. Bij mij is de misselijkheid de laatste tijd ook heel oppevlakkig geworden. Hoef alleen even over te geven en dat was het. Haha, tijdens het eten sta ik even op, geef over en eet vervolgens weer vrolijk verder, heel bizar!

5. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

IJSJES!!!! En dan vooral die perenijsjes van Festini, of raketten. Geen roomijs, maar gewoon ordinair waterijs.
    En vers fruit, heb vorige week in 1 middag een halve kilo hollandse aardbeien op gegeten, heerlijk!
    Gisteren een verse ananas aangesneden en in mijn eentje opgegeten. Toen die op was bedacht ik me dat een ananas misschien helemaal niet mag tijdens de zwangerschap... Viel gelukkig mee, maar ik had vannochtend wel erg last van m'n darmen door al dat verse fruit.... Ben nu maar over gegaan op fruittella's.

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Het verse fruit doet het hier ook heel erg goed! Afgelopen weekend een blender gekocht en ben lekker verse sapjes gaan maken, heerlijk!! En broodjes "gezond" (met mayo), die zijn ook niet aan te slepen.
    Vriendlief vraagt steeds aan me of ik een augurk wil, haha. Maar daar had ik nog geen trek in. Maar hoe vaker hij het vroeg, hoe meer trek ik er in kreeg. Maar dan van die rolletjes met cervelaat of boterhamworst. Jammm...
    Oja en eten smaakt me sowieso veel beter. Van sommige dingen loopt echt het water me van in de mond. Maar gelukkig zijn dat over het algemeen gezonde dingen. Ik was een chocofreak, maar dat is ook al een stuk minder geworden. Ik sta iedere dag op de weegschaal (hoezo obsessed?!) en ben gelukkig ook nog niks aangekomen.

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hihi ik ga voor boterham met slasaus en ommelet! heeeeeeerlijk!
    en ijs is ook zo lekker (sinassplitten)
    en chocomel, drink liters chocomel!!!

maar ik geef niet overal aan toe hoor, 1x in de week ei, en in het weekend 1 ijsje per dag. chocomel drink ik op vrije dagen anders zijn het straks extra kilo's die er weer af moeten....

8. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik heb veel trek in gewoon aardappesl met groente
    vlees krijg ik bijna niet weg
    renie voor je maag word ik erg misslijk van
    en voor de rest heb ikniet zoveel rare dingen

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier verschillende dingen, die ik in dit topic al terug lees :)

IJsjes zijn inderdaad favoriet, vooral waterijsjes. Verder valt het me op dat ik meer fruit eet; at ik dit voorheen echt sporadisch, nu kom ik zelfs regelmatig aan mijn 2 stuks fruit op een dag! En broodjes kroket. Ik heb geen idee waarom, maar mijn vorige zwangerschap had ik dat ook. Ik vind ze opeens heerlijk! Terwijl ik er normaal gesproken niet om maal... :)

Oh en broodjes uit de oven! Vooral notenbrood van de AH, hmmm!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn eetgewoontes zijn trouwens niet perse raar bedenk ik me nu ;) Maar wel anders dan normaal!

11. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    mijn eetgewoonte is niet echt verandert, maar moet elke dag een boterham met pindakaas en hagelslag hebben! oja en drop, maar dat heb ik niet in huis omdat het bloedruk verhogend is. maar als ik bij een ander ben en er is drop neem ik er wel een paar! voorheen nooit geen drop eter....

12. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    1e zwangerschap at ik de hele dag door ijsblokjes..:p deed er wel een stuk of 4 in mijn drinken..haha..

Maar nu ben ik verslaafd aan vers geperste jus! Mmmm heb laatst een citruspers gekregen van mijn vriend! :)
    Verder snoep ik best wel veel haha..en ben nog maar 5,2 kilo aangekomen..Is netjes vind ik haha..

Waar ik niet zo'n trek in heb zijn aardappels en groente..Maar ja ik moet toch groente en zo binnenkrijgen..;)

Mmm krijg nu ook wel zin in ijsjes! Morgen gelijk maar wat ophalen..;)

13. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Soms heb ik echt heeel veel zin in melk!
    En appelsap! Dit dronk ik voor ik zwanger was nooit.
    Ook fruit en groente heb ik heel veel zin in en dan met aardappelpuree.
    En ik ga nu beginnen aan mijn bak italiaans citroen schepijs! :D

14. giraf

giraf Niet meer actief

Hier ook een ijsverslaving sinds ik zwanger ben.
    Terwijl ik normaal nooit zoveel ijsje at, ja soms in de zomer 1x in de maand ofzo, maar nu elke dag wel 1 (Oke, oke eerlijk meestal 2 :))
    Het voordeel is dat het om raket ijsjes gaat, dus daar zitten gelukkig niet zoveel calorieen in.
    Verder heb ik geen rare eetgewoontes gekregen, en zijn er ook geen dingen die ik ineens niet meer lust.

15. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    hmm, heb nog niet zoveel trek, maar aan de andere kant ook heel veel honger. Merk dat ik veel trek heb in frituur, maar daarna er weer spijt van heb. Gezond eten vond ik lastig, moet er echt een stuk fruit in proppen. Ik vind dit een rare speling van de natuur. In de periode waarin je kind het kwetsbaarst is en dus waarin je het gezondst zou moeten eten, ben je misselijk en heb je nergens trek in.
    Wat wel erg lekker is, is de nieuwe magnum gold. Maarja dat kun je ook niet iedere dag eten :(

16. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Komen die rare eetgewoontes pas later in de zwangerschap dan? Ik heb daar nog echt geen last van, maar ben nog geen 6 weken, dus is misschien ook wel logisch.

17. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij is koffie echt niet lekker meer. We hebben zo'n Nespressoapparaat, lekker! Nou nu dus even niet. Als manlief een kopje maakt, mag hi jhet aan de andere kant van de kamer opdrinken en zijn kopje moet dan direct omgespeold worden! Die geur vind ik nu zoooo vies. Ik drink nu alleen bij het ontbijt 1 kop filterkoffie (deden we altijd al), maar dan nu wel half om half met melk.
    Verder vind ik kroketten ook echt super lekker nu, maar dan wel die goedkope met bruine vulling. Al die merkdingen, met zo'n witachtige vulling, zijn vies. Ik was er al nooit zo'n fan van, maar nu vind ik ze echt vies.
    Sowieso is de snackbar nu populair bij mij. Eerst gingen we hooguit een keer of 4 per jaar patat halen, maar de afgelopen tijd elke maand wel een keer.

Verder heb ik nog niet echt snoeptrek die afwijkt van vroeger. Ik lust nog steeds graag drop en chocola, maar we halen dat eigenlijk haast nooit in huis. Ijsjes komen er hier ook pas in als het echt lekker weer is, dus dat duurt voorlopig nog wel even ;)

18. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Bij de eerste zwangerschap had ik de hele dag trek in Wicky sinaasappel. Liters van 'gezopen'. In elke tas/auto/bureaula had ik wel een pakje voor nood ziten. :D Hielp wel een beetje tegen de weeigheid van de eerste maanden. Verder enorme weerzin van HEMA rookworst en koffie.

Deze zwangerschap heb ik nergens 'last' van. Eet normaal, wel iets meer trek in vettigheid maar ach... kan het ook weerstaan. Drink ook gewoon koffie (met mate uiteraard) etc.

Dus het kan zo zijn dat je je gewone eetgewoontes behoudt, ja.

19. giraf

giraf Niet meer actief

Hoeft niet te komen hoor, Ik heb ook geen rare eetgewoontes gekregen tijdens mijn zwangerschap.
    Het is voor iedereen verschillend.

20. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Erg veel zin in ijsjes en vooral racketjes hihi!!!! Ook sesamcrackers met nutella gaan erin als zoete broodjes....
    Wat ik niet meer lust is vis (eigenlijk wel jammer want het is zooo gezond) en totaal geen zin meer in drop terwijl ik dit normaal gesproken als enige snoep haha....

Owja en appels daar kun je mij 'snachts voor wakker maken....

Deel Deze Pagina