Wennen aan lippenstift?

Discussion in 'De lounge' started by Janna, Apr 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Laat ik voorop stellen dat ik een ontzettende make-up-nitwit ben. Ik draag nooit make-up. De laatste keer dat ik mascara ophad is meer dan anderhalf jaar geleden, voor een feestelijke gebeurtenis.

Nu gaat mijn schoonzusje vrijdag trouwen en leek het mij leuk om voor de gelegenheid een keer lippenstift te dragen. Ik heb vanmiddag dus een lippenstift gekocht. (Nr. 547 pleasure me red, van Maybelline.) Nu heb ik dat ondertussen een paar uur op, om even uit te proberen, maar het zit zo "plakkerig". Is dat normaal? Ik heb ineens overal kriebels en jeuk: op en om mijn lippen, op mijn neus en zelfs op mijn wangen! ;):) Dat laatste zal zeker psychologisch zijn, maar ondertussen heb ik de hele tijd de neiging om aan mijn gezicht en lippen te zitten. Maar dan ben ik weer bang dat ik vlekken om mijn mond krijg.

Is dit normaal en iets waar ik gewoon aan moet wennen? Of heb ik misschien een verkeerd merk te pakken en is dit bij andere merken niet? (Welke merken dan?) Of kan ik het oplossen door er nog iets anders onder of overheen te smeren?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

De ene lippenstift is de andere niet inderdaad:D

Ik heb zelf geen ervaring met Maybelline maar als ik een lippenstift koop let ik altijd op de soepelheid. Zo'n stugge lippenstift die in de plooien van je lippen gaat zitten, horror. Het moet makkelijk uitsmeren. Daarna hap ik altijd in een servetje, oma's truc. Zo loop ik niet met een 'te vette' mond rond en het blijft ook nog beter zitten.

Ik heb allerlei merken hier, maar de lippenstiften van de Hema zijn echt prima.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Je kan beter een matte lipstick van MAC halen. Die drogen super fijn op en loopt helemaal niet uit. Je voelt ze niet eens zitten en hij blijft uren lang mooi

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken, maar ik wilde graag een glimmende. Ik dacht, laat ik dan meteen maar flinkt uitpakken en lekker opzichtig doen. :) Maar misschien dat ik hem daar dan voor kan ruilen. (Hij zit nog dicht. Ik heb nu de tester op.)

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Happen had ik inderdaad ook al gedaan. Dat zie ik mijn moeder en zus altijd doen.

Heb je bij die van de Hema dan niet dat het plakkerig of irritant voelt?

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Helemaal mee eens. Ik zweer bij Mac!

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Ik zou gaan voor een lipshine. Zit tussen een gloss en een lippenstift in. Voelt fijn makkelijk bij te werken en absoluut geen droog plakkerig gevoel.

Hier heb ik er een van rituals

8. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Heb je de tester opgesmeerd? Misschien reageer je wel allergisch op de bacillen van een vorige gebruiker;)

Ik zou dan ook voor een matte lipstick gaan met eventueel een gloss eroverheen als je los wilt.

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik ook! De glimmende zijn ook mooi hoor ts! Het lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Dat je jeuk krijgt... mocht je indd heel erg gevoelig zijn is clinique eventueel ook nog een optie!

10. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

Aug 22, 2014
    1,297
    75
    48
    Misschien komt het inderdaad door de tester.
    Ik zelf vind die van lipfinity fijn,en Etos eigenmerk

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dan raad ik echt de mettalic liquid lipsticks van Gerard cosmetic aan. Die drogen mooi droog op maar er zit wel een glans op! Ze zijn echt prachtig:) ik bestel ze altijd bij Beautybay

Gerard Cosmetics Hydra Matte Metallic Liquid Lipstick | cosmetics | Beauty Bay

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik denk niet dat dit een allergische reactie is. Nu de lippenstift er zo'n beetje af is, heb ik nergens last meer van.

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Van welk merk is dat?

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Bedoel je de glimmende van MAC?

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,866
    5,104
    113
    Mee eens!

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Welk merk is lipfinity?

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Bedankt voor de tip, maar aangezien de bruiloft vrijdag al is, ben ik op zoek naar iets dat ik gewoon in een winkel kan kopen. Denk dat een internetbestelling niet meer op tijd bezorgd wordt.

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zie dat veel mensen tevreden zijn over de matte lippenstift van MAC. Maar glimmen die wel mooi? En zo niet, wat voor lipgloss moet je er dan over doen om het glimmend te krijgen en wel de mooie kleur van de stift te behouden?

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, maar mijn moeder heeft die in een grijze verpakking, die vind ik minder mooi. Ik heb zelf een zwarte met een klein hardroze randje in het midden. Die is eerder droog maar smeert wel heel soepel.

Ook heb ik een goede van Guerlain, maar die is bijna op. Voor een goede vervanger ga ik ook naar MAC kijken dankzij dit topic :D

20. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ja Lipfinity en dan wel deze: https://www.bol.com/nl/p/maxfactor-lipfinity-lip-colour/9200000058792381/?bltg=itm_event=click&mmt_id=bd83ac0558c5e518&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=1&itm_id=9200000058792381&itm_role=in.

Zonder de gloss is het een mooie matte lipstick die gegarandeerd de hele dag blijft zitten. Droogt goed op en geeft ook niet af bij het drinken of zo. Geen lip-afdruk aan een glas wijn. Echt perfect! En gewoon bij de drogist te koop.

Share This Page