Rare eisen bevalplan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kimmv2, 27 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb nog nooit een bevalplan gehad en de zaken die je noemt zijn bij mij standaard gebeurd. Oudste is bij me gelegd, maar ivm fluxus na de placenta, daarna bij mijn man op schoot. Ze hadden daarvoor gevraagd wie hem mocht aankleden, dat durfde mijn man niet, dus heeft verpleegkundige gedaan, maar als we hadden gezegd dat het niet mocht, hadden ze hem gewoon in doeken gewikkeld.
    Bij de tweede was vantevoren aangegeven dat ik een spuit via infuus zou krijgen ter voorkoming van fluxus. Is dus ook gedaan, maar die hele tijd heeft zoon bij mij op borst gelegen. Ook tijdens het hechten en het wachten op het hechten. Uiteindelijk na 1,5 uur gewogen en door man aangekleed. Dat was ook geen issue, werd helemaal aan ons gelaten.

Ook deze keer ga ik er heel open in. Ik weet namelijk nu al dat ik er straks helemaal geen wensen in heb. Tijdens de weeenstorm bij de tweede wilden ze van alles overleggen. Heel netjes natuurlijk, maar ze hadden kunnen voorstellen dat Sinterklaas de bevalling ging doen en dan had ik het ook goed gevonden.

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Met hoofdletter, ik wil geen Aios bij mijn bevalling ( beval medisch) maar een ervaren parteur van het ziekenhuis. Of dat dan een gyn of een VK mag worden kan me niet deren als hij/zij maar ervaren is.

3. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Iedereen bedankt voor de input.

Deze punten vinden wij best belangrijk omdat bij de eerdere kinderen niet gebeurd is.

Het punt van badderen heb ik aangepast, naar in bad doen op verzoek van ouders en wordt gedaan door papa.

Uiteraard mag de kraamhulp elke dag de baby omkleden om hem bloot te kunnen onderzoeken.

Morgen maar eens met de verloskundige bespreken wat zij er van vind.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik zou wel alles erin zetten ook dus dat vader navelstreng doorknipt en baby bij hem ligt zodra jij doucht etc. Dat lijkt heel standaard maar ik ken gevallen waar dit niet standaard gebeurde. Daar was je een nummer en moest er productie gedraaid worden. gewoon dus in je plan zetten. Liever teveel en misschien iets onzinnigs vermelden dan te weinig en spijt krijgen.

Deel Deze Pagina