Planten dood laten gaan...

Discussie in 'De lounge' gestart door pietje1987, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb eigenlijk een beetje een gemene vraag :)

Hier in huis staan heeeeeel veel planten. Mijn man krijgt regelmatig planten en die stomme dingen gaan maar niet dood :) iedereen klaagt altijd dat z'n planten dood gaan, hier is het dus juist andersom :)

Geen water geven is geen optie, dat doet manlief. Ik dacht aan opties als juist heeeeel veel water geven of er een of ander schoonmaakmiddel bijgooien :)

Ja, ik weet het, het is echt heel erg. Maar met manlief valt hierover echt niet te praten. Het is een vreselijke verzamelaar die het liefst ALLES zou bewaren (ook dode planten enzo :p). Soms moet ik dus gewoon drastische maatregelen nemen :)

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat dacht je er van om ze gewoon weg te gooien als hij er niet is? Of geef ze weg aan je buurvrouw of deel ze uit in het plaatselijke bejaarden centrum ofzo.

3. pietje1987

Dat merkt hij meteen.... Hij vist ze ook gerust uit de groene container ;)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, als ie ook dode planten bewaart zou ik ze liever levend houden, dan lijkt het tenminste nog wat.

Anders misschien spiritus erin? of bleek of ander giftig goedje.

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Serieus?

Kom op zeg, als jij geen planten wil dan gooi je ze weg of geef je ze weg.
    Dan hoef je toch geen complottheorieen te gaan bedenken...

6. pietje1987

Met écht dood weet ik hem meest wel over te halen om ze weg te doen hahahahaha! Vandaar dat écht dood ook mijn doel is....

7. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Anti-onkruidmiddel?

8. pietje1987

Tja, dat zou je zeggen.... Maar ieder huisje z'n kruisje en dit is die van ons ;)

Ik wil overigens best planten, maar het worden er nu wel errug veel! Elk oppervlak staan meerdere planten en ook nog aantal op de vloer

9. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Doe in de gieter heel veel zout. Gaan de planten geheid kapot van (Y). Als je man ze dan water geeft met het zout, heb jij het niet eens gedaan. XD

Moet wel lachen om dit topic :p

10. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Haha, ik kan er wel om lachen! :D

Pietje1987 de plantenkiller...

11. pietje1987

Dat mag ook ;)

Ik vind het zelf zo erg, maar echt.... Het is ook echt een familiekwaal (zijn moeder bewaart ook ALLES, van bloempotten die in 10 stukken liggen tot lampen van 50 jaar oud die stuk/vies/vergeeld/ellendig zijn)

12. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Sneu ... mik ze in de container, doe een rondedansje in de container en je vent zal weinig meer hebben aan platgetrapte planten ...

Manlief heeft daar echt niks over te zeggen :D

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Misschien eerlijk zijn en vertellen dat je die planten weg gaat geven aan het plaatselijke bejaarden centrum? Dat hij er nog 5 mag houden.

Want als hij echt zo'n verzamelaar is, blijven die dingen natuurlijk net zo hard het huis weer in komen.

Verder zou je eens kunnen opzoeken welke er giftig zijn, de gezondheid van jullie kind is natuurlijk het belangrijkste (even serieus, er worden hele giftige planten verkocht).

14. pietje1987

Ik denk dat we hier dan een halve echtscheiding hebben :p

Subtiliteit is het code-woord in dit geval :)

15. pietje1987

Hij beseft wel dat hij dingen moet weg doen, maar écht weg doen, nee, helaas!

En er staat niks giftigs, hebben ook katten dus die komen er gewoon echt niet in (dat vindt hij zelf ook)

16. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Dit topic maakt mij vreselijk aan het lachen.. :D

17. pietje1987

:d :d

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dan gooi je ze in de container bij de buren?

19. pietje1987

Mmm zou een optie zijn, maar dan vraagt hij wel meteen waar die en die plant is :D en liegen doe ik niet aan (hoogstens verzwijgen :))

20. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Haha, geweldig dit!

Maar... je kunt ze altijd bij mij brengen, Gegarandeerd binnen een week morsdood!

Deel Deze Pagina