ongesteld geworden wat nu?

Discussion in 'Zwanger worden' started by senna1979, May 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo,

Jullie gaan het niet geloven maar de titel zegt al genoeg; ik ben ongesteld geworden :D .
    Daar ben ik natuurlijk heel erg blij om maar ik heb ook een afspraak bij de gyn omdat ik niet ongesteld werd.
    Wat nu :(: :(:
    Ik moet morgen bellen voor de uitslagen van mijn bloedtest en dan zal ik het haar ff vragen (kan ik dit aan de assistente voorleggen?).

Groetjes Senna

2. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Misschien is het toch verstandig om die afspraak door te laten gaan... om toch even voor de zekerheid te kijken of alles goed is en of je wel ovuleerd...

3. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    haha, dat had ik ook!
    gewoon laten staan hoor, hoelang heeft het nou uiteindelijk geduurd voordat je ongi werd?

4. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    Zuid Holland
    Had jij hetzelfde runner?
    Ben jij gewoon naar de gyn gegaan? Wat zei de gyn
    Na 4 januari ben ik zelf niet meer ongesteld geworden begin maart 3 dagen heeeel weinig bloedverlies na een kuur Primolut.
    En nu zonder opwekkers, helemaal zelf ongesteld geworden :D .
    Ik ben blij dat ik nu ook gewoon kans heb om zwanger te raken!

Groetjes Senna

5. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo Senna,

Gewoon gaan hoor! Al is het alleen maar om nog een keer van iemand anders te horen dat het nu goed zit... Als je nu afzegt is het volgende keer misschien lastiger om een verwijzing te krijgen (je weet maar nooit).

Maarreh... Fijn dat je lijf de boel weer op orde lijkt te hebben!

Grts, Neeke

6. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    jee fijn zeg. Meeste van ons zijn teleurgesteld als ze ongesteld zijn geworden, maar in jou geval is het echt hartstikke lekker.
    Nou meid, op naar een goede regelmatige cyclus!

Enne...ik zou ook naar de gyn gaan hoor. Beter een keer te veel dan een keer te weinig.

7. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hoi senna!
    gewoon gaan hoor meid!
    zoals joyce al zegt, kan hij je toch misschien even checken.....
    zal wel als een opluchting voelen, die mentruatie! had ik ook na zo'n lange tijd! (nog nooit zo blij geweest bij het verschijnen van de duiveltjes)
    liefs elfje

8. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    de 1ste keer kreeg ik een inwendig en een bloed onderzoek, de 2e keer moest ik 4 weken wachten, om te kijken of ik die keer wel zelf ongesteld zou worden, niet dus. heb toen provera en clomid meegekregen. dus hij heeft me gelukkig wel serieus genomen ondanks we toen nog niet zo heel lang bezig waren (6 maandjes)

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik hoop voor je dat die afspraak gepland staat voor over een dag of 10???

als dat idd zo is kan de gyn zien hoe je eitje groeit. als er nu een echo gedaan zou worden(net nu je je periode hebt gekregen) zal hij alleen maar kleine eitjes zien.

succes

10. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb vanmiddag de huisarts gebeld; zij vind het wel verstandig als ik naar de gyn ga i.v.m mijn kinderwens, daar ben ik eigenlijk wel blij mee want dan wordt alles (als het goed is) onderzocht en dan kom ik te weten of dat alles o.k is.
    De assistente zei wel dat het verstandig is als mijn partner meegaat omdat waarschijnlijk ook zijn zaad onderzocht wordt, ik hoop dat hij vrij kan krijgen van zijn werk.
    Smoekie ik denk dan dat ik geluk heb want ik moet de 19e naar de gyn, de 12e dag van mijn cyclus.

Groetjes Senna

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dat is mooi want dan zou je als het goed is heel duidelijk je eitje kunnen zien.

alleen denk ik persoonlijk niet dat bij jou partner zijn zaad zal worden onderzocht.

dat zijn dingen die je ten eerste ruim vantevoren hoort, dat geven ze echt wel aan dat je partner bij de afspraak moet zijn omdat daar dan weer apart een afspraak voor gemaakt, maar je zou voor de zekerheid contact op kunnen nemen met de gyn ( assistente).

in jouw geval gaat het op dit moment om je cyclus die maar niet op gang wil komen ,dan mag je in ieder geval al (als ik het her en der lees hier) blij zijn dat je er nu al zo vlot heen mag. ze zullen waarschijnlijk een inwendige echo bij je doen, wat bloed afnemen en onderzoeken, en waarschijnlijk zul je daar de deur uitlopen met een recept van een of ander medicijn om je cyclus(eisprong) te helpen regelen.

hoe het ook is, kwaad kan het in ieder geval niet dus heel veel succes

heel veel succes

12. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    bij mijn eerste afspraak bij de gyneacoloog, kreeg ik voor mijn partner meteen een bakje mee.... hij moest sowieso direct met me mee, om voor zichzelf een ponsplaatje van het ziekenhuis te maken... zeiden ze al aan de telefoon...
    je krijgt idd een aantal standaard onderzoeken, daarna een afspraak voor de uitslag, waarbij ze ook een plan opstellen voor de toekomst.....
    het is niet zo, dat je meteen medicijnen krijgt.... daar wachten ze eerst de testen voor af....
    clomid, bijvoorbeeld, krijg je niet zomaar bij een eerste afspraak. je loopt dus niet het ziekenhuis uit met dit recept, na de eerste controle....
    eerste checken ze je fsh, of je chlamidia anti-stoffen hebt en of je ooit de rode hond hebt gehad.... vaak wordt idd het sperma van je vriend gecontroleerd (bij ons wel), daarna wordt pas bepaald of er een anovulaire cyclus plaatsvindt....(oftewel weinig, dan wel geen eisprongen...) om clomid te krijgen moet je dan een bmi (BODY MASS INDEX lengte in het kwartraat gedeelt door gewicht) hebben van tussen de 20-en 25.....
    daarna veel ziekenhuisbezoekjes....voor extra controles (zo ong.. 4 per cyclus)
    maaaaaaaarrrr wanneer het werkt is het fantastisch spul! ik heb er al zoveel goede verhalen van gehoord...., ik hoop ook zeer ooit zo'n verhaal te worden!!!
    meid succes en wanneer je vragen hebt....stel ze gerust!
    liefs elfje

13. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    op cd 12 zie je soms nog helemaal niets....... maak je daar niet druk om, kan ook vanaf die dag plots gaan groeien, en volgroeid zijn op bijvoorbeeld dag 17-18...... iedereen heeft een unieke cyclus.....
    liefs elfje

14. missmar20

missmar20 Actief lid

Apr 22, 2006
    115
    0
    0
    Gewoon gaan!

15. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb de uitslag gehad van mijn tweede bloedtest; ik heb een tekort aan vitamine b12, ik moet om de dag een injectie met vitamine b12 (4 x) en daarna 1x per maand een injectie.

Groetjes Senna

16. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Lijkt me wel handig als je tijdens zo'n eerste afspraak met z'n 2-en komt. Wij kregen van te voren ook een hele vragenlijst toegestuurd, die we allebei moesten invullen. Deze werd besproken tijdens dat gesprek. Daarnaast hoor je natuurlijk allemaal wat ze van plan zijn om te onderzoeken enzo, wel zo handig om dat samen te horen. De kinderwens is toch ook van jullie samen.

Ik denk dat het zaad wel onderzocht zal worden. Na afloop van zo'n eerste afspraak krijg je waarschijnlijk een aantal potjes mee voor zaad en urine voor je hubbie.
    Als je eenmaal in het ziekenhuis belandt, zul je beiden onderzocht worden, ook al denken ze in eerste instantie dat het aan 1 van de partners ligt.

Hij hoeft natuurlijk niet ter plekke meteen de potjes te vullen!! Voor een goed gevuld potje met zaad willen ze toch dat je 3 dagen onthouding hebt gehad.
    Urine is overigens om te testen op chlamidia bij de man. Dat inleveren kan natuurlijk gewoon zonder afspraak.

Maar dat zullen jullie wel allemaal horen tijdens het gesprek!
    Heel veel succes in ieder geval!!

Share This Page