Hondenvacht trimmen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Wij hebben een kruising yorkshire/chihuahua met langhaar. Zijn vacht begint nu wel erg te klitten en is eigenlijk te lang voor het makkelijke.
    Dus nu wil ik hem gaan trimmen (omdat het 40 euro per keer kost hier bij de trimsalon en dat vind ik veel te duur)
    Nou zag ik bij een hondenwinkel online een trimset maar die lijkt verdacht veel op mijn eigen tondeuse set,dezelfde opzetstukken etc. Kan ik die nou ook gebruiken om mijn hand te trimmen?
    Of hoe doen jullie dit en waarmee?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als je hond gaat klitten bekend gewoon dat hij te weinig word gekamt, en 40 euro per 3 mnd vind ik niet duur, ze zijn er gemiddeld 1,5 uur mee bezig, als het goed is wordt hij dan gewassen, getrimd, nageltjes etc gedaan (van die 40 euro gaat huur, belasting , wat gas etc alles af, veel blijft er voor een trimster niet over)

en jij daarin tegen bent paar uurtjes zoet, mits de hond mee wil werken en je krijgt het lang niet zo mooi (strak)

ik zou zeggen probeer het eens met je eigen tondeuse

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Helemaal mee eens ;) ik zou het niet zelf proberen hoor....dadelijk heb je een hondje met happen overal en moettie kaal...ik zou gewoon naar de trimster gaan en je hondje elke dag kammen..

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik kam hem om de dag,alleen aan zijn poten zitten klitten,de rest is gewoon glad. Ik zal een eens klein stukje proberen,en anders wordt het toch de hondentrimmer;)

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Eigen tondeuze wordt waarschijnlijk niks. Die zijn niet voor de toch wat stevigere hondenharen.
    En als het dit keer wat wordt dan zal het ding binnen de kortste keren bot zijn en dan trekt het haren ipv dat het ze knipt.
    40 euro voor een knipbeurt?! Ga zo even kijken waar je woont want dan breng ik die van mij daar voortaan heen! Ik was altijd 77,- kwijt en ondertussen een ander adres wat me 50,- kost. Doen het niet zo goed als die ander maar ik hoef ook geen hondenshows af dus dat geeft niet.
    Wat voor kammen gebruik je? Heb je bvb een klitten kam? Die snijd de klitjes door waar door je er makkelijker door komt (gebruik ik voor de baard van mijn hond). Daar zou je het al een deel mee kunnen oplossen. Ik kam eerst een paar keer met die kam en daarna met n gewone.
    Zelf knippen is idd een heel gedoe...maar met zo'n kleintje al wat makkelijker als met een grotere hond denk ik. Ik was met mijn bouvier minstens 4 uur per keer zoet. En had daarna geen rug meer over. Dan beng je hem graag weg voor dat geld hoor!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou zeker geen mensen tondeuse aanraden! Idd wordt deze te snel bot en dat doe je je hond erg veel pijn!

ook kun je niet ''zomaar'' ff je hond scheren! Hier komt veel meer bij kijken! Bepaalde technieken enzo en de kans dat je in zn velletje hangt is groot als je het nog nooit gedaan hebt!

Ik zou zeggen: breng hem naar de trimster, kijk of je erbij mag blijven (mag ik wel altijd) en ga is op onderzoek uit of volg een cursus over het trimmen en begin dan pas zelf.

suc6!!

7. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Ik zou het zelf niet proberen met een tondeuse. Ik zou hem voor die 40 euro brengen. Ik breng mijn hond 2 x in het jaar naar de trimsalon. Voor de zomer laat ik hem helemaal scheren en voor de winter dan is zijn vacht weer terug dan laat ik hem trimmen. Kost me 80 euro per keer.

Deel Deze Pagina